קריירה ולימודים

מאות מיליוני שקלים יושקעו במחקר ולימודי אקלים

משבר האקלים יוגדר על ידי המועצה להשכלה גבוהה כנושא מרכזי בחמש השנים הקרובות. ישראל נמצאת בעמדת נחיתות ביחס לשאר המערב בכל הקשור לתכניות לימודי אקלים ומחקרים בנושא 
מערכת ice | 
כדור הארץ (צילום freepik)
שומרים על הכדור. הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) תקצה מאות מילוני שקלים לחקר משבר האקלים, כך דווח היום (חמישי) בכתבה בנושא שעלתה בעיתון הארץ. המועצה גם תגדיר את נושא האקלים וקיימות כנושא מרכזי בחמש השנים הבאות. בישראל כמעט ולא מתקיים מחקר על השפעותיהם של שינויי האקלים, למרות המיקום הגאוגרפי הרגיש במיוחד. 
עיקר התקציב יוקצה למחקרים בנושאי אנרגיה, אקלים, מזון, חקלאות ומגוון ביולוגי. חלקים מן התקציב יוקצו למחקר העוסק בתחבורה, ערים חכמות ונושאי קיימות שונים כמו חינוך לקיימות, רגולוציה ורווחה. אף על פי שהתקציב הסופי וחלוקתו עדיין לא נקבעו, עיקרי התכנית כבר נמסרו לאוניברסיטאות ושאר מוסדות אקדמיים כדי שיחלו להיערך בהתאם. 
אם אכן תאושר התכנית, יהיה מדובר בצעד תקדימי ושינוי מדיניות (מחוסר במדיניות, לתחילתה של מדיניות). בקיץ האחרון הורגשו אסונות האקלים ברחבי העולם (ועדיין מורגשים) והצורך במחקר ובהכנת תכנית פעולה דוחק מאי פעם, במיוחד בישראל שאינה ערוכה כלל לאסונות האקלימיים שצפויים להכות בה בחוזקה בשל מיקומה הרגיש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה