רכב

טויוטה בצרות: הרווחים התרסקו, צפוי מחסור ברכבים?

ענקית הרכב היפנית חותכת את יעד התפוקה על רקע משבר השבבים כשהרווח צונח ב-25%, מכירות טויוטה דיווחו על רווח של 749.9 מיליארד ין שנה קודם לכן, ורווח של 578.6 מיליארד ין ברבעון הראשון. המנייה ירדה ב-1.9% בסך הכל
מערכת ice |  6
טויוטה בצרות (צילום unsplash, Pixabay)
טויוטה רשמה היום (שלישי) ירידה חמורה מהצפוי של 25% ברווח הרבעוני וקיצצה את יעד התפוקה השנתי שלה, כאשר החברה היפנית נאבקת בעלויות החומרים הגואה ובמחסור מתמשך במוליכים ושבבים וכן גם בצל התביעות נגדה.
יצרנית הרכב הגדולה בעולם מבחינת מכירות גם הזהירה כי עדיין קשה לחזות את העתיד לאחר שרשמה ירידה רבעונית רביעית ברציפות ברווח שלה, מה שמדגיש את חוזק הרוחות העיסקיות העומדות בפניה. במהלך מגיפת הקורונה, טויוטה הצליחה טוב יותר מרוב יצרניות הרכב בניהול שרשראות אספקה, אך היא נפלה קורבן למחסור הממושך בשבבים השנה, וחתכה את יעדי הייצור החודשיים שוב ושוב.

"יצאנו מהשלב הגרוע ביותר, אבל... זה לא בהכרח מצב שבו יש לנו אספקה ​​מלאה", אמר קזונארי קומאקורה, ראש קבוצת הרכישה של טויוטה. "אני לא יודע מתי המחסור בשבבים ייפתר".
הרווח התפעולי בשלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר ירד ל-562.7 מיליארד ין (3.79 מיליארד דולר), הרבה פחות מההערכה הממוצעת של 772.2 מיליארד ין בסקר של 12 אנליסטים של Refinitiv. מכירות טויוטה דיווחו על רווח של 749.9 מיליארד ין שנה קודם לכן, ורווח של 578.6 מיליארד ין ברבעון הראשון.

בתוך האפלה, מניית טויוטה נסגרה בירידה של 1.9%, לעומת עלייה של 0.3% בממוצע הניקיי. חלק מהאנליסטים היו המומים מהביצועים, ואמרו שגורמים חיוביים אחרים מעבר למחסור בשבבים היו צריכים לספק דחיפה. "הין חלש יותר ברבעון השני, הנפח ברבעון השני גבוה בהרבה מאשר ברבעון הראשון, והקורונה בסין אינה משפיעה על (הנפח ברבעון השני)," אמר קוג'י אנדו, אנליסט ב-SBI Securities. "בהתחשב בנקודות הללו... הסכום המוחלט של הרווח ברבעון השני חייב להיות גבוה מזה של הרבעון הראשון. זה מאוד לא מרשים".
הייצור התאושש ב-30% ברבעון, אך החברה הזהירה בשבוע שעבר מחסור במוליכים למחצה ורכיבים אחרים ימשיכו להגביל את התפוקה בחודשים הקרובים. טויוטה מסרה כי כעת היא מצפה לייצר 9.2 מיליון כלי רכב השנה, ירידה מהתחזית הקודמת ל-9.7 מיליון אך עדיין מקדימה את הייצור של שנת הכספים שעברה של כ-8.6 מיליון יחידות.
רויטרס דיווחה בחודש שעבר כי טויוטה אמרה לכמה ספקים שהיא מציבה יעד עולמי לשנת העסקים הנוכחית ל-9.5 מיליון כלי רכב וסימנה שניתן להוריד את התחזית, בהתאם לאספקת יריעות פלדה אלקטרומגנטיות.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    זה מזל גדול
    מאוכזב 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי קורולה חדשה ואני מתחרט על כל רגע
    סגור
  • 4.
    לא נורא. ישראלים ימשיכו לקנות מקרר(טויוטה) במחיר מופרז (ל"ת)
    דניאל 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    פחחח
    נירו הרומני 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כולם חלאות.עולם מקולקל... מתי יבוא המבול 2?
    סגור
  • 2.
    מכה קטנה בענף הענקית של טויוטה.. (ל"ת)
    ROG 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הזמנתי ראב 4 , יגיע בעוד שנה וחצי. (ל"ת)
    מאיר 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • אני חיכיתי ל CHR חמישה חודשים, קיבלתי לפני שבוע וחצי (ל"ת)
    ROG 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור