רכב
סוף לביקורים במוסך? זו המהפכה שצפויה בשוק הרכב
חברת האוטו-טק הגלובאלית QUESTAR, משיקה טכנולוגיה פורצת דרך לחיזוי בריאות הרכב ומשנה את חוקי המשחק בעולמות האוטומוטיב, לראשונה בעולם, יתאפשר שינוי תפיסתי בתחזוקת הרכב הנהוגה כיום, מכללית לפרטנית, המותאמת לצרכיו ולמידותיו של כלי הרכב, הודות לשילוב בלעדי בין שתי טכנולוגיות משלימות:בינה מלאכותית
חברת האוטו-טק הגלובאלית QUESTAR, משיקה טכנולוגיה בלעדית לחיזוי בריאות הרכב ומשנה בכך את חוקי המשחק הנהוגים בעולמות האוטומוטיב. לראשונה, יתאפשר שינוי תפיסתי בתחזוקת הרכב הנהוגה כיום, מכללית לחזויה ופרטנית המותאמת לצרכיו ולמידותיו של כלי הרכב, הודות לשילוב בלעדי בין שתי טכנולוגיות משלימות של בינה מלאכותית (AI) וטלמטריה מתקדמת.
כיום, נהוגה שיטת תחזוקה מונעת ותגובתית, המחייבת טיפולים בזמן קבוע גם אם הרכב במצב תקין ועל כן, היא פחות מותאמת למציאות העכשווית ומנציחה הוצאות כספיות מיותרות במוסך, בזבוז זמן ולוגיסטיקות מסועפות.
מדי שנה ניצבים אתגרים רבים בפני ענף הרכב העולמי, ביניהם הוצאות עתק על תקלות הנאמדות במאות מיליארדי דולרים בשנה, אשר יכלו להיחסך בזיהוי מקדים. לדוגמה: עלויות ריקול שנתיות של 20 מיליארד דולר. רק בחודש אפריל, הובילה בארצות הברית חברת פורד, ריקול גדול של כ- 737,000 כלי רכב, שיכול היה להמנע, בשל חשש לדליפת שמן העשויה להוביל לשריפת מנוע ולשגיאת תוכנה, הפוגמת במערכת הבלמים ברכב. בנוסף, עלויות מימוש תביעות אחריות הרכבים נאמדת בכ-45 מיליארד דולר, עלויות תחזוקת ציי רכב מסחריים כ-150 מיליארד דולר ועלות זמן השבתה של ציים מסחריים הנאמדת בכ-1.8 טריליון בשנה.
פריצת הדרך שמציגה חברת QUESTAR, ממירה את הנתונים הרבים המצטברים מכל מערכות הרכב, לתובנות תחזוקתיות ועסקיות ומאפשרת פעולה מתקנת על פני כל מערכות הרכב. מנוע הבינה המלאכותית, מאבחן באופן מהיר ומדויק את התקלות ברכב ומתריע עליהן מבעוד מועד. מערכת זו תומכת בקיימות לסביבה, הודות ליכולות גבוהות בניטור תקלות בזמן אמת, בחיסכון בדלק ובמניעת פליטת מזהמים. פלטפורמת ניתוח הנתונים המתקדמת נוחה לשימוש, נגישה למשתמשים באמצעות ממשקי web והפעלת APIs שונים, או באמצעות מכשירים ניידים. היא מציגה טכנולוגיה עמוקה ומודולרית Full Stack המותאמת לצרכי הלקוח בהתאמה אישית.
חברת QUESTAR מציעה שינוי תפיסתי, באמצעות מוצר נגיש המזהה תקלות מראש ובכך שומר גם על בטיחות הנהג והנוסעים ברכב. רמת השילוב המשלים בין שתי טכנולוגיות הבלעדי לחברה, מאפשר רמת דיוק גבוהה וביצועים שלא נראו כמותם. יצרניות הרכב יוכלו להוזיל את עלויות התכנון, צמצום תביעות במסגרת האחריות המוענקת לרכב והפחתת ריקולים למינימום. ציי רכב מסחריים, יוכלו להגדיל את זמן הפעולה של הרכבים בכביש, להגן ולייעל את פעילותם בשטח, להפחית את עלות הבעלות הכוללת (TCO), חיסכון בהוצאות הטיפול במוסך, הפקת תובנות מהתנהגות הנהג בשטח ושיפור בטיחות ושביעות רצון הלקוחות.
נתונים מהשטח מלמדים על הפחתה ניכרת בהיקף ההוצאות בקרב לקוחות החברה בעולם: הפחתה של כ-30% בהוצאות על חלקי חילוף, הפחתה של כ-10% בצריכת דלק, הפחתה של כ- 20% בתאונות, הפחתה של 75% בזמן מבוזבז ועוד.
בפרויקט שערכה החברה למשך כשבועיים על צי רכב של חברת קווים (המפעילה למעלה מ- 1,500 כלי רכב עירוניים ובינעירוניים) נמצא כי 90% מהאוטובוסים היו תקינים וב-10% מהם זוהתה אנומליה באמצעות אלגוריתםAI מיוחד בשני אזורים עיקריים. בראשון מודל ה- AI זיהה בעיה במערכת הפליטה, ומערכת הטלמטריה השלימה את התמונה בזיהוי מדויק של בעיית צריכת שמן מנוע מוגברת, על אף שנתון זהלא זוהה על ידי מערכות המחשוב של הרכב ולא תועד בהיסטוריית הרכב ובכך, נחסך צורך בהחלפת רכיבים שעלותם מסתכמת בעשרות אלפי שקלים לרכב.
עוד ב-
בסוג השני, נמצא כי תהליך ניקוי מסנן החלקיקים שמותקן במערכת הפליטה באוטובוס, אינו משלים במלואו את הסייקל הנדרש לצורך ניקוי ושריפת המזהמים. גם כאן נחסכו הוצאות משמעותיות לרכב על ידי טיפול יזום. למעשה השימוש במערכת משולבת מקטין את הסיכויים להשבתת האוטובוס במידה והתקלה הייתה מתגלה באיחור רב, חוסכת הוצאות כבדות ומונעת את סיכונם הבטיחותי של הנהג ונוסעי הרכב.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(5):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.למה אנשים מבזבזים אנרגיה לחינםישר אל 05/2022/11הגב לתגובה זו0 0הרעיון ימות לפני תום עידן המכוניות המכניות. הרעיון הוא בזבוז אנרגיה למפתחים כמו בזבוז האנרגיה של הרכבים המכניים. יש לי טסלה ואין לה שגרת טיפולים. אני צריך תחזית להחלפת צמיגים, מילוי מים למגבים מסנן אוויר לתא הנוסעים?סגור
-
3.מעבר לחשמלישמואל 05/2022/10הגב לתגובה זו3 1המעבר לרכב לחשמלי יהרוג את הרעיון, כיוון שבחשמלי אין כמעט חלקים נעים וקרוב ל 0 תחזוקה , בטסלה לדוגמה אין טיפולים שוטפים כלל.סגור
-
חי בסרט, זה עדיין רכב עם בעיות אינסוףטכנאי חשמל 05/2022/12הגב לתגובה זו2 0זה שאין מנוע בעירה פנימית לא אומר שאין בעיות במערכות קירור נוזלי למנוע ולבטריות, בעיות בברקסים, בעיות במתלים ובמשולשים, בעיות בצירי הנעה וזרועות, בעיות בחיווט של כל החיישנים והמצלמות שמפוזרים ברחבי הרכב, בעיות בדלתות ובחלונות, בעיות במזגן (צינור אחד דפוק השבית מאות רכבים בישראל למשך שבועות...), בעיות במחשבים (לחלק מדגמי טסלה השאירו מצב כתיבת לוגים למפתח של מערכת ההפעלה - וזה טוחן את כרטיס הזיכרון באופן קבוע עד שהוא נהרס תוך כמה שנים בודדות) פורד הכריזו שהf150 החשמלי החדש יהיה 40% פחות עלות בתחזוקה, זה הכל. וזה בהתעלמות ממה שיקרה אחרי כמה שנים שהבטריה תידפק ויעלה עשאות אלפי דולרים להחליף אותה.סגור
-
2.אומראני 05/2022/10הגב לתגובה זו0 0קישקושסגור
-
1.לא יעבודאבי 05/2022/10הגב לתגובה זו2 0הרעיון נהדר אבל, יבואני הרכב משקללים את הטיפולים התקופתיים בתחשיבי הרווחיות. על מנת להטמיע מערכת כזו נדרש שינוי במודל המכירה/אחריות/שירות של היצרן/יבואן. עד שזה יקרה...סגור