קריירה ולימודים

בלגן בחברת החשמל: העובדים מכריזים על סכסוך עבודה

הכרזת סכסוך העבודה האחרונה מצד ועד העובדים מדגישה את המתח המתמשך בין צרכי החברה לבין המגבלות הרגולטוריות והכלכליות
מערכת ice |  5
חברת החשמל (צילום shutterstock, freepik)
חברת החשמל, עמוד התווך של משק האנרגיה בישראל, ניצבת בפני אתגרים משמעותיים. מצד אחד, היא נדרשת לספק חשמל אמין ויציב לכל בית בישראל, ומצד שני, היא מתמודדת עם לחצים פיננסיים הולכים וגוברים. הכרזת סכסוך העבודה האחרונה מצד ועד העובדים מדגישה את המתח המתמשך בין צרכי החברה לבין המגבלות הרגולטוריות והכלכליות.
סכסוך העבודה הוגש לפני כשבועיים, ב-18 לחודש, על ידי יו"ר הוועד יהודה גן אל, ולכן מתום שבועיים יוכלו עובדי חברת החשמל להתחיל בעיצומים. על פי הדיווחים, במרכז הסערה עומד החוב העצום של החברה, העומד על כ-43 מיליארד שקל, והיחס בין חוב זה ל-EBITDA, מדד מקובל לבחינת איתנות פיננסית. למרות מאמצי החברה, היחס עומד כיום על 5.5, גבוה מהיעד שהציב הדירקטוריון. זאת, על רקע עלייה חדה בעלויות הדלקים ובהוצאות על פיתוח רשת החשמל, שלא קיבלו מענה מלא בתעריף החשמל.
הרפורמה משנת 2018, שנועדה לפתוח את משק החשמל לתחרות, הובילה למכירת ארבע מתוך חמש תחנות כוח שתוכננו למכירה. אולם, השאלה נותרת: האם צעדים אלו מספיקים כדי להבטיח את יציבותה הפיננסית של החברה לטווח הארוך? התשובה מורכבת, במיוחד לאור הצורך המתמיד לאזן בין שמירה על תעריפי חשמל נמוכים לצרכנים לבין הבטחת איתנותה הפיננסית של החברה.

בעוד שרשות החשמל והממשלה מנסות למנוע עלייה חדה בתעריפי החשמל, החברה מוצאת את עצמה בין הפטיש לסדן. מצד אחד, היא נדרשת לעמוד ביעדים פיננסיים מאתגרים, ומצד שני, היא מחויבת למשימתה הציבורית - אספקת חשמל אמינה בכל עת, כולל בתקופות חירום. האיזון העדין הזה מדגיש את הצורך בדיאלוג מתמשך בין כל הצדדים המעורבים - החברה, העובדים, הרגולטורים והציבור - כדי למצוא פתרונות שיבטיחו את עתידו של משק החשמל בישראל.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שחיתות
    פולני פלמוני 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פשוט לא קיבלו אותם במרכז הליכוד...
    סגור
  • 4.
    עבודה ב עיניים
    אהרון 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא מובן איך חברה כמו חברת חשמל מגיעה ל מצב של הפקרות חוב אדיר לא מובן למה מפריטים את חברת חשמל מי ייתן שירות ו ייצר את ה חשמל ה עובדים של חברת חשמל כאילו תחרות פשוט סידרו עוד כסף בין חברים חברת חשמל היתה צריכה להעניק הנחה ו פה היה נגמר ה סיפור אבל לעבוד על ה צרכן תמיד סבבה ה צרכן יוצא פראייר עובדים עליו ב עיניים
    סגור
  • 3.
    אז על מה העיצומים???????? (ל"ת)
    מנש 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    שיבטיחו את עתידו... איפה הייתם עשרות שנים?
    השואל 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איפה הייתה חברת החשמל בכל השנים? עשקה לקוחות מהיותה מונופול
    סגור
  • 1.
    אכלו לי שתו לי במיטבו
    איאיאי 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לסגור ולפתוח מחדש...כל דבר שבשליטת המדינה הוא pח...
    סגור