כסף וצרכנות

עוקץ ההנחות באמזון נחשף: האם אתם בכלל קונים ביוקר?

בעת העלאת מחירים, מוכרים רבים של אמזון יוסיפו גם "מחיר מחירון" שלא פורסם בעבר לרישומים. הדף חוצה את מחיר המחירון היקר עוד יותר, ונותן לקונים את הרושם שהם מקבלים עסקה טובה יותר
מערכת ice |  6
אמזון (צילום iStock)
מציאת עסקה מצוינת באינטרנט יכולה להיות תחושה מספקת, אך מחקר חדש מצביע על כך שמוכרים רבים באמזון אינם כנים לקונים. מחקר שיתופי מגלה כי יותר מרבע משואבי האבק הנמכרים באמזון התיימרו בשלב מסוים להציע הנחה כאשר בפועל המחיר עלה.
חוקרים מאוניברסיטת פלורידה, אוניברסיטת דרום קרוליינה ואוניברסיטת אריזונה סטייט מסבירים כי בעת העלאת מחירים, מוכרים רבים של אמזון יוסיפו גם "מחיר מחירון" שלא פורסם בעבר לרישומים. הדף חוצה את מחיר המחירון היקר עוד יותר, ונותן לקונים את הרושם שהם מקבלים עסקה טובה יותר.

לפי הממצאים, נוהג זה מאותת לקונים שהם מנצלים הנחה כאשר הם משלמים בפועל 23 אחוז יותר, בממוצע, עבור שואב חדש ממה שהיה להם רק יום אחד קודם לכן. כמה ימים לאחר מכן, המחיר יורד וגם מחיר המחירון וגם טענת ההנחה המטעה נעלמים.
טקטיקה זו חלה על יותר מסתם שואבי אבק. מחברי המחקר ראו מוכרים של מצלמות דיגיטליות, בלנדרים, רחפנים וספרים משתמשים באותה אסטרטגיה מטעה, אם כי לא לעתים קרובות כמו מוכרי ואקום. הנחות שווא אלו, כצפוי, מובילות בדרך כלל ליותר מכירות, אשר בתורן עוזרות למוצרים להשתפר בדירוג המכירות של אמזון.
"כשאתה רואה את ההשוואה הזו במחירי מחירון, אתה כמובן מניח שאתה מקבל הנחה. זה לא רק שלא קיבלת הנחה. למעשה שילמת מחיר גבוה יותר מאשר לפני שהמוכר הציג את תביעת ההנחה", אומר Jinhong Xie, פרופסור בקולג' וורינגטון לעסקים ב-UF, בהודעה לתקשורת.
הצוות העריך מחירים עבור מוצרים ביתיים באמזון שפורסמו בין 2016 ל-2017 עבור פרויקט זה. חוקרים עקבו אחר יותר מ-1,700 שואבי אבק ואספו כמעט חצי מיליון תצפיות מחיר בודדות. לרוב ההצגות של מחירי המחירון החדשות היה קשר עם ירידת מחיר או ללא שינוי במחיר, אך 22 אחוז הביאו לעליית מחירים.
"מצאנו שבהעלאת המחיר ב-23% בממוצע, המוכר משיג יתרון של 11% בדירוג המכירות שלו מבין כל המוצרים בקטגוריית הבית והמטבח", מדווח פרופ' שי. "זה מאפשר לחברות להשיג את הבלתי אפשרי: הגדלת מרווחים והגדלת המכירות בו זמנית". מוצרים אחרים שנמכרו באמזון השתמשו בטקטיקה המטעה הזו בכל מקום משלושה אחוזים מהזמן (ספרים) ועד למעלה מ-13 אחוז מהזמן (בלנדרים, מצלמות דיגיטליות ומזל"טים).
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    תרגום גוגל טרנסלייט לא ערוך - זלזול בקורא (ל"ת)
    קורא 10/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    מורידים Keepa ובודקים את המחיר
    יוסי 10/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה כל הרעש והכתבות?
    סגור
  • 4.
    ומי החמור שמסתכל על מחיר המחירון
    קניין 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום להשוות את המחיר הסופי עם אתרים אחרים? ממתי יש משמעות למחיר המחירון?
    סגור
  • 3.
    אמזון זה בלוף אחד גדול,, לא סתם הם בנפילה (ל"ת)
    ירון,,, 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    פה יש בעיה של נוכלי דרופשיפינג
    קונה 10/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל פרסומת למוצר מגניב בפייסבוק, זה בעצם מוצר סיני זול ממותג מחדש (ובחלק מהמקרים אפילו את זה לא מתאמצים לעשות) בפי3 מחיר ומעלה. דווקא יש רעיונות מגניבים שקניתי, אבל לא מהם. 5 דקות בעליאקספרס מוצאים את המוצר המקורי.
    סגור
  • 1.
    ובעלי אקספרס ההונאה היא במחיר המשלוח.
    יוסי 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככל שתוסיפו מוצרים מחיר המשלוח עולה ולעיתים קרובות לא בהלימה. לדוגמה מנסים לרכוש מוצר ב70 דולר והובלה חינם. מוסיפים מוצר נוסף וזהה לעסקה ,ופתאום יש מחיר להובלה ,וככל שמוסיפים מוצרים המחיר עולה ולעיתים ביותר . ולכן בעלי אקספרס תמיד משתלם לרכוש בבודדים. ולבצע מספר רכישות. נמנעים ממע"מ וחוסכים בהובלה.
    סגור