רכב

מהפכה בתחנות הדלק בישראל: זה מה שמרוויחים הנהגים

איך מונעים מעמדת טעינה להפוך לחניה אלטרנטיבית? מה קורה כשאין מספיק עמדות טעינה ובאיזור אחר הן עומדות ריקות? – האקתון דאטה של אלעד מציג שני פרויקטים עם הצעות לשיפור חווית טעינת הרכבים החשמליים בתחנות הדלק.
מערכת ice |  1
תחנות דלק (צילום ויקיפדיה, פלאש 90)
הרכבים החשמליים שחדרו לכבישי הארץ, שינו את האופן בו אנו מתדלקים ובמיוחד את משך הזמן, אשר הוארך מדקות ספורות ל20 ד' ויותר, ואשר לפי ניתוח של   עובדי חטיבת הדאטה של אלעד מערכות, משך הזמן הזה הופך את עמדות הטעינה בתחנות הדלק לחניה לעת מוצא.  
הממצאים עלו מניתוח דשבורד שפותח במסגרת האקתון דאטה, שהתקיים זו השנה השניה, במהלכו פותחו דשבורדים שונים לחברות SAAS, רכבים חשמלים, רשתות חברתיות ושיווק בדיגיטל. ההאקתון התקיים לתוך הלילה, בהשתתפות עשרות אנליסטים מכל המחלקות. התוצרים נבחנו על ידי ועדת השופטים בתחרות על פי הצגת עולם התוכן, פתרון בעיות ואתגרים,  איכות ומורכבות הניתוח, ערך מוסף לעולם התוכן, איכות המוצר , UX & UI אווירה ועבודת צוות. לאחר פיתוחם, את הדשבורדים ניתן לשווק כמוצרים מהמדף לארגונים מתעניינים.

צוות הדאטה ערך מיפוי של נתונים מוערכים של חברות התדלוק. בין הנתונים שנבדקו לצורך בחינת המודל - מיקום עמדות הטעינה, יצרני הרכב שמוכרים סוללות חשמליות, מדד ה-over charge- כלומר, משך טעינה מרגע החיבור ועד ליציאה מהתחנה. הצוות הציע מודל שיסייע לחברות התדלוק להבין באילו תחנות מבוצעות יותר טעינות יתר, האם קיימות ערים ספציפיות בהן התופעה רווחת יותר, אילו יצרנים גורמים במיוחד לטעינת  יתר ועוד.
"הנהגים של מכוניות חשמליות בוחרים שלא לבזבז את זמנם בהמתנה ארוכה וממושכת לסיום הטעינה. אם הם קרובים למרכז מסחרי,  ינצלו את הזמן לקניות בקניון, או יעדיפו להותיר את הרכב נטען למשך הלילה כאופציה מועדפת לחניה באיזור ללא מקומות חניה. התוצאה – טעינה עודפת וחוסר תחלופה בעמדות הטעינה, אשר פוגעים  באיכות השירות של חברות הדלק לנהגים".
אולם מה קורה אם יש ביקוש והיצע לעמדות טעינה שלא מתפזרים בשטח באופן שווה? צוות נוסף בהאקתון, הציע מודל המאפשר למפות את עמדות הטעינה ולבחון היכן קיים מחסור ואיפה עמדות עומדות ריקות חלק ניכר מהיום על מנת לשפר את חווית הטעינה שהתחנה מציעה לנהג.  עובדי אלעד דאטה  , ניתחו נתונים מוערכים של נתח שוק מאחת מחברות תחנות הדלק, התפלגות טעינות לפי ימים ושעות, הזזת עמדות מאזור לאזור ומתחנה לתחנה. כמו כן, ניתן לבחון האם יש צורך להציב עמדת טעינה שתענה על מידת המרחק שהמכונית יכולה לנסוע, בין אם מדובר בסוללה ל-250 ק"מ או ל-500 ק"מ. ולבסוף,  ניתן לאתר לקוחות חוזרים על מנת להציע להם שורת הטבות ומבצעים.
"מטרתנו היא לעזור לחברות המציעות עמדות טעינה לרכבים חשמליים, כמו תחנות דלק או חניונים, להגדיל את הרווחיות" אומר עדו שוורצמן. "ניתוח צריכה וניצולת המשאבות, עוזר לייעל את השימוש בהן על פי אזורים, ימים ושעות ובכך לתרום לקבלת החלטות אשר תורמות לנהגים לקבל שירות מיידי בכל מקום שירצו ולחברות תורם משמעותית להגדלת שורת הרווח"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עמדות טעינה
    עומר 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנסיעות ארוכות הרכבים החשמליים זקוקים לטעינה מהירה.( רק dc) יש רכבים שהספק הטעינה המהיר שלהם נמוך יחסית. כמו כן רכב עם טעינה מהירה יחסית נניח 150 קילו וואט זקוק לעמדה שמסוגלת לתת הספק כזה. העמדות הישנות יודעות לתת רק 50 קילו וואט. לקוחות שטוענים בכביש 6 מתלוננים על עמדות לא פנויות. חברת טסלה בונה מתחמי טעינה עם 8 עמדות מהירות. כל עמדה מסוגלת לטעון 230 קילו וואט. רכב בסיסי של טסלה טוען 170 קילו וואט והדגמים היקרים יותר נטענים ב 230 קילו וואט. ההבדל בעניין שרות הטעינה בין טסלה לחברות הציבוריות עצום.
    סגור