קריירה ולימודים

אינטל ישראל מתחילה בגל הפיטורים: זה הפיצוי שיקבלו העוזבים

למרות שאינטל מעסיקה בישראל כ-11,000 עובדים, והקיצוץ העולמי עומד על כ-15% מכוח האדם, מעריכים בענף כי היקף הפיטורים בישראל יהיה מתון יותר, הפיטורים מצטרפים למאות עובדים שכבר בחרו בתוכנית פרישה מרצון, המציעה פיצוי נדיב של 19 משכורות
מערכת ice | 
אינטל-אילוסטרציה (צילום shutterstock, Magma Images)
אינטל ישראל פותחת בסבב פיטורים נרחב: מאות עובדים צפויים לקבל הודעות על סיום העסקתם בימים הקרובים, כחלק ממהלך גלובלי של החברה לפיטורי יותר מ-2,000 עובדים ברחבי העולם. הפיטורים מצטרפים למאות עובדים שכבר בחרו בתוכנית פרישה מרצון, המציעה פיצוי נדיב של 19 משכורות - סכום שעשוי להגיע למיליון שקל ואף יותר במקרים מסוימים.
על פי YNET, למרות שאינטל מעסיקה בישראל כ-11,000 עובדים, והקיצוץ העולמי עומד על כ-15% מכוח האדם, מעריכים בענף כי היקף הפיטורים בישראל יהיה מתון יותר. זאת מכיוון שהמרכז הישראלי מתמקד בפיתוח טכנולוגי חיוני לחברה, להבדיל ממחלקות שירות לקוחות ומכירות. במקביל לפיטורים, החברה ממשיכה בגיוסי עובדים לפרויקטים נבחרים, ובראשם מפעל הייצור החדש בקריית גת (Fab 38), שבו מושקעים 25 מיליארד דולר.

באופן מפתיע, לצד הפיטורים המסיביים, אינטל מקצצת גם בהטבות היומיומיות לעובדים: הקפה והתה החינמיים בוטלו, כמו גם חלוקת הפירות במטבחונים. העובדים יידרשו מעתה לשלם עבור משקאות חמים, והחברה אף ביטלה את הטבות הרכב והסבסוד לטלפונים הניידים. צעדים אלו, הנתפסים כסמליים עבור חברה שהכנסותיה נמדדות במיליארדי דולרים, משקפים את המצב המורכב אליו נקלעה החברה.
המשבר באינטל העולמית מתבטא בירידה דרמטית של כ-50% בשווי החברה מתחילת השנה. המנכ"ל פט גלסינגר, שנכנס לתפקידו ב-2021, טרם הצליח להוביל את השינוי המיוחל. החברה ממשיכה להציג דוחות מאכזבים, כשהאתגר המרכזי הוא החמצת מהפכת ה-AI שהובילה להצלחה מסחררת של המתחרה אנבידיה.
החברה מתמקדת כעת בתוכנית התייעלות שאפתנית במטרה לחסוך 10 מיליארד דולר עד 2026, תוך השקעה מאסיבית בקידום טכנולוגי מואץ. למרות המשבר, אינטל ממשיכה להשקיע בישראל, כולל בהקמת המפעל החדש בקריית גת, הנתמך במענק ממשלתי של 3.2 מיליארד דולר.
מאינטל נמסר בתגובה: "כחלק מהתוכנית הנרחבת לקיצוץ הוצאות שהכרזנו עליה באוגוסט, אנו נאלצים לקבל החלטות קשות אך הכרחיות לצמצום מצבת העובדים שלנו. אלו ההחלטות הקשות ביותר שאנו מקבלים, ואנו מתייחסים לעובדים ברגישות ובכבוד. שינויים אלה תומכים באסטרטגיה שלנו להפוך לחברה רזה, פשוטה וגמישה יותר, במטרה למצב את אינטל לצמיחה בת-קיימא לטווח ארוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה