קריירה ולימודים

סטודנט באוניברסיטת חיפה התלונן על גזענות - המרצה הגיב בתביעת ענק

סטודנט בן העדה האתיופית התלונן ביחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות וטען כי אמירות המרצה כלפיו היו גזעניות. תלונת הסטודנט נמצאה מוצדקת אך למרות זאת המרצה תבע בתגובה 140,000 שקלים וטען כי מדובר בלשון הרע
מערכת ice |  3
אוניברסיטת חיפה (צילום אוניברסיטת חיפה)
סטודנט בן העדה האתיופית התלונן ביחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות וטען כי אמירות המרצה כלפיו היו גזעניות. תלונת הסטודנט נמצאה מוצדקת אך למרות זאת המרצה תבע בתגובה 140,000 שקלים וטען כי מדובר בלשון הרע. כך פורסם ב"ישראל היום".
על פי הדיווח,  העניין החל כאשר המרצה הוקלט כשהוא נשאל על ידי סטודנט אם ניתן להיבחן בשפה האמהרית כמו בשפות אחרות שבהן ניתן להיבחן. המרצה השיב "אין אמהרית. הם לא יודעים לכתוב באמהרית". כאשר העירו לו על התבטאותו הסטריאוטיפית, טען המרצה שהוא מדבר מידיעה אישית ושאל את הסטודנט מהעדה האתיופית "אתה יודע לכתוב באמהרית?"
על פי הדיווח, דברי המרצה גררו פרץ צחוק של הסטודנטים בכיתה. הסטודנט הגיש תלונה נגד המרצה ליחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות במשרד המשפטים – שמצאה את תלונת הסטודנט מוצדקת. עם זאת, אותו מרצה הגיש כאמור תביעת לשון הרע נגד הסטודנט בבית משפט השלום.
על פי התביעה, מדובר בשני פרסומי לשון הרע. הראשון, לטענת המרצה, באמצעות שליחת תלונה שקרית שהוגשה ליחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות והפרסום השני הינו שיחת בירור בעקבות אותה תלונה שבה הוצג המרצה כגזען חשוך ומפלה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בושה
    אברהם 02/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יזיק להשעות אותו ולפצות את הסטודנט שילמד קצת דרך ארץ
    סגור
  • 2.
    הלוואי שהסטודנט האתיופי יפסיד במשפט - זה ילמד לקח את כל
    ישראלי גאה ולא בכיין 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הבכיינים אכלו לי שתו לי....
    סגור
  • 1.
    שהאתיופי יתלונן על התלמידים שצחקו לא על המרצה ששאל שאלה (ל"ת)
    תביעה מוצדקתשל המרצה 01/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור