קריירה ולימודים

תשלומי ההורים: משרד החינוך הורה על סבסוד נוסף בגובה 5 מיליון שקל

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסי טייב, נאלץ בסופו של דבר להיענות לביקורת הציבורית הרחבה. עם זאת, הסבסוד בפועל יתורגם להפחתה של 2 שקלים להורה בלבד. מנגד, הנהגת ההורים הארצית תקפה את הפשרה ומכנה אותה "בדיחה" 
מערכת ice | 
חוק חינוך חובה-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
המשא ומתן על תשלומי ההורים במערכת החינוך הגיע לנקודת שיא עם החלטת משרד החינוך לסבסד את התשלומים בסכום נוסף של 5 מיליון שקל, שיתורגמו ל-2 שקלים בלבד להורה. יו"ר ועדת החינוך ח"כ יוסי טייב, נאלץ בסופו של דבר להיענות לביקורת הציבורית הרחבה. יחד עם זאת, טייב עדיין מתעקש על השארת סעיף הטיולים ללא אישור, מה שמסכן את מארגני הטיולים ואת תחום התיירות החינוכית.
בעקבות ההסכמות החדשות, טייב יוכל לאשר בוועדת החינוך את סעיפי ההזנה, סל התרבות, הנהגת הורים ארצית, וועד הורים יישובי. אולם, סעיפים כמו טיולים ומסיבות סיום לא יאושרו, מה שמסכן את עתידם של הטיולים, במיוחד לאחר השנים הקשות שקדמו לקורונה ואיומי ארגון המורים.
 
הדרישה הראשונית של טייב הייתה לסבסד את התשלומים ב-4 שקלים כדי לפצות את ההורים על העלאת ביטוח החובה. אלא שבסופו של דבר, טייב הסכים לפשרה של 2 שקלים בלבד לתלמיד, דבר שיביא להוצאה של 5 מיליון שקל נוספים ממקורות ציבוריים. טייב הגדיר את ההסכם כ"פריצת דרך", ברקע הדרישה להגדלת התקצוב מהמדינה ותוכנית דיפרנציאלית לעתיד.
טייב נתקל בגל של ביקורת, כולל מהמשא ומתן עם מ"מ יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות, רמי הופנברג. הוא הזהיר על ביטול פעילויות רבות כמו טיולים, סל תרבות, ושיעורי שחיה, שביטולם יפגע בעיקר בשכבות החלשות ובפריפריה. מנהלי בתי ספר הביעו דאגה מההשפעה השלילית על פעילויות חברתיות וערכיות לילדים.
הנהגת ההורים הארצית תקפה את הפשרה, כינתה אותה "בדיחה" וטענה כי מדובר בפתרון שטחי שאינו מתמודד עם העלויות האמיתיות. הם ציינו כי בעוד ההפחתה בתשלום היא מינימלית, סעיפים אחרים עלו במידה רבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה