קריירה ולימודים

נמל אשדוד בהסכם קיבוצי חדש: זה מה שיקבלו העובדים

ההסכם נחתם בתום הליך גישור שארך למעלה משלוש שנים ולאור הליכים משפטיים בין הצדדים בנמל, שהחלו כבר ב-2013. בין היתר, הוסכם על הקמת מנגנון בוררות להכרעה בחילוקי דעות בדבר השכר המגיע בגין עבודה בשביתת האטה, במקום ניכוי שכר חד-צדדי בידי ההנהלה
מערכת ice |  6
מכולות ביצים נמל אשדוד (צילום פבל טולצ'ינסקי)
בתום הליך גישור של שלוש שנים בפני המגשרת, השופטת בדימוס אורנית אגסי, חתם איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות על הסכם קיבוצי בנמל אשדוד לעובדי סקטור התפעול ועובדי סקטור ציוד מכני. במסגרת ההסכם, נפתרו הקשיים שהציבו שביתות האטה בנמל ותוצאותיהן לכל אחד מהצדדים, כפי שעלו במספר הליכים משפטיים ומחלוקות שתחילתן עוד בשנת 2013.
החוק קובע כי על עבודה חלקית מגיע שכר חלקי. ואולם - מהו השכר, מה המנגנון הקובע אותו, האם להנהלה מותר לקבוע אותו חד צדדית ומה עושה עובד שלא מרוצה מקביעותיה? כל אלה סוגיות שהעסיקו את הצדדים ליחסי העבודה בנמל, ולא רק אותם, שנים לא מועטות, בהליכים שונים בערכאות השיפוט.
 
כדי לפתור את השאלות הללו, במרכז ההסכם האמור – הקמת מנגנון בוררות במקום שבו לא התקבלה הסכמה פריטטית בנוגע לסיווג העיצומים בחברה והשכר המגיע בגינם. המנגנון – שיוצר הגינות בין המעסיק לעובדים, מסדיר הכרעה על בסיס עקרונות מוסכמים ומונע אפשרות של התנהלות חד-צדדית מצד המעסיק.
ההסכם מסדיר שורת נושאים ובהם:
* הקמת מנגנון פריטטי לבירור טענות בדבר קיום שביתה חלקית לא מאושרת.
* הקמת מנגנון המתבסס על עקרונות מוסכמים לתשלום שכר ופרמיה במקרים של שביתה חלקית לא מאושרת.
* הקמת מנגנון לבדיקת טענות פרט אודות זכאות לשכר במסגרת שביתה חלקית לא מאושרת.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אבי אדרי: "מדובר בהסכם פורץ דרך בעולם יחסי העבודה בישראל. עד היום לא היה מנגנון סדור להפחתות שכר בגין עיצומים, ומעסיקים הרשו לעצמם להפחית שכר חד-צדדית, וכראות עיניהם. ההסכם עושה איזונים ראויים בין המעסיק לעובדים, ומייצר כלי הוגן לבחינת העיצומים ככל שיהיו, ותוצאותיהם. גם זכות הפרט לעמוד על השכר המגיע לו לא נפקדה מההסכם, וכעת במקום שייאלץ לכתת רגליו ולהגיש תביעה בבית הדין בבאר שבע, אנחנו מנגישים אליו את ההכרעה בבוררות באופן זמין ופשוט".
בגיבוש ההסכם ובליוויו לקח חלק מטעם האיגוד עו"ד אלעד מורג ממשרד עורכי הדין אלעד מורג ושות'. את הנמל ייצגו עורכות הדין חיה ארמן, מיכל הברפלד וחופית כהנא רוח ממשרד הרצוג פוקס נאמן ושות׳.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שימותו הקנאים
    קנאים 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נמל אשדוד, הנמל הכי יעיל במזרח התיכון. שימותו הקנאים!!!!!
    סגור
  • 5.
    עובדי הנמלים שביתות איטלקיות ושכר
    ביל 12/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בגלל חזירות עובדי הנמלים בסופו של דבר גרמו להפרטט הנמלים ולבנית נמלים שיתחרו ובהצלחה בשביתות ובמשכורות העתק אצל הסינים אין שביתות ואין שכר בשמיים כי הרוב בפריקה של מנופים רובוטיים וגם בנמלים הסיניים אין ועד ואין קביעות לא תעבוד תפוטר במקום אנשי הנמלים כרתו את הענף שישבו עליו
    סגור
  • 4.
    הנהלה כושלת
    הכל עבודה בעיניים 12/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנהלה כושלת וכל מיני גורמים אינטרסנטים שמנסים להראות את העובדים כבעיה בכל התנהלות בעייתית של ההנהלה.
    סגור
  • 3.
    עבדו עליכם
    מאיר 12/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבי אדרי שקרן ההנהלה כמובן רוצה לדפוק את העובדים ,החזירו אתכם לעבודה תקינה בלי שהתקבלו כלום מחר זה יישכח
    סגור
  • 2.
    אחרי שנים של שביתה איטלקית העובדים לא יכולים לחזור לנומ
    אלכסי 12/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מסכנים שם כולם בנמל אשדוד כמו המסכנים בנמל חיפה!!!
    סגור
  • 1.
    כתבתם הרבה
    אלעד 12/2021/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ולא דבר: מה השכר, אילו התנאים והטבות מקלים העובדים. לכל הפחות, היה מקצועי יותר לשתול קישור להסכם האמור.
    סגור