רכב

טסלה בצרות: זה המידע אותו הסתירה מהלקוחות בישראל

בקשה לתביעה ייצוגית נגד טסלה וטסלה ישראל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בטענה כי החברה הסתירה מידע בקשר לטווח הנסיעה האמיתי של הרכב זאת במטרה להציג את הרכבים כבעלי יתרון על פני מתחריהם
מערכת ice |  4
טסלה (צילום shutterstock)

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה אמש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברת טסלה ונציגתה בישראל. החברה מואשמת כי הסתירה מידע, בקשר לטווח הנסיעה האמיתי של הרכב במטרה להציג את רכבי החברה כבעלי עליונות על מתחריהן וכך להפיק רווחים משמעותיים. טסלה מכרה כ-15,500 רכבים מאז נכנסה לשוק הישראלי לפני כשנתיים והוא מונע באמצעות סוללות נטענות, כך נמדד טווח הטעינה שלו, לאור זאת שזמן הטעינה שלו ארוך משמעותית הרי שלא נראה כי המידע שמסרה החברה נכון.

בבקשה נטען כי היה ניתן לצפות מטסלה לפרסם מידע מלא ואמיתי לפני רכישת הרכב אשר יאפשר לצרכנים להעריך ולהבין בדיוק את מאפייני הרכב לפני רכישתו, דבר זה חלק בעיקר בגלל שרכישת רכבי טסלה מתאפשרת רק באתר החברה, כך שרק על סמך נתוני האתר הצרכן יכול להתבסס לפני קנייתו, אלא שלפי מה שנטען בתביעה טסלה מוסרת מידע מטעה כביכול ומסתירה מידע מהותי בקשר לטווח נסיעתו של הרכב.

טסלה מבליטה במיוחד את יתרון הטווח אך לא מספרת כי טווח הרכב נמדד בתנאי מעבדה ולא בתנאי שטח, וקיים פער משמעותי בין המציאות לבין מה שמפורסם, עוד טוענים כי טסלה לא מספרת שהרכב מושפע מתנאי מזג אוויר, למשל בתנאי חום הסוללה לא מחזיקה וביצועיה פוחתים וכך גם טווח הנסיעה של הרכב. עוד נטען בכתב התביעה כי טסלה מדדה את ביצועי הרכב לאחר טעינה של 100% מהסוללה בעוד לקונים היא ממליצה שלא להטעין את הסוללה עד הסוף.

תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תתבעו את כל רכבי ההיברידיים (ל"ת)
    בר 08/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תתחילו בתביעה נגד BYD , סטייה רצינית ממה שהיצרן מצהיר
    ליאור 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בסיום טעינה מתקבל שהטווח 420 ק"מ בפועל לא מצליח להגיע ליותר מ-300 ק"מ הסטייה ממה שהיצרן מצהיר יותר מ-30%
    סגור
  • 2.
    טסלה
    אני 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טסלה 3 p טווח אמיתי 500 קמ במקום 540 קמ . סטיה נורמלית לחלוטין.
    סגור
  • 1.
    איזה נבלות, אני עוד קניתי את הטסלה היקרה ב-800,000 ₪...
    עומרי 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הייתי קונה !
    סגור