רכב

בגלל טיקטוק: המכוניות הנמכרות ביותר בדרך להשתנות

אתגר טיקטוק שהוביל לעלייה משמעותית בגניבת המכוניות הפופולאריות בישראל הוביל את המקבילה האמריקאית לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לאלץ את החברות לספק לנהגים פיתרון חינמי, לאחר שניסו לדרוש מהם כסף על הוספת מנגנון אבטחה שבכל רכב אחר נחשב סטנדרטי
יאיר מור | 
רכבים וטיקטוק (צילום vecteezy)
יונדאי וקיה, שני מותגי הרכב הנמכרים בישראל כבר מספר שנים, כולל בחודש שעבר, הודיעו על עדכון תוכנה חינמי שיותקן בחודשים הקרובים על מיליוני מכוניות שמכרו בעשור הקודם בארה"ב, כך לפי המנהל הלאומי לבטיחות התעבורה בכבישים ראשיים (NHTSA). 
הסיבה לצעד הדרמטי היא תופעת טיקטוק שזכתה לשם "אתגר הקיה". לפני כשנתיים שותפו ברשת החברתית כמה סרטונים שהראו כמה קל לגנוב מכוניות של שתי היצרניות (שהן למעשה תאגיד אחד) מהשנים 2015 עד 2019, משום שאין להם אימובילייזר. כל מה שצריך לעשות כדי לגנוב רכבים כאלה הוא לפרוץ בכוח את הדלת, ואז לחבר מחשב נייד לשקע ה-USB ברכב ולהריץ תוכנה מסוימת שהיתה זמינה להורדה חינם, שמתניעה את הרכב ללא צורך במפתח. 
לפי ה-NHTSA, האתגר הוביל ל"מאות גניבות רכב", 14 תאונות דרכים של גנבים שנהגו בפראות ו-8 הרוגים. עם זאת, לפי נתונים שהוצגו בשנה שעברה, מספר הגניבות של רכבי שתי היצרניות הגיע לאלפים רבים - כמעט פי עשרה מאשר לפני תחילת התופעה. 
עד להסכם עם ה-NHTSA, יונדאי הציעה לבעלי רכבים שרצו לבטח את עצמם מגניבות ערכת בטיחות תמורת מאות דולרים. כעת, ככל הנראה בעקבות התערבות ה-NHTSA שהבהיר לה שהיא לא רשאית לקחת כסף על תקלה שהיא עצמה גרמה בהתנהלותה, היא תוציא עדכון תוכנה חינמי לכל 3.8 מיליון המכוניות של המותג יונדאי ו-4.5 מיליון המכוניות של המותג קאיה מהשנים הרלוונטיות הנוסעות על כבישי ארה"ב. 
העדכון ישנה את מנגנון הבטיחות של הרכב, כך שלא ניתן יהיה להתניע אותו ללא מפתח לאחר שננעל מהכפתור שעל המפתח, והאזעקה במקרה של כל ניסיון פריצה או גניבה תוארך מ-30 שניות לדקה. היא גם תשלח לנהגים סטיקרים על עדכון האבטחה כדי לנסות להרתיע גנבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה