רכב

בשורה משמחת לנהגים בישראל: זו התקנה החדשה שנכנסת לתוקף

תקנה חדשה בדרך: הגיל שיצריך בדיקה רפואית לחידוש נהיגה יעלה מ-70 ל-75, סמנכ"ל משרד הבריאות בדיון הוועדה: "זה ועוד צעדים נוספים יקלו משמעותית על עומס התורים במרב"ד"
מערכת ice |  12
דשבורד דיגיטלי (צילום Istock)
הוועדה לפניות ציבור בראשות ח"כ יצחק פינדרוס קיימה היום (רביעי) דיון מעקב בתלונות של הממתינים מעל שנה וחצי לבדיקות ולוועדות במרב"ד - הגוף שאחראי בפועל על ביצוע בדיקות רפואיות לנהגים ובכלל זה פצועים וקטועי גפיים בעקבות המלחמה. בדיון עלה כי בשת"פ בין המרב"ד במשרד הבריאות יחד עם הביטוח לאומי ומשרד הביטחון קיים מסלול ירוק ומהיר לכל נכי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה בעקבות המלחמה שאינם נצרכים להמתין חודשים ארוכים לוועדות התאמת רכב וכשירות נהיגה.
יו"ר הוועדה, ח"כ יצחק פינדרוס אמר בדיון: "מהדיון הקודם ניכר שנעשתה עבודה משמעותית בשלושת השבועות האחרונים. שמחים על הבשורות ועל העבודה המשותפת של המרב"ד אך המבחן האמיתי בעוד חודשיים לעקוב ולראות מה הוריד כל דבר בעומס. הוועדה תעקוב אחר פניות הציבור בנושא ותקיים ישיבת מעקב נוספת לראות שהתהליכים אכן קורים".

ספי מנדלוביץ, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר בדיון כי העיסוק היחיד שלו מלבד המלחמה במשרד בכל החודשים האחרונים זה המרב"ד, "אין יום שאין עיסוק אינטנסיבי בתחום ואני לא מתכוון להרפות עד שהנושא הזה סגור ובינתיים יש לא מעט בשורות ותוצאות בתחום. בשביל לפטור את נושא המרב"ד צריך לצמצם את שער הכניסה וזה לחשוב מחוץ לקופסה כאשר עשרים שנה זה עבד על כללים שלא ברור מה טיבם. הבנו שבשער הכניסה יש שטף של פניות של אנשים שנכנסים למסלול הזה ואינם צריכים להיות שם. יוצא עכשיו חוזר ממשרד הבריאות לקטום את הנושא מלכתחילה וזה דרמטית יוריד הרבה מאוד הפניות. כמו כן ההנחיה להיבדק רפואית מגיל 70 במרבד תבוטל והבוקר שרת התחבורה חתמה על התקנה שתעלה מגיל 70 לגיל 75. בנוסף גייסנו צוות של רופאים מנוסים שהם בתהליך אורך עוברים על כל אותם תיקים ישנים ולפי הקריטריונים הנוכחיים וכך חוסכים מהוועדה את כל אלו שהיום כבר אין צורך שיבואו". 
ד"ר יובל דדון המנהל הרפואי של המרב"ד: "מבינים את הנקודות היכן יש לדייק ולהתקדם. הדיונים הללו טובים עבורנו לשפר ולהתקדם. גם אנחנו כואבים את הכאב של האזרחים באותה מידה. באנו כאן לשנות ולתת תוצאות טובות יותר. נבצע פרסום רחב יותר על צמצום שער הכניסה. רופא שהתבטא בצורה לא ראויה ולא נתן שירות ברמה הרגישה הנדרשת המרב"ד פוטר לאלתר. פועלים להוריד את התור ב40% ממה שהיה בשנה האחרונה. עושים כמה צעדים משמעותיים עבור זה".
ישראל ישראלי, מנהל השירות במרב"ד דיבר בדיון על שיפור השירות והיעילות הרבה שהוטמעה בפועל בסינון מקדים של אנשים שמגיעים למרב"ד והטפסים מראים שהם כלל לא צריכים ועדה. כן ציין כי נכי צה"ל מחרבות ברזל שהגיעו קיבלו העדפה מידית ונמנע מהם הליכי פניה שיביאו אותם לתשלום אגרות . יניב תייר, מנהל מערך הוועדות הרפואיות במשרד הבריאות אמר בדיון כי הייעול מתרחש גם בתחום הוועדות כאשר הוועדות להתאמת גודל רכב יושבות על אותו חומר של ועדות הניידות.
אבנר גולן, ארגון נכי צה"ל: "המרב"ד ספג ביקורת ציבורית ביושר בגלל ועדת הערר. ההחלטות אינן מנומקות ולא מסבירים למטופל על מה זה נדחה והוא צריך ללכת לפנות ולחקור לבד ולהגיע עד בית המשפט. חובת הנמקה מתבקשת כדי שיהיה חומר להתמודד אתו. כמו כן נושא של נוסח הדיון אינו קיים ואין כל כלים להתמודד בבית המשפט. צריך גם לחשוב על הזמן בין הזימון לערר שזה יכול להיות חודשים של פגיעה בשכר".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    צריך לבדוק עובדות לפני שמגיבים
    רועי 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה צריכה לבדוק כמה מהנהגים המבוגרים מעורבים בתאונות דרכים וכמה מנהגים צעירים מעורבים בתאונות ואז יגיעו כנראה למסכנה שאת הצעירים צריך לבדוק
    סגור
  • 10.
    אנטרמן 4 רישון לציון (ל"ת)
    רחמים מרדכי 01/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    יש לכם פיגור שכלי בבשורות המשמחות
    חמודי 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ??????????????
    סגור
  • 8.
    בדיקה רפואית למדינה דחוף!!
    יעקב 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה חייבת לעשות בדיקה רפואית לעצמה דחוף!! כי אני חושב שמי שעל ההגה שם כבר עבר את 70 פלוס מדינה של מטומטמים וערב רב! שימותו הם והחוקים שלהם. אסור להאמין במדינת ישראל ולא בחוקה שלה! תאמינו בארץ ישראל ובחוקות התורה תלכו! ומי שלא יעשה כך בקרוב יאבד מהעולם הוא וזרעו עד עולם!
    סגור
  • 7.
    מדינת ישראל חזרה לתפקד כרגיל
    שרונה 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא לוקחים שום אחריות על כלום. אנשים בגיל זה מתחילים לפתח דמנציה. בעיות בריאותיות אחרות. יותר איטיים חייב להיות דד ליין לרישיונות. ממש סכנה להם ולנו בכבישים. אסור לזלזל וחייבים לבדוק כל הזמן. תוסיפו כח אדם. תפתחו משרדים. משרד התחבורה שלא חוקח אחריות על כלום
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    טעות טעות
    ענבר 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המבוגרים הם סכנה ממשית למשתמשי הדרך באשר הם!!
    סגור
  • גיל 70 זה מבוגר??
    דוד שושני 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    גיל 70 זה לא גיל מבוגר. אין פה טעות יד פה הקלה על נהגים
    סגור
  • 5.
    הרבה נהגים מבוגרים סכנה
    אור 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מגיל 70+ הם לא שמים לב נוסעים על 2 נתיבים או על נתיב הפוך
    סגור
  • 4.
    כשהתורים במרבד מעניינים
    אחת, כאן בארץ 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יותר ממה שמעניין אותם הבטיחות בדרכים ככה זה נראה
    סגור
  • 3.
    רלב"ד
    שלמה 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המדענים מתהדרים בהארכת גילנו אך המערכות ואפילו הרפואיות תקועות בגיל ששים.למי קראת קשיש ????
    סגור
  • 2.
    אבנר גולן צודק בכל מילה לפטר אותם ולבנות גוף חדש (ל"ת)
    משה משה 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    עולם גולם
    אדם 01/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נקווה שלא נראה יותר תאונות בגלל זה
    סגור