דיגיטל וטק

הבדיחה של עובדי אמזון: האם ג'ף בזוס יחזור לתפקיד המנכ"ל?

בעקבות גל הפיטורים הצפוי באמזון עליו הכריז המנכ"ל אנדי ג'סי, עובדי החברה ספק מתבדחים וספק מייחלים לשובו של המייסד ג'ף בזוס לתפקיד המנכ"ל. "שובו של המלך?", כתב אחד העובדים בצ'אט הפנימי
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס)
האם ג'ף בזוס יעשה קאמבק לתפקיד מנכ"ל אמזון ויחליף חזרה את אנדי ג'סי? לפחות לפי עובדי ענקית הקמעונאות האלקטרונית, נראה שהם היו שמחים שהמהלך הדמיוני הזה יקרה.
לאחר שמנכ"ל אמזון אנדי ג'סי הכריז על גל פיטורים גדול מהצפוי, לפי דיווח ביום שישי, ההשערות כי בזוס יכול לנסות להחליף את ג'סי כמנכ"ל הלכו וגברו, במקביל לירידה מתמשכת במחיר המניה של אמזון. בפוסט שפרסם לאחרונה בבלוג מייקל בטניק, שותף מנהל של Ritholtz Wealth Management, הציע שבזוס יוכל לשוב השנה ולייצב את החברה שהקים.

על פי הניו יורק פוסט, העובדים דנו באפשרות בלוח הודעות פנימי המוקדש לנושא הפיטורים ביום חמישי - באותו יום בו ג'סי ציטט אי ודאות כלכלית תוך פירוט תוכניות לקיצוץ של יותר מ-18,000 משרות בתחילת השנה.
"כנראה שאפילו אנדי לא בטוח", כתב אחד העובדים לצד קישור לראיון של בטניק ב-CNBC שדן מדוע הוא חש שחזרה הביתה של בזוס אפשרית. "הוא צריך לבוא... הוא הכי טוב", אמר עובד אחר בהתייחסו לבזוס. עמית הגיב בצילום מסך שאומר "שובו של המלך", בעוד שאחר שיתף תמונה של בזוס עם הכיתוב "עוד מתגעגע אליי?"
בזוס ויתר על תפקיד המנכ"ל לאנדי ג'סי בשנת 2021, אם כי הוא עדיין משמש כיו"ר בכיר של אמזון. מייסד אמזון מדורג כיום כאדם החמישי בעושרו בעולם, עם שווי נקי מוערך של 109.4 מיליארד דולר, לפי פורבס.
אבל השווי הנקי של בזוס צנח לצד הערכת השווי של אמזון במהלך השנה האחרונה, כאשר ירידה חדה פגעה במגזר ההייטק. מניות של אמזון ושל ענקיות ביג טק אחרות נמכרו בהתמדה, כאשר סדרה של העלאות ריבית של הפדרל ריזרב עוררו חשש מפני שפל כלכלי.
ג'סי הגיב להחמרה בתחזית הכלכלית ולצניחה בהכנסות עם כמה צעדים לצמצום עלויות, כולל סבב הפיטורים של השבוע. עובד אחד בלוח הצ'אט הפנימי של אמזון התייחס לביצועים העגומים של החברה לאחרונה: "לא פלא שיש שמועות שבזוס חוזר. כנראה שואל את [ג'סי] מה אתה עושה לחברה שלי", כתב העובד.
עד כה, בזוס לא נתן שום אינדיקציה שהוא מתכנן לחזור לתפקיד או שמשרתו של ג'סי בסכנה כלשהי. אתר Insider דיווח שחלק מהעובדים מתחו ביקורת גם על המסרים של בכירים באמזון בזמן שהם נערכים לפיטורים, עליהם דן ג'סי בדירקטוריון פנימי ביום רביעי, לפני שהקיצוצים פורסמו בפוסט בבלוג מאוחר יותר באותו היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה