קריירה ולימודים

ביטוח לאומי בבשורת ענק: כך תוכלו להגדיל את המענקים

אושר סופית: הורים שהחלו להפקיד לילדם כספים בבנק במסגרת תכנית "חיסכון לכל ילד" – יוכלו לשנות מסלול ולהפקיד את הכספים בקופת גמל ביתרת התקופה
מערכת ice | 
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, Magma Images)
הילדים שלכם יכולים להרוויח עכשיו הרבה יותר. מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק הביטוח הלאומי של חבר הכנסת ינון אזולאי. 19 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.   
מוצע כי ניתן יהיה לשנות את מסלול ההפקדה בתכנית "חיסכון לכל ילד", כך שמי שבחר שהכספים עבור ילדו יופקדו בפיקדון בנקאי – יוכל לבחור כי מעתה יופקדו הכספים בקופת גמל, וזאת נוכח התשואות העודפות בקופות הגמל ובמטרה להגדיל את החיסכון לילדים.

סכומים שהופקדו עד למעבר יישארו בפיקדון המקורי, והמעבר יוכל להיעשות רק מבנק לקופת גמל, ולא להיפך. עוד מוצע כי חיסכון עבור ילד שהוריו לא בחרו היכן יופקדו כספי החיסכון שלו תוך שישה חודשים מיום לידתו – תהיה ברירת המחדל עבור הילד הפקדות בקופת גמל במסלול מוגבר. 
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "סימן ה' לפרק ד' לחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב) עניינו חיסכון ארוך טווח לילד. בסעיף 74ב(ד)(1) לחוק הביטוח הלאומי מוסמך שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, לקבוע, בין היתר, הוראות בקשר להפקדות ולניהול החיסכון.  הניסיון מלמד כי בתקופה של 18 שנים גדלים הסיכויים שמסלול השקעה בסיכון מוגבר ישיא תשואה גבוהה יותר ממסלולי השקעה אחרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה