קריירה ולימודים

המרצה שאיחלה למלכה אליזבת' מוות מייסר מקבלת תמיכה מהסטודנטים

מרצה בכירה באוניברסיטה בארה"ב איחלה למלכה אליזבת' מוות בייסורים וגררה תגובות שליליות מרבים וגדולים. מי שהגנו עליה היו דווקא אלפי תלמידים שהאשימו את האוניברסיטה שלהם בגזענות
מערכת ice |  2
המלכה אליזבת השנייה (צילום פייסבוק/ The Royal Family)
מותה של הסמל הלאומי של בריטניה, המלכה אליזבת' השנייה, עדיין מחלחל ללב האומה האנגלית, אך מסתבר כי ישנם אלו שחיכו ליום זה ואפילו איחלו למלכה שהיא תחווה את מותה באופן הרע ביותר. מבין אלו הייתה פרופסורית לשפה האנגלית באוניברסיטת קרנגי מלון מפיטסבורג, פנסילבניה.
עם הפרסומים על כך שמצבה הבריאותי של המלכה מתדרדר, הפרופ' אוג'ו אנייה, בעלת השורשים הניגריים, פרסמה בטוויטר: "המלכה שעומדת בראש אימפריה גונבת, אונסת ורוצחת סוף סוף עומדת למות". על כך הוסיפה שהיא מאחלת לה מוות בייסורים.
בעקבות המילים הקשות הללו היא קיבלה תגובות שליליות רבות, ביניהן גם ממקים אמזון ג'ף בזוס (שלא ממזמן תרם כספים למוסד בו היא מלמדת). המוסד עצמו הגיב לדבריה וציין כי הדברים שכתבה אנייה אינם עומדים בקנה אחד עם גישתו של המוסד בנושא, אך לא צוין אם הוא ימשיך להעסיק אותה.
התמיכה במרצה האקדמית דווקא הגיעה ממקום אחר והוא התלמידים. עצומה בת 4,000 חתימות (נכון לעת זו) מגינה על זכותה של אנייה לומר את דעתה ואף ציינה כי אנייה העירה בפרסומים שלה כי מדובר בדעתה בלבד. כמו כן, העצומה ציינה כי התגובה של המוסד לדבריה היא בגידה בסגל שלהם וכי עצם התגובה עלול לחשוף אותה לאלימות".
יתרה מכך, העצומה והתלמידים שחתמו עליה האשימו את המוסד בגזענות היות ואנייה היא אפרו-אמריקאית ובכך שתגובתו משקפת את ה'עליונות הלבנה' והקולוניאליזם שחוותה מדינתה של אנייה מצד האימפריה הבריטית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא חסרים פסיכופטיים בעולם
    פני 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כנראה המרצה הניגרית שכחה שעברו חלפו ימי הקולוניאליזם, ולאכזבתה המלכה לא מתה מות יסורים אלא עמדה על רגליה יומיים קודם לכן.
    סגור
  • 1.
    בארה"ב יש מיני פסיכים והנה עוד אחת (ל"ת)
    דן 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור