רכב
מהפכה בתחבורה הציבורית: אלה המענקים שיחולקו לזכאים
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית צפויה לפרסם תוכנית מענקים חדשה כדי לעודד גיוס עובדים לענף. בתוכנית החומש שאושרה ופרטיה צפויים להתפרסם, יושקעו 200 מיליון שקלים
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה תפרסם בימים הקרובים תכנית לתשלום מענקים להכשרה מוגברת של נהגים ונהגות חדשים בתחבורה הציבורית.
במסגרת התכנית נקבע כי שכר המועמדים והמועמדות ישולם במהלך תקופת ההכשרה וכלל עלויות ההכשרה ישולמו על ידי המפעיל. במקביל, המועמדים והמועמדות ידרשו להתחייב לתקופת העסקה מינימאלית בענף.
צעד זה נועד לסייע בגיוס נהגות ונהגי אוטובוס לתחבורה הציבורית ובכך לאפשר את תוספות השירות המשמעותיות, המתכוננות במסגרת תכנית החומש לתחבורה ציבורית.
בהתאם להערכות, מפעילי התחבורה הציבורית ידרשו לגייס מדי שנה כ-4,000 נהגים חדשים כדי לענות על הצרכים ולהפעיל את קווי התחבורה הציבורית באופן התואם את המכרזים והגידול בהיקף השירות.
האחריות על גיוס, הכשרה והעסקה של הנהגים חלה על מפעילי התחבורה הציבורית. יחד עם זאת, פועל משרד התחבורה יחד עם משרדי ממשלה נוספים במישור הרגולטורי ובשיתוף פעולה עם מפעילי התחבורה הציבורית למציאת פתרונות שונים ומגוונים להגדלת היצע הנהגים בענף.
במסגרת זאת, אושר בתכנית החומש תקציב ייעודי להכשרת נהגי אוטובוס חדשים שיועסקו בענף, העומד על כ-200 מיליון שקלים. תקציב זה ישמש בין היתר למתן מענקים להכשרת נהגי ונהגות אוטובוס חדשים, ויסייע באופן זמני במימון עלויות ההכשרה, לכל מפעיל שירות שיהיה מעוניין בכך.
מענקי ההכשרה ישולמו עבור 2,500 נהגי ונהגות האוטובוסים הראשונים שיצטרפו למערך התחבורה הציבורית בכל החברות המפעילות. החברות יזכו במענק, עם סיום הליך הכשרתם של הנהגים והנהגות החדשים, כל עוד לא נחצה באותו מועד הרף הענפי שנקבע.
גובה המענקים יקבע בהתאם למשך הליך ההכשרה, תוך עידוד חברות התחבורה הציבורית להאיץ את ההליך לזמן הקצר ביותר תוך שמירה על איכות ההכשרה. במסגרת זאת, יקבלו המפעילים מענק של 10,000 שקלים עבור נהג אוטובוס שהליך הכשרתו נמשך 8 חודשים לכל היותר, מקבלת אישור משרד הרישוי לתחילת ההכשרה, לעומת מענק בגובה 20-45 אלף שקלים, עבור הכשרה מואצת שנמשכה עד ארבעה חודשים מרגע האישור.
המפעיל יישא בכל עלויות ההכשרה של הנהגות והנהגים החדשים, לרבות דמי קיום, בגובה שלא יפחת משכר המינימום לאורך תקופת ההכשרה. כמו כן, יוענק מענק נוסף בגובה 10,000 שקלים, לכל מפעיל שהעסיק את הנהגים החדשים שנה לפחות, במקביל להתחייבות של הנהגים מראש לשנה של עבודה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: הנהגות והנהגים הם התשתית החשובה ביותר בתחבורה הציבורית שלנו, ואנחנו נמשיך להשקיע בה ובכל עובדי התחבורה הציבורית כמה שיותר. המהלך שאנחנו משיקות היום הוא צעד אחד בסדרה של פעולות רבות שנועדו לחזק את מעמד הנהג/ת, לשפר את תנאי העבודה וההעסקה, לקדם את העלאת השכר ולשים דגש על הכשרה איכותית, ממוקדת ויעילה.
עוד ב-
מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "המחסור בנהגים הוא אחד החסמים המשמעותיים העומדים בפני תגבור השירות באוטובוסים, כחלק מתוספות השירות במאות מיליוני שקלים מדי שנה לתחבורה הציבורית. המענקים הם צעד נוסף, בשורת צעדים, על מנת לשפר את האטרקטיביות של המקצוע ולהיטיב את תהליך הגיוס וההכשרה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.נהגיםישראל 05/2022/07הגב לתגובה זו0 0שום פתרון קסם רק תוספת שכר לשעה תעצור את עזיבת הנהגיםסגור
-
5.תוספת נהגי אוטובוביםיעקב 05/2022/05הגב לתגובה זו0 0בשביל מה תוספת נהגים , חשבתי שאמרת שרת התחבורה שאנחנו עוברים לתחבורה אוטונומית ..עו מעט לא יצטרכו בכלל נהגי אוטובוס ומוניות וגם מכנויות יסעו בעצמן ...מה שצריך עכשיו זה שרי תחבןרה אוטונומיים ...סגור
-
4.שכר ותנאיםאשר 05/2022/05הגב לתגובה זו0 0אם יעלו את השכר וישפרו את התנאים יגיעו יותר נהגים לתחבורה הציבורית.סגור
-
3.כשאבא שלי ביקש לעבוד בוקר, לא נתנו לו בכלל.ש 05/2022/04הגב לתגובה זו1 0אבא שלי עבד מאחת בצהרים ועד 1 בלילה. בן 70+. הוא ביקש לעבוד בוקר ולא נתנו, אחרי יותר מעשור הוא נאלץ לעזוב ומחפש עבודה אחרת. כן, הוא אדם בעל מוסר עבודה גבוה. ספרו עוד כמה חסרים לכם נהגים.סגור
-
2.מחסור הנהגיםדןדן 05/2022/04הגב לתגובה זו0 1אני קורא את דבר הזה ולא מאמין למופע אימים של משרד תחבורה נותנים לחברות כסף אל גיוס אם ככה אם מרווחות יפה מאוד ונהג מקבל שקלים בודדים אל עבודה שלו התור נהג שעובד כרגע ורוצה לעזוב עקב שכר עלוב של נהגים עובדים כמו חמורים ולא מקבלים כלום ועוד נותנים לחברות כסף אתם קוברים את ענףסגור
-
1.מה חדשנדה 05/2022/04הגב לתגובה זו0 0הבוחנים מכשילים בטסט על עברות קלות, כדי שהתלמידים יגשו לטסט יותר פעמים. קומבינה של המורים והנהגיםסגור