קריירה ולימודים

סערה באמזון: זו ההצעה שהעובדים סירבו לה

נדחתה ברוב מכריע ההצעה להקמת איגוד עובדים באלבני, ניו יורק. אלו היו הבחירות הרביעיות לאיגוד במחסן של אמזון השנה, והשלישית בראשות איגוד הלייבור של אמזון
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
עובדי אמזון בצפון מדינת ניו יורק דחו היום (שלישי) ברוב מכריע הצעה להקמת איגוד עובדים, והעניקו תבוסה שנייה לקבוצת העבודה שניסתה לגרור את החברה לשולחן המשא ומתן מאז הזכייה ההיסטורית שלה מוקדם יותר השנה.
הפעם, עובדי מחסנים באלבני הצביעו 406 קולות - או כ-66% - נגד איגוד הלייבור של אמזון, והעניקו לחברה מספיק תמיכה כדי לדחוק את הקבוצה הצעירה המורכבת מעובדי אמזון לשעבר והווה. לפי נתוני המועצה הלאומית ליחסי עבודה, 206 עובדים - או 33.6% - הצביעו בעד הצטרפות לאיגוד. הסוכנות אמרה ש-918 עובדים זכאים להצביע, ו-31 פתקי ההצבעה שעורערו על ידי אמזון או האיגוד לא הספיקו כדי להשפיע על התוצאה.

אלו היו הבחירות הרביעיות לאיגוד במחסן של אמזון השנה, והשלישית בראשות איגוד הלייבור של אמזון. בעקבות הניצחון הבלתי צפוי שלהם באפריל בסטטן איילנד, הקבוצה נעקצה מהפסד זמן קצר לאחר מכן במתקן אחר וקטן יותר בקרבת מקום. בחירות לאיגוד באלבמה, בראשות האיגוד הקמעונאי, הסיטונאי וחנויות הכלבו במחסן בבססמר, אלבמה, נותרו קרובים מכדי להתקשר.
רבים האמינו שארגון המתקן השני בסטטן איילנד יהיה מאתגר יותר בשל חלקם הגדול יותר של עובדים במשרה חלקית, שאולי יש להם מקורות הכנסה אחרים ופחות קשר עם עמיתיהם לעבודה. לאיגוד היה פחות זמן לשכנע עובדים. וכריס סמולס, העובד המפוטר של אמזון שמוביל את האיגוד, ומארגנים אחרים גם הם היו מוסחים יותר עם הופעות בתקשורת והגנת הניצחון ההיסטורי שלהם.
אמזון ניסתה לבטל את הניצחון הבודד של ה-ALU, הגישה יותר משני תריסר התנגדויות לבחירות וחיפשה הצבעה חוזרת. בחודש שעבר, פקיד עבודה פדרלי הגיע למסקנה שהאיגוד צריך להיות מוסמך כנציג מיקוח של המחסן. אמזון, שלא הכירה באיגוד, אמרה כי בכוונתה לערער על ההחלטה והמנכ"ל אנדי ג'סי גם אותת שהחברה יכולה להעביר את התיק לבית המשפט הפדרלי.
מארגני ALU אמרו שהם מתמקדים בלחץ על אמזון לנהל משא ומתן על חוזה במתקן שהצביע על איחוד ועתר לבחירות נוספות. בשבוע שעבר, עובדי אמזון במתקן נפרד בקליפורניה הגישו בקשה לבחירות לאיגוד משלהם, וביקשו להצטרף ל-ALU.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה