קריירה ולימודים

אמזון הפסידה לאיגוד העובדים, הערעור כבר בדרך

בית הדין לעבודה אישר את תוצאות הבחירות ההיסטוריות לאיגודים בסניף סטטן איילנד של אמזון. אמזון מסרה כי בכוונתה לערער על הפסיקה שתחליש את מעמדה מול העובדים
מערכת ice | 
אמזון (צילום shutterstock)
סוכנות העבודה הפדרלית אישרה אמש (רביעי) את ניצחונו של איגוד העובדים העצמאי באמזון סניף סטטן איילנד, ודחו שורה של התנגדויות שהוגשו על ידי ענקית הקמעונאות והמסחר.
באפריל, רוב של כ-8,300 העובדים במחסן סטטן איילנד של אמזון, הידוע בשם JFK8, הצביעו להצטרף לאיגוד הלייבור של אמזון, והפכו בכך לסניף המאוגד הראשון של החברה. בהנהלת אמזון ביקשו לבטל את תוצאות הבחירות. משרד מועצת יחסי העבודה שפיקח על הבחירות התערב בפעילות האיגוד. אמזון גם טענה כי המארגנים איימו על עובדים להצביע בעדם.
על פי חוק העבודה בארה"ב, מעסיקים מחויבים להתחיל לנהל משא ומתן בתום לב עם איגוד העובדים לאחר שזכה בבחירות והתוצאות מאושרות. אבל התהליך יכול להיות כרוך בעיכובים, שכן המעסיק עשוי לבקש להימנע מחתימה על חוזה ראשון ושני הצדדים ידחו את פרטי ההסכם. על פי ניתוח של בלומברג, נדרשים בממוצע 465 ימים עד שיחתמו הסכמי משא ומתן קיבוציים בין המעסיקים לעובדיהם החדשים שהתאגדו.

אמזון יכולה גם לערער על פסק הדין בפני מועצת המנהלים של ה-NLRB בוושינגטון. קלי ננטל, דוברת אמזון, אמרה בהצהרה כי החברה אכן מתכוונת לערער על התוצאות. "כפי שאמרנו מההתחלה, אנחנו לא מאמינים שתהליך הבחירות הזה היה הוגן, לגיטימי או מייצג את רוב מה שהצוות שלנו רוצה", אמרה ננטל.
בנאום בפסגת ה-DealBook של הניו יורק טיימס בסוף השנה שעברה, אמר מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, כי היו "הרבה אי-סדרים" במתווה האיגוד, ושההליך המשפטי "רחוק מלהסתיים".
"אני חושב שזה יעבור דרך ה-NLRB", אמר ג'סי. "כנראה לא סביר שה-NLRB יפסוק נגד עצמו, ויש לזה סיכוי אמיתי להגיע לבית משפט פדרלי". הנשיא הזמני של האיגוד החדש, כריס סמולס, כתב בציוץ כי האיגוד "ניצח את אמזון בצורה הוגנת", וקרא לג'סי "לבוא לשולחן" כדי לחתום על חוזה.
האיגוד, ALU, ניסה לשחזר את הצלחתו לאחר שעובדים הצביעו להצטרף לאיגוד ב-JFK8. עובדים סניף סמוך בסטטן איילנד דחו את ההתאגדות במאי, וה-ALU הפסידו בבחירות בסניף באלבני באוקטובר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה