השוק

נמל אשדוד מחלק דיווידנד, כמה כסף תקבל המדינה?

דירקטוריון החברה הממשלתית אישר חלוקת דיווידנד למדינה בסכום של כ-90 מיליון שקל עבור 2020-2019. הכנסותיו של נמל אשדוד מתחילת השנה הסתכמו בכ-885 מיליון שקל

איתמר כהן |  1
אורנה הוזמן-בכור, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד (צילום רונן אקרמן)
דירקטוריון חברת נמל אשדוד אישר היום (ראשון) חלוקת דיווידנד למדינה בסכום של כ-90 מיליון שקל עבור 2020-2019. סכום זה מצטרף לכ-100 מיליון שקל שעברו באחרונה לקופת המדינה בגין 2018-2016.
השנים האחרונות סומנו כבעלות פוטנציאל נפיץ עבור נמל אשדוד, בזמן ששני הנמלים הפרטיים בישראל פותחים את שעריהם. בד בבד פרצה מגפת הקורונה, שחוללה סערה בעולם התובלה הימית והשפיעה באופן דרמטי על נמלים מרכזיים בכל העולם.
הכנסותיו של נמל אשדוד מתחילת השנה הסתכמו בכ-885 מיליון שקל - עלייה של כ-15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, נרשמה עלייה של כ-27.5% בסך תנועת הרכבים בנמל, שהסתכם בכ-95 מיליון יחידות בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
 
במקביל, חברת דירוג האשראי מעלות S&P אישרה לחברה הממשלתית נמל אשדוד דירוג חוב של AA+ ועידכנה את תחזית הדירוג משלילית ליציבה, זאת על אף פתיחתם של שני הנמלים הפרטיים והתחרות המשמעותית הצפויה.
בנימוקי מעלות S&P נכתב כי נמל אשדוד צלח את משבר הקורונה תוך שמירה על רמת הכנסות כמעט זהה לשנים שלפני המשבר. עוד צוין כי המסגרת הרגולטורית, המשפטית, הפוליטית והחוזית של החברה חיובית בעקבות צעדים שננקטו בשנים האחרונות.
אורנה הוזמן-בכור, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, מסרה כי "דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיווידנד בסכום משמעותי הודות לביצועים הטובים של נמל אשדוד - המצביעים על היותנו שחקן מרכזי, מקצועי ויציב, המנווט באופן אחראי במים הסוערים של תקופתנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה מופיעה יו"ר הנמל בכתבה ולא מנכל החברה וסמנכל הכספים
    לא ברור 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרי מי שמנהל את החברה זה המנכל אז היכן הוא?? ומי שאמון על צד הכספים זה סמנכל הכספים אז היכן הוא? נראה כי היו"ר פוליטיקאית שמחפשת חשיפה...
    סגור