קריירה ולימודים

הילדים יישארו בבית? המשא ומתן בין המורים לאוצר תקוע

שמונה ימים לפתיחת שנת הלימודים ועדיין לא חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן על הסכם השכר ותנאי ההעסקה של המורים. ארגון המורים מאיים שיצטרך לשביתה
מערכת ice | 
יפה בן דוד הסתדרות המורים (צילום מארק ישראל סלם פול)
הסתדרות המורים ומשרד האוצר ישבו גם היום (רביעי) לשולחן המשא ומתן אך נדמה שלא חלה התקדמות משמעותית. שנת הלימודים אמורה להפתח עוד שמונה ימים בלבד, אבל להורים ולתלמידים אין כרגע סיבות טובות לאופטימיות. נכון לכרגע, נראה ששנת הלימודים לא תיפתח כסדרה.
גם יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע הבוקר שאם לא ייחתם הסכם קיבוצי עד פתיחת שנת הלימודים, ארגונו יצטרף לשביתת הסתדרות המורים. עם זאת הוא הוסיף כי לדעתו לא ייצטרכו לשבות משום שבסופו של דבר ייחתם הסכם. את הדברים אמר בוועידת החינוך של עיתון דה־מרקר בקריית אונו. גם שרת החינוך, יפעת שאשא־ביטון נכחה בכנס ומתחה ביקורת על הצעת האוצר למורים. "אתם שבויים במספר הקסם 9,000 שקלים. זה נשמע יפה אבל זה רק מסך עשן לתכנית שלמה, בה אין שום אופק למורים הנכנסים למערכת".
 
עיקרי המחלוקת בין הסתדרות המורים לאוצר נוגעת לשכר המורים הוותיקים והמתחילים, כמו גם למעבר לחמישה ימי לימוד, תוספות עבור תפקידים נוספים ומענקים למורים מצטיינים. סוגיית המורים הוותיקים הובילה לקרב עקיצות בממשלה - לפיד אמר שאינו אוהב את הצורה בה מדברים על המורים הוותיקים במשא ומתן, אמירה שליברמן קרה לה, יחד עם אמירות נוספות "ניסיון לכפות הכרעה פוליטית על הדרג המקצועי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה