קריירה ולימודים

אופטימיות בנוגע לפתיחת שנת הלימודים: "ישיבות ענייניות יותר"

מו"מ בין הסתדרות המורים למשרד האוצר עדיין לא הניב פרי, אבל גורמים במשרד האוצר אמרו שהישיבות היום היו ענייניות יותר. למרות זאת, יפה בן דוד טוענת: "לא שותפה לאופטימיות של לפיד וליברמן - אם האוצר לא ישנה את עמדותיו נלך לשביתה"
מערכת ice | 
יפה בן דוד ואביגדור ליברמן (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, תומר נויברג, אורי לנץ)
המו"מ בין הסתדרות המורים למשרד האוצר עדיין לא הניב פרי, אבל גורמים במשרד האוצר אמרו לוואלה! שהישיבות היום (ראשון) היו ענייניות יותר, אך כאמור עדיין אין פריצת דרך ממשית ובשורה להורים, שנכון לרגע זה סביר להניח שלא ישלחו את ילדם לבית הספר ב-1.9.2022.
בנוסף לכך, הצדדים שישבו במו"מ החליפו טבלאות שכר והסכימו לשוחח על נושא החופשים. משרד האוצר הציג להסתדרות המורים מתווה להתאמת חופשות מערכת החינוך לחופשות במשק הישראלי. חמשת ימי החופשה בימי האסרו-חג, תענית אסתר ול"ג בעומר, יועברו לימי שישי; החופשה שלפני פסח תקוצר ביומיים, והימים יועברו כבחירה למורים; תתווסף חופשה בין יום כיפור לסוכות, על חשבון שלושה ימים לפני פסח; וחמישה ימים יועברו מחופשת פסח לחופשת הקיץ. 
המחלוקת המרכזית נוגעת לשכר המורים הוותיקים. באוצר מציעים תוספת של 400 שקלים למורים החל מהשנה ה-15 שלהם, בעוד שמשרד החינוך הציע 1,200 שקל לוותיקים ביותר, מה שלא מוצא כן בעיניי הסתדרות המורים, שם רוצים לראות עליה משמעותית יותר.
 
למרות האופטימיות הזהירה, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, התראיינה אצל יונית לוי במהדורה המרכזית בקשת 12 וטענה: "לא שותפה לאופטימיות של לפיד וליברמן - אם האוצר לא ישנה את עמדותיו נלך לשביתה, גם לי יש נכדה שעולה לכיתה א' אבל אין ברירה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה