רכב

מפחיד: מכוניות חשמליות גורמות להרבה יותר תאונות

לפי נתונים שהוצגו בימים האחרונים, הרכבים החשמליים ההולכים ומתפשטים בעולם וגם בישראל, מעלים משמעותית את הסיכוי לתאונות – ואם זה לא גרוע דיו, עלולים אף להרוס את העולם
יאיר מור | 
תאונות דרכים (צילום pixabay)
רכבים חשמליים היו אמורים להיות ידידותיים לסביבה – אבל בפועל נראה שהם מזיקים לה, וגרוע מכך, מהווים סכנה ממשית ומיידית לבני אדם, כך עולה מנאום שנשאה ביום רביעי האחרון ג'ניפר הומנדי, יושבת ראש מנהל הבטיחות בדרכים האמריקאי, בפגישה השנתית של ועדת מחקר התחבורה הפועלת תחת המנהל.
לדבריה של הומנדי, רכבים חשמליים מתאפיינים במשקל גבוה משמעותית מאלו המונעים על ידי בנזין, דיזל או גז טבעי; כך, למשל, הגרסה החשמלית של האמר, הג'יפ הפופולארי של ג'נרל מוטורס, שוקלת כמעט 4,100 ק"ג, לעומת מעט יותר מ-2,700 ק"ג לגרסת הדלק של אותו רכב – "מארז הסוללות לבדו שוקל יותר מ-1.3 טון – משקלה של הונדה סיוויק", ציינה הומנדי; הגרסה החשמלית של טנדר ה-F-150 הפופולארי של פורד (הפופולארי במיוחד בצה"ל) שוקלת בין 900 ק"ג ל-1.4 טון יותר מהגרסה הרגילה; גם רכבים חשמליים אחרים של יצרניות מובילות כבדים בשליש מהמקבילים הלא חשמליים שלהם.
הבעיה עם המשקל הזה היא שלפי נתונים שמוכרים כבר שנים, וממשיכים להצטבר, הוא מהווה סכנה של ממש בכמה מישורים: ראשית, כבר ב-2011 העריכה הלמ"ס האמריקאית כי כל 450 ק"ג תוספת למשקלו של רכב מעלה את הסיכוי שלו להיות מעורב בתאונה פי עשרה (!); ב-2021 גרמה המגמה הזו לעלייה של 10.5% במספר ההרוגים בתאונות דרכים במדינה, לכמעט 43,000 בחודשים ינואר עד ספטמבר, לפי המנהל הלאומי לבטיחות התעבורה בכבישים ראשיים – כאשר לפי הסוכנות להגנת הסביבה, משקל הרכבים הממוצע בין אלה המעורבים בתאונות הגיע לשיא – כלומר, סביר להניח שהרבה יותר רכבים חשמליים כבדים היו מעורבים בתאונות מאשר רכבים דלקניים.
"עלינו להיות זהירים שלא ניצור גם תוצאות בלתי מכוונות – יותר מוות בכבישים", אמרה הומנדי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה