קריירה ולימודים

מייסד טוויטר פורש מתפקידו אחרי עשור

אוון וויליאמס, אחד מארבעת מייסדי הרשת החברתית, הודיע הלילה כי יפרוש בשבוע הבא מתפקידו כמנכ"ל פלטפורמה שנועדה במקור לשמש תחליף לציוצים ארוכים יותר
יאיר מור | 
אוון וויליאמס (צילום Joi Ito / flickr)
אֶווַן וויליאמס, אחד מארבעת מייסדי הרשת החברתית טוויטר (יחד עם ג'ק דורסי, נואה גלאס וביז סטון), הודיע הלילה (רביעי) על פרישה מתפקיד מנכל Medium, פלטפורמת הבלוגינג הייחודית שייסד בשנת 2012. זאת שבועות בודדים לפני חגיגות העשור לייסוד החברה וכהונתו בתפקיד המנכ"ל שלה.
האתר נועד במקור להיות גם להשלים את טוויטר וגם להתנגד לה: מצד אחד, הוא התבסס על חשבון המשתמש בטוויטר ולא איפשר הרשמה בנפרד ללא חשבון ברשת החברתית – אך מצד שני, גינה את האופי של הרשת החברתית, שעודדה ציוצים קצרים, וקרא לגולשים לכתוב מאמרים ארוכים, איכותיים, שיוצגו ללא כל הפרעות ויזואליות הנפוצות באתרים אחרים ויהיו קלים לשיתוף בטוויטר באופן בולט.
במהלך העשור האחרון השתנה מעט ייעודו של האתר: הוא עדיין מקדם כתיבה של מאמרים ארוכים ואיכותיים, אך כבר אינו קשור או תלוי בחשבון הטוויטר, ועם הזמן הלך הממשק והועמס בניסיונות למשוך קוראים לתכנים אחרים, מה שהפך את האתר להרבה פחות נקי לעין. במקביל, הוא ניסה תחיל לדחוף גם פרסומות לצורך הכנסת כסף, אך בסופו של דבר החליט לבטל לחלוטין את הפרסומות ושם את כל הז'יטונים על האפשרות עבור יוצרים להגביל את הגישה למאמרים שלהם לגולשים המשלמים דמי מנוי, שמחולקים בין הכותבים לפי כמות החשיפות של מאמריהם.
האתר גם היה חלוץ בקידום ממשק כתיבה נקי המבוסס על "שפת התכנות" לטקסט Markdown. מדובר במעין חזרה לעידן שלפני מעבדי התמלילים הוויזואליים נוסח Word של מיקרוסופט, אז עוצב הטקסט על ידי סימנים מוגדרים שהכותב היה צריך ללמוד. במקרה של Markdown, לדוגמא (וסלחו לנו על אם ההדגמה הבאה גורמת לפסקה הזו להיראות מבלבלת עבור מי שלא מכיר את כללי הפורמט), כותרות ברמות שונות נוצרות על ידי # פתיחת השורה בסולמיות לפי רמת הכותרת; הדגשת טקסט נעשית על ידי **הקפת הקטע בכוכביות כפולות**, או לחילופין __בקווים תחתונים כפולים__; הטיה נעשית על ידי *הקפתו בכוכביות בודדות* או _קווים תחתונים_; וקישורים דורשים שימוש בסוגריים כך [שהטקסט להצגה נמצא בסוגריים מרובעים והכתובת להפניה בסוגריים עגולים מייד אחר כך](https://www.ice.co.il).
על הפרישה הודיע וויליאמס – איך לא – במידיום, וציין כי מחליפו יהיה טוני סְטַאבּלְבַּיין, מנכ"ל Coach.me, שכותב במקביל את אחד הבלוגים הפופולאריים ביותר במידיום. השניים עבדו יחד ב-2005 בחברת הפודקאסטים Odeo, שייסד וויליאמס. "טוני בונה, כותב, חושב באופן פתוח ואיש עסקים נלהב", כתב היזם הסדרתי, וציין כי הוא יישאר יועץ לחברה ויכהן כנשיא הדירקטוריון שלה, אם כי הוא מתכוון לבלות את זמנו בהקמת חברת אחזקות או מחקר שתאפשר לו "ללמוד ככל שאני יכול אודות דברים שאיננו יודע עליהם הרבה".
"להבהרה, עתידה של מידיום רחוק מלהסתיים. הצוות כיום הוא כנראה המוכשר ביותר שראיתי בחברה הזו. אני נרגש לראות מה הם יעשו", הוא כתב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה