קריירה ולימודים

הסטודנטית פוטרה מעבודתה בעקבות התקפה גזענית

סטודנטית מאוניברסיטת קנטקי פוטרה מעבודתה בתשלום כ"משפיענית", לאחר שנתפסה בווידאו תוך שימוש בהשמצה גזעית, תוך שהיא תוקפת פיזית סטודנטית כהת עור
מערכת ice |  1
סטודנטים (צילום freepik)
סופיה רוסינג, בת 22, נעצרה במעונות קצת לפני ארבע לפנות בוקר ביום ראשון באשמת שכרות ציבורית, תקיפה, הפרת סדר ותקיפת שוטר. רוסינג איבדה את תפקידה כ"משפיענית בקמפוס" עבור חנות הכלבו דילארד לאחר שהסרטון של התקרית המקוממת הפך ויראלי, כך מסרה החברה ביום ראשון.
בציוץ, רשת חנויות הכלבו כתבה, "דילארדס לא מאשר את ההתנהגות הזו. מערכת היחסים שלה עם דילארד הופסקה לאלתר".
היא התקבלה לתפקיד באמצעות תוכנית המנוהלת על ידי קולג' פאשניסטה וחברת האם שלה, Her Campus Media, שאישרה ל-WKYT כי רוסינג הוסרה מהתוכנית והוקיעה את מעשיה. "מיד לאחר שנודע לנו על התקרית, הסרנו את החברה מהקהילה שלנו והפסקנו את השתייכותה לכל אחת מהתוכניות שלנו", נכתב בהודעה.
"במדיה שלה בקמפוס ובקולג' פאשניזה, אנו מגנים בתוקף את ההתנהגות המתועבת הזו ואינם מפנים גזענות או שנאה בשום צורה. אנו תומכים ללא התנצלות בקהילות BIPOC ומאשרים שחיי השחורים חשובים. עצירה מוחלטת."
הסרטון תפס את רוסינג,ה"לבנה", כשנכנסת לאולם בויד של האוניברסיטה, ונראה שהיא שיכורה מאוד. היא ניגשה אל הסטודנטית שעבדה בדלפק הקבלה של המעונות.
העובדת הסטודנטית, קילה ספרינג, הסבירה בסרטון TikTok שהיא ניסתה לבדוק את רוסינג, אך במקום זאת הותקפה פיזית ומילולית. בקטעים שפורסמו, רוסינג מסרבת לעזרה ובמקום זאת מנסה לתקוף את ספרינג תוך שהיא מכנה אותה שוב ושוב בשם ה-N.
"אתה יכול להפסיק, בבקשה?" ספרינג שאלה את רוסינג אחרי שניסתה להסתובב בה, מראה סרטון אחד. "לא," השיבה רוסינג. "את n--r ואתה b-h." הו אלוהים אדוני, אני לא מקבל מספיק כסף על זה," השיבה ספרינג בעודו רגוע.
"קיבלתי את כל זה בווידאו," אמר אדם אחר מחוץ לעין מהמצלמה. ספרינג ותלמידה נוספת ניסו לעזור לרוזינג להתיישב, אך היא התנדנדה לעברם ובעטה בספרינג לפני שניסתה לדחוף לעברם עגלת קניות, כך הראו צילומים נוספים.
רוסינג הכתה את אביב מספר פעמים, בעטה בבטן ונשכה את זרועה בתקיפה המכוערת. "הילדה מתחילה להגיד דברים כמו 'עשה את המטלות שלי', 'זו לא אשמתי שאתה שחור', 'זו לא אשמתי שאתה מכוער', ובשלב הזה היא כמו שרה את המילה N", ספרינג אמר בסרטון TikTok שסיפר את מה שקרה.
גם לאחר שהופיעה המשטרה ואזקה את רוסינג, הפרשנות הגזענית שלה נמשכה. כשקצין אזק אותה, היא חזרה על המילה n בטון שר-שיר. לפי ספרינג, רוסינג בעט ונשך את השוטר, וכתוצאה מכך הואשמה גם בתקיפת שוטר.
רוסינג מוחזק במרכז המעצר של מחוז פאייט בערבות של 10,000 דולר.
אינסטגרם שנראה כאילו הוא שייך לרוזינג פרסם שני סיפורים, אחד מהם ביקש מהצופים "בבקשה אל תשפוט אותי איבדתי הכל". בשנייה, המשתמש אומר שהם לא גזענים, הם פשוט היו "תחת השפעה".
אוניברסיטת קנטקי גינתה את המתקפה הגזענית בהצהרה ביום ראשון בבוקר. "מוקדם הבוקר, תקרית מטרידה תועדה בווידאו במעון", מסרה האוניברסיטה. "הסרטון פוגעני מאוד, ואנחנו מתייחסים אליו מאוד ברצינות. הבטיחות והרווחה של הסטודנטים שלנו הם בראש סדר העדיפויות שלנו, ולא נסבול התנהגות שמאיימת עליה", אמרה אוניברסיטת קנטקי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכתבה נכתבה בעברית? עד לאן תידרדר השפה? (ל"ת)
    חרד ללימודי הליבה 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור