קריירה ולימודים

עוקץ מסיבות הסיום: זו הפעילות הלא חוקית שמפילה מיליונים

בדיון של ועדת החינוך בכנסת נחשף כי "ב-70% מהתיכונים יש עבירה על החוק", כאשר נגבים מההורים סכומים מופרכים עבור מסיבות הסיום, זה המחיר שמותר לגבות
מערכת ice |  1
לימודים (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר)
ועדת החינוך בכנסת קיימה היום (רביעי) דיון בנושא תשלומי הורים חריגים למסיבות הסיום. במהלך הדיון צויין כי הסכומים המרביים שהותרו לגבייה בשנה"ל תשפ"ב הם: 54 שקלים למסיימי הקדם יסודי, 75 שקלים לבוגרי כיתה ו', 125שקלים למסיימי חטיבת ביניים , ו-200 שקלים למסיימי 12 שנות לימוד.
למרות שכאמור הסכומים מפוקחים ומוגבלים, סיפרה יו"ר הועדה ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה) כי קיבלה: "פניות של חברי מועצה והורים שסיפרו כי מופעל לחץ חברתי על הילדים לתשלום מופרז של מאות שקלים, מעבר לסכום המרבי , זאת עבירה על החוק וזה אסור. מישהו פה עוצם עיניים". גם ח"כ סימון דוידסון (יש עתיד), תיאר עדויות דומות: "ממש עכשיו, תוך כדי הדיון בדקתי ומצאתי שמתוך 8 בתי ספר תיכון בנתניה, ב-7 בתי ספר משלמים יותר מ-200 שקלים. אסור שיגבו שקל אחד מעבר ל-200 ש"ח שאושרו כאן. כל נושא הכספים זאת השפלה להורים."
נציגת המועצה לשלום הילד עו"ד נעם וילדר, אישרה אף את העדויות: "כל שנה אנחנו מקבלים פניות בנושא הזה. ברוב הפניות ההורים פוחדים שנפנה למשרד החינוך כדי שלא יתנכלו אליו ולכן בסופו של דבר משתפים פעולה עם התופעה הזאת".
סגנית יו"ר הנהגת ההורים הארצית צופית גולן, הפנתה אצבע מאשימה למערכת החינוך, וגרסה כי הם אלו שצריכים לספק את המימון: "הסכומים המאושרים למסיבות הסיום כיום הם נמוכים ומאפשרים רק את הרמה הכי בסיסית. זה יוצר פתח לגבייה לא חוקית", אמרה. לעומתה ח"כ עופר כסיף (חד"ש) טען כי: "יש להבחין בין הנשפים הראוותניים לבין הטקסים שמתקיימים בבתי הספר, אבל אי אפשר להתעלם מהקשר כי האחד מזין את השני. אני מציע לבטל את תשלומי ההורים לחלוטין".
 
המשנה לראש עיריית ראשון לציון אפרת אברמוביץ', שיתפה היא בכך שנאלצה לשלם סכום גבוה בהרבה , מהמותר בחוק של 612 שקלים: "לא יכול להיות שבשכונה אחת יהיה טקס אחד ובשכונה אחרת טקס מפואר יותר. אלה שנמצאים במצב כלכלי קשה בכלל לא יבואו לכאן לדבר על זה. זה יקרה רק אם תהיה הנחיה שהנהלת בי"ס לא יכולה לקחת חלק, אפילו אם הנהגת ההורים הביאה את הכסף בעצמה", אמרה.
מנהל אכיפה במשרד החינוך גור רוזנבלט, הגיב להאשמות ואמר כי: "בתקופה האחרונה התערבנו בעשרות מקרים ובתי הספר אולצו להשיב כספים, אבל אף אחד מהמקרים לא עסק במסיבות סיום, נעמיק את הבדיקה לאור מה שעלה עתה בדיון בוועדה".
  
ח"כ שרן השכל סיכמה את הדיון: "בבדיקה של 5 דקות ראינו שב-70% מהתיכונים יש עבירה על החוק ומשרד החינוך לא עשה דבר כדי לאכוף את זה. זה הזוי! אני מבקשת ממשרד החינוך להוציא מידית מכתב הבהרה למנהלי התיכון", עוד הוסיפה: "וועדה מבקשת להטיל סנקציות, אחרת התופעה תחזור על עצמה בבי"ס שעבר על החוק. בנוסף, נבקש לקבל תוך שבוע מאגף האכיפה במשרד החינוך את הנתונים, בפריסה ארצית, איפה נגבו כספים נוספים למסיבות הסיום. לא יכול להיות שילדים ייצאו מושפלים וילכו לחפש מאיפה מקוששים את הכספים."​
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין פיקוח על בתי הספר , ואין להורים כח .
    גיגי 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכל זה ואתם לא יודעים גם כן מה קורה במגזר הערבי , שמה זה סחיטה באיומים מטעם מנהלי בתי הספר , ומדובר בסכומים אדירים שלא מפוקחים כלל . צריך פיקוח , על מנת לעצור את גלי הגניבות האלה , שמתנהלים מבלי לאפשר להורים ולועג שלהם להתערב . ורק ההוורים בסופו של דבר אוכלים אותה . איפה המדינה מהנושא הזה ?
    סגור