קריירה ולימודים

מחסור חמור במורים חרדים לילדים חולים: "יש צורך בהתאמות"

וועדת החינוך בכנסת המשיכה היום את הדיון בתקנות החדשות שהציע משרד החינוך לתוכנית עבור ילדים המאושפזים או המרותקים לביתם. בשנה החולפת השתתפו 2,345 תלמידים בתוכנית. ההורים מודאגים: 69% מהם מאמינים כי נצבר פער בחומר הלימודי
מערכת ice | 
חינוך מיוחד (צילום freepik)
הדיון בנושא חינוך ילדים מאושפזים וחולים בביתם נמשך היום (שלישי) בוועדת התרבות, החינוך והספורט בכנסת. התקנות החדשות המוצעות מקטינות את מספר הימים בו ילד חולה המרותק לביתו צריך להמתין עד לקבלת מענה לתוכנית חינוכית מותאמת מ-21 ל-14. הצעת התקנות הובאה לוועדה על ידי משרד החינוך וכללה דיון ארוך בנושא. 
בשנת הלימודים תשפ"ג השתתפו בתכנית, בסך הכול, 2,345 תלמידים. 28% מהם הם תלמידי חינוך מיוחד. רובם המוחלט של ההורים אמרו כי הם מרוצים מהתוכנית, למרות זאת 69% מההורים דיווחו כי לדעתם ילידיהם צוברים פערים לימודיים מול חבריהם לכיתה. חלק מרכזי בדיון היום הוקדש לנושא העלאת המסמכים. ההורים ביקשו שהנושא יטופל על ידי מנהלי בית הספר, בעוד משרד החינוך ביקש שההורים יהיו אלו שימשכו להגיש את המסמכים.
נושא נוסף שעלה במהלך הדיון הוא המחסור במורים חרדים לילדים החולים. על-פי דו"ח מבקר המדינה מתוך 478 מורים בתוכנית רק 23 מהם הם חרדים. מדובר באחוז נמוך יחסית ליחסם באוכלוסייה. בשל כך המענה עבור תלמידים חרדים, הרגילים להתמקד בנושא דת, אינו מותאם. יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף טייב, התייחס לנושא ואמר שבמידה וישנם חוסרים וצורך להתאים את התוכנית למגזרים שונים הדבר יעשה.
איילת צ'ייט שצפתה בדיון מטעם עמותת "גדולים מהחיים" הדגישה במהלך הדיון את הצורך במתן מענה ייחודי עבור ילדים שמאושפזים לתקופות קצרות באופן תכוף. למשל עבור ילדים המאושפזים עבור טיפולי כימותרפיה, אך ממשיכים את לימודים במסגרת החינוכית הרגילה בשאר הזמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה