רכב

טסלה מתרסקת: מה מאיים על החברה של אילון מאסק?

טסלה מתמודדת עם כל המשברים הקיימים שעוברים על הכלכלה העולמית ולמרות זאת דו"ח הייצור שהציגו בשבוע שעבר המניה במגמת ירידה
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום vecteezy, יוטיוב/ Insider News)
בפני טסלה עומדים שורה של מכשולים, החל מבעיות בייצור וכלה באינפלציה שעלולה לפגוע ברווחים, אמרו אנליסטים בוול סטריט ביום שלישי, כאשר יצרנית המכוניות החשמליות דיווחה על ירידה במשלוחים בפעם הראשונה מזה שנתיים.
טסלה, שנקלעה למשבר הקורונה שפקד את סין, דיווחה בשבת על ייצור שך 254,695 כלי רכב ברבעון השני, נתון המשקף ירידה של כ-18% מהרבעון הראשון. החרפת המצוקה בשרשרת האספקה ​​במתקנים החדשים של החברה בטקסס ובגרמניה פגעו גם בייצור, כאשר אנליסטים מזהירים שבעיות אלו עלולות לפגוע ברווחיה של טסלה.
מניות יצרנית המכוניות החשמליות הגדולות בעולם ירדו ב-3.4% ל-658.50 דולר במסחר הצהריים ביום שלישי.
"הברק של טסלה התעמעם שוב עם הירידה האחרונה במשלוחים שהגיעו נמוך מהציפיות", אמרה אנליסטית סוזנה סטריטר, אנליסטית של Hargreaves Lansdown, והוסיפה כי מדובר בנסיגה בשאיפות של יצרנית הרכב להישאר בקדמת חבילת ה-EV. טסלה מתמודדת עם תרחיש של חפרפרת, ככל שבעיה אחת תתוקן מהר יותר, תופיע אחרת". 
אנליסטים של JP Morgan, שחתכו את ה-PT שלהם על מניות החברה ב-10 עד 385 דולר, אמרו כי הייצור והתוצאות הכספיות של טסלה עלולות להיפגע כתוצאה מבעיות ביצוע ספציפיות לחברה במפעלים החדשים של יצרנית הרכב בטקסס ובברלין. כך לפי דיווח של אתר הניו יורק פוסט.
מנכ"ל טסלה אילון מאסק תיאר לאחרונה את שני המפעלים כ"תנורי כסף ענקיים" שמפסידים מיליארדי דולרים. סטריטר הזהיר כי מצוקת יוקר המחיה ברחבי העולם עקב אינפלציה לוהטת עלולה להשפיע על הביקוש בהמשך הקו.
עם זאת, חלק מהאנליסטים צופים התאוששות לקראת סוף השנה. המפעלים של אוסטין וברלין צפויים להישאר גוררים את התוצאות עד שהם ישיגו שיעורי ניצול גבוהים יותר, אך צופים שהנפחים יתאוששו חזק במחצית השנייה של השנה, אמר גארט נלסון, אנליסט מניות בכיר ב-CFRA Research.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מומחים בכותרות הזויות
    אברהם 07/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור להכנס לכתבות שלכם, הכל בלונים.
    סגור