קריירה ולימודים

בשורה לדוברי הח"כים: זו התוספת שיגרפו לכיסם

ועדת הכנסת אישרה את העלאת שכרם של היועצים הפרלמנטריים ב-16%, בנוסף להטבות נוספות ושיפור בתנאי ההעסקה: "רבים מההישגים שלנו כח"כים ניתן לזקוף לזכות היועצים"
מערכת ice | 
כנסת ריקה (צילום מסך)

בשורה ליועצים הפרלמנטריים: ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך הודיעה היום (שני) כי אישרה פה אחד לשפר את שכרם של היועצים הפרלמנטריים.

בעקבות ההחלטה, שכר היועצים המשולם להם כעובדי ציבור צפוי לעלות ב-16% בשתי פעימות. הפעימה הראשונה תשולם בסוף החודש הנוכחי, והפעימה השנייה תינתן בחודש ינואר 2023.

עוד נקבע כי העסקה במשרות אמון בשירות הציבורי תתווסף לרשימת העיסוקים הקודמים של היועץ, שהעניקו תוספת של 4% לכל שנת ותק. כמו כן, באשר לתוספת ותק של 1% לכל שנה, שניתנה עד היום רק לאקדמאים, הוועדה הציעה להכיר גם בהסמכה לרבנות, וכן ביועץ שלמד בישיבה גבוהה או בכולל במשך שש שנים לאחר גיל 18.

 


הטבות נוספות הקשורות לתנאי העסקה שהמליצה הוועדה לספק הן השתתפות בהוצאות לינה ליועץ אחד לכל ח"כ אשר מתגורר במרחק של מעל 100 ק"מ מירושלים, נוכח השתתפות חה"כ בישיבה או בסיור של ועדה שתיערך ביום ראשון שני או חמישי, וזו אמורה להתחיל עד השעה 10:00 בבוקר.

בנוסף הוחלט שמס ההכנסה בגין הטבת ההשתתפות בהוצאות לינה, תגולם ע"י הכנסת, וכן נקבע כי היועצים יקבלו סך של 105 שקלים, ישירות לחשבונם בכל חודש, ללא צורך בהצגת חשבונית מס, כהחזר על שיחות הטלפון הרבות שהם מבצעים כחלק מעבודתם.


מנכ"ל הכנסת גיל סגל: "ההסכם האחרון בין הכנסת ליועצים הפרלמנטריים נחתם בשנת 2014. מאז לא חל שינוי בשכרם. הכוח המניע מאחורי עבודת חה"כ, הם היועצים שמסייעים בחקיקה ודוברות". 
 


גם חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית שיבחו את ההחלטה. יו"ר הוועדה ח"כ ניר אורבך אמר באשר ליועצים כי: "יש קונצנזוס בקרב כל חברי הכנסת על הצורך בשיפור שכרם ותנאי העסקתם. כולנו מלאי הערכה לעבודה הקשה שהם ממלאים". ח"כ יעקב מרגי (ש"ס): "רבים מההישגים שלנו כח"כים ניתן לזקוף לזכות היועצים. כאשר יש תחלופה גבוה של יועצים, אנחנו חברי הכנסת צריכים לעשות חשבון נפש".​

כיום מועסקים בכנסת כ-330 יועצים פרלמנטריים. כחלק מעבודתם נדרש מהם להיות זמינים בשעות רבות לאורך היום, ולעיתים אף לעבוד בסופי שבוע, ובשעות לא שגרתיות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה