רכב
התחבורה הציבורית בישראל מצטרפת למהפכת הרכבים החשמליים
בשבוע הבא יחל לפעול האוטובוס הבין עירוני החשמלי הראשון בישראל, כך על פי הודעה של חברת סופרבוס. מדובר באוטובוס מדגם טריומף שאמור להגיע עד לטווח של כ-400 ק"מ. בישראל כבר ישנם עשרות אוטובוסים חשמליים פעילים, אולם הם זקוקים לסוללה גדולה והטווח שלהם מוגבל.
חשמול צי האוטובוסים הוא פרויקט מרכזי של משרד התחבורה ורק לאחרונה הודיעו במשרד כי הממשלה אימצה ותקצבה את היעדים למעבר לתחבורה ציבורית מאופסת פליטות. האוטובוס של סופרבוס הוא רק חלק, ממאות אוטובוסים חשמליים שמתכוונים במשרד התחבורה להכניס לשירות בשנה הקרובה.
עוד ב-
אולם יש לציין כי חשמול צי האוטובוסים הוא פרויקט מורכב המחייב הקמת תשתית טעינה תומכת בקנה מידה משמעותי ועמדות טעינה לכל אוטובוס, שיאפשרו טעינה במהלך היום, וטעינה איטית במהלך שעות הלילה. בדיקה שערך אלכס ויסמן, לשעבר מנכ"ל מוריה, חברת התשתיות העירונית בירושלים, אשר התפרסמה בכלכליסט, מעלה את השאלה האם משרד התחבורה באמת יצליח לעמוד ביעדים, הגם שהתכנית תוקצבה בהתאם. לדוגמה מציינים בבדיקה שחברת מטרופולין מתכננת להפעיל 200 אוטובוסים חשמליים בשנה הבאה, אך אין אפשרות לטעון אותם באלעד, היכן שהייתה ההפעלה אמורה להתחיל.
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה