רכב

מזדה נכנסת לשוק המכוניות החשמליות: במה תשקיע מיליארדי דולרים?

מזדה חושפת תוכנית ה-EV שלה בהשקעה של 11 מיליארד דולר כאשר היא שוקלת להשקיע בייצור סוללות, החברה גם העלתה את יעד המכירות שלה עבור כלי רכב חשמליים (EV) לעד 40% מסך המכירות העולמיות שלה עד שנת 2030
מערכת ice | 
מאזדה 2. לרווק עם כלב ונשים בגיל 55 (צילום יח"צ/ יוטיוב)
ענקית הרכב היפנית מזדה, חשפה ביום שלישי האחרון תוכנית ענק של 10.6 מיליארד דולר שיושקעו בחשמול רכביה ואמרה כי היא שוקלת גם להשקיע בייצור סוללות במפעל משלה. החברה גם העלתה את יעד המכירות שלה עבור כלי רכב חשמליים (EV) לעד 40% מסך המכירות העולמיות שלה עד שנת 2030,
משום שיצרניות רכב ברחבי העולם מוציאות מיליארדי דולרים כדי להגביר את ייצור הסוללות וה-EV מול תקנות סביבתיות מחמירות יותר. תוכנית ההשקעות של מזדה באה בעקבות הכרזות דומות השנה של יריבות מקומיות כמו טויוטה והונדה, שספגו ביקורת מצד שומרי איכות הסביבה ומשקיעים אקטיביסטים ירוקים על איטיות בחשמול.

"אנו נקדם את ההשקה המלאה של רכבי EV סוללה ונשקול השקעה בייצור סוללות. אנו מעריכים את יחס ה-EV של מזדה במכירות העולמיות לעלות לטווח שבין 25% ל-40% נכון לשנת 2030", נמסר בהצהרה של מזדה. יעד המכירות הקודם של EV היה 25% עד 2030.
התחזית החדשה עמדה בקנה אחד עם מגמה רחבה יותר בתעשייה, כאשר חברת הייעוץ Deloitte ציפתה שמכירות EV יהוו כ-32% מסך מכירות המכוניות החדשות בעולם עד 2030.כחלק מתוכנית תלת שלבית, מזדה אמרה כי תציג דגמי סוללה-EV ב"מחצית האחרונה של שלב 2" שאותם זיהתה כתקופה שבין 2025 ל-2027. היא תכננה השקה בקנה מידה מלא של כלי רכב חשמליים מלאים בין 2028 ו-2030, אמרה החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה