רכב

טסלה בכוננות? זו ענקית הרכב שמכריזה מלחמה

אילון מאסק חושש? פורד שמה עין על השוק הסיני ומבצעת מהלכים על מנת לכבוש את הנישה הייחודית של טסלה
מערכת ice | 
רכב חשמלי (צילום unsplash)
פורד אמרה זאת שוב: היריבה העיקרית שלה היא טסלה. יצרנית הרכב הוותיקה, שהחלה להתניע בשוק הרכב החשמלי, נחושה להתחרות חזיתית עם מובילת הסקטור מבחינת רווחיות, שווי שוק, ייצור ומכירות.
המותג האמריקאי מתכוון להילחם ביריבה טסלה בכל השווקים, גם אלה שבהם לקבוצתו של אילון מאסק יש יתרון גדול, כמו סין. סין היא שוק הרכב הגדול בעולם וגם החשוב ביותר בכל הקשור לכלי רכב חשמליים. זיכויי המס והסיוע הניתנים לצרכנים וליצרנים כדי להקל על אימוץ כלי רכב עם פליטה נמוכה הופכים אותו גם לשדה קרב אידיאלי עבור כל יצרן רכב שרוצה להתבסס בפלח המאוד משתלם הזה של תעשיית הרכב.

פורד וטסלה מתחרות שם במיוחד בנישת רכבי השטח החשמליים. הנשק של פורד הוא ה-Ford Mustang Mach-E, בעוד לטסלה יש את הדגם Y הנמכר ביותר שלה.
פורד הודיעה ברשת החברתית WeChat כי מחירן של ארבע הגרסאות של ה-Mustang Mach-E המיוצרות בסין מאז אוקטובר 2021 ירד כעת. ההפחתה נעה בין 5% ל-9%, מה שמאפשר לשתי הגרסאות הזולות את ההטבה בסבסוד בסך 11,088 יואן (1,523.62 דולר) המוענק לרכבים חשמליים מצברים (Bev) בארה"ב.
החברה לא מסבירה מה הוביל לציר החדש. בהכרזה ב-WeChat, קבוצת הרכב אמרה שיש לה את שתי הגרסאות הזולות ביותר במלאי. מידע זה מצביע על חוסר איזון בין היצע וביקוש.
חשוב לציין, המהלך של פורד מגיע ימים ספורים לאחר מהלך דומה של טסלה שהוריד את המחירים בסין בין 5% ל-9%. טסלה משווקת שלוש גרסאות של דגם Y בסין. הדגם הבסיסי, דגם Y RWD, נמכר במחיר בסיס של 288,900 יואן ($39,698) מאז ה-24 באוקטובר.
בשבוע שעבר, גם יצרנית ה-EV Aito הנתמכת על ידי Huawei, הורידה מחירים עבור כלי הרכב שלה. לכן פורד מיישרת קו עם מתחרותיה כדי להישאר תחרותית.
המהלכים של פורד וטסלה מחזירים את טווחי מחירי הרכב שלהן לרמות הקרובות יותר לאלו של תחילת מרץ, כאשר שתי הקבוצות ויצרניות רכב אחרות העלו את המחירים מספר פעמים במהלך השנה האחרונה כדי להסתגל לעלייה בעלויות, בפרט ליתיום, שכמעט גדל פי שלושה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה