רכב

משרד התחבורה מציב דרישה חדשה ליבואני הרכבים לישראל

המשרד דורש כי כל כל מכונית חדשה בתקינה אירופית שתיוצר מיולי 2024, תהיה מחויבת לעבור התקנה של מערכות בקרת מהירות חכמה (ISA) שיעברו התאמה מיוחדת לתמרורים בישראל
מערכת ice | 
רכבים (צילום vecteezy)
על פי המסך שהפיץ משרד התחבורה בין יבואני הרכב, המשרד דורש כי כל כל מכונית חדשה בתקינה אירופית שתיוצר מיולי 2024 שיובאו לארץ תהיה מחויבת לעבור התקנה של מערכות בקרת מהירות חכמה (ISA) שיעברו התאמה מיוחדת לתמרורים בישראל, כך דווח היום (ראשון) בכלכליסט. על פי הדיווח, התקנה תיכנס לתוקף ב-1 לינואר, 2024. 
מכוניות שמצוידות במערכת ISA שיחלפו על פני תמרור המציג מהירות נסיעה, ישמיעו בפני הנהג צפצוף אזהרה וגם יציגו אזהרת מהירות מופרזת ויזואלית. לפי עיקרי התקינה האירופית שמקובלת גם בישראל, מערכת ה־ISA היא ברירת מחדל, כלומר הנהגים יוכלו לנתק אותה בתחילת הנסיעה, ונהגים שלא ינטרלו אותה וייסעו בכבישי ישראל ייחשפו לצפצוף ולתצוגה ויזואלית כאשר הם יעברו את המהירות המותרת.
ממשרד התחבורה נמסר: "מ-1 בינואר 2025 יבוא רכב חדש העומד בתקינה האירופית שתאריך הייצור שלו חל לאחר יולי 2024 יאושר רק במקרה בו יצרן הרכב מצהיר כי הרכב המיובא לישראל באמצעות היבואן הישיר מצויד במערכת ISA אשר מותאמת לישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה