רכב

הטבת המס על הרכבים החשמליים תקטן: מה הסיבה להחלטה?

ממשל ביידן פרסם ביום שישי הנחיה המיוחלת שתגביל את הרכיבים הסינים בסוללות הזכאיות לזיכוי מס רכב חשמלי החל מהשנה הבאה
מערכת ice | 
טסלה (צילום unsplash)
ממשל ביידן פרסם ביום שישי הנחיה שתגביל את הרכיבים הסינים בסוללות הזכאיות לזיכוי מס רכב חשמלי החל מהשנה הבאה. מדובר בכללים נוקשים חדשים המונעים ייבוא חומרים מסין וממדינות אחרות הנחשבות ל"ישות זרה".
הכללים החדשים, הנדרשים על פי חוק אוגוסט 2022, נועדו לגמול את ארה"ב מהתלות במדינות 'עוינות'. חוקי ה-FEOC נכנסים לתוקף בשנת 2024 עבור סוללות גמורות ו-2025 עבור מינרלים קריטיים המשמשים לייצורן.

ה-Alliance for Automotive Innovation, קבוצה המייצגת כמעט את כל יצרניות הרכב הגדולות, אמרה שההחלטה לפטור את החומרים למשך שנתיים "הייתה משמעותית ומומלצת" ובלעדיה הייתה יכולה להפוך כמעט את כל כלי הרכב לבלתי כשירים.
משרד האוצר אמר כי החומרים המעטים שקיבלו פטור מהווים כל אחד פחות מ-2% מערכם של מינרלים קריטיים לסוללה. ג'נרל מוטורס אמרה ביום שישי כי היא מאמינה כי היא "ממוקמת היטב לשמור על רכישת תמריץ צרכנים עבור רבים ממכוניות החשמל שלנו בשנת 2024 ואילך".
משרד האנרגיה אמר שחברה תיחשב ל-FEOC אם היא בבעלות או בשליטתה של ממשלה זרה. חברות גם לא יהיו זכאיות אם ישות דאגה מחזיקה ב-25% ממושבי הדירקטוריון, זכויות ההצבעה או ההון העצמי של אותה ישות. מדינות אלה כוללות צפון קוריאה, סין, רוסיה ואיראן.
הכללים צפויים לצמצם עוד יותר את מספר כלי הרכב החשמליים הזכאים לזיכוי מס על רכבי רכב. החוק הפך מיד כל רכב לפסול אם לא הורכב בצפון אמריקה. מוקדם יותר השנה, דרישות חדשות למקורות סוללה ומינרלים נכנסו לתוקף עם מכסות זכאות למחיר ולהכנסה לקונים מינואר. 1. משרד האוצר אמר כי לאפשר לכלי רכב העומדים בדרישות להעפיל עד לסיום הכללים, תהיה לו שיטת ציות מזורזת ליצרניות רכב עם שרשראות אספקה ​​נקיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה