רכב
מהפכה בתחבורה הציבורית: זה מה שיקרה למאות אוטובוסים בקרוב
המשרד להגנת הסביבה ממשיך לפעול לצמצום זיהום האוויר מאוטובוסים בישראל: יתמוך במעבר לאוטובוסים מאופסי פליטות בתחבורה הציבורית בישראל בהיקף של 40 מיליון שקל נוספים, שיאפשרו תמיכה ב-200 אוטובוסים חדשים מאופסי פליטות
המשרד להגנת הסביבה פרסם קול קורא לסיוע ברכישת אוטובוסים מאופסי פליטות לשימוש התחבורה הציבורית ורכבי ההיסעים בישראל, בהיקף של 40 מיליון שקל, שיאפשרו תמיכה בכ-200 אוטובוסים מאופסי פליטות.
במסגרת התמיכה, יסייע המשרד בהיקף של עד 100 אלף שקל לאוטובוס קטן ועד 250 אלף שקל לאוטובוס גדול. התמיכה נועדה לייצר התנסויות בטכנולוגיות ובחינת התאמתן לשימוש נרחב לתחבורה הציבורית הבין-עירונית ולמגזר ההיסעים בישראל, וכן ליצירת בסיס ביקושים ראשוני לטכנולוגיות מאופסות פליטה.
רכבי הדיזל (כגון אוטובוסים, משאיות, טנדרים, מוניות) אחראיים על כ-80% מזיהום האוויר התחבורתי המשפיע על איכות האוויר בערים. אוטובוסים הם עמוד השִדרה של התחבורה הציבורית. רוב האוטובוסים בישראל מונעים בדיזל, ומובילים לפגיעה באיכות האוויר בקרבת אוכלוסייה, השפעה על משבר האקלים ומטרדי רעש.
אוטובוסים מאופסי פליטות בעלי פוטנציאל להפחתת השפעות שליליות אלו, אך הם יקרים יותר ביחס לאוטובוסים המונעים בדיזל. לכן, ובמטרה להביא לצמצום זיהום האוויר בישראל, תומך המשרד להגנת הסביבה ברכישתם. בשנים האחרונות יצא המשרד להגנת הסביבה לארבעה סבבי תמיכה לרכישת אוטובוסים חשמליים בהיקף של 84 מיליון שקל. התמיכות התמקדו בתחבורה הציבורית העירונית ואפשרו תמיכה בכ-300 אוטובוסים חשמליים עירוניים, מתוכם יותר מ-100 כבר פועלים.
התמיכה הנוכחית מתמקדת באוטובוסים הבין-עירוניים, באוטובוסים זעירים ובמגזר ההיסעים. קהל היעד של הקול הקורא הוא חברות תחבורה ציבורית, חברות היסעים ורשויות מקומיות. עם השלמת המהלך, סך התמיכה של המשרד תסתכם בכ-500 אוטובוסים מאופסי פליטות.
עוד ב-
תמיכה זו מצטרפת לשורת פעולות שמבצע המשרד להגנת הסביבה במטרה לצמצם את זיהום האוויר מתחבורה ציבורית בישראל. באחרונה קבע המשרד בהוראות למפעילי תחבורה ציבורית יעדים מחייבים לרכישת אוטובוסים עירוניים מאופסי פליטות. כל זאת, כדי לייצר מצב שהחל משנת 2026, כל האוטובוסים העירוניים החדשים שיירכשו יהיו מאופסי פליטות. הקול הקורא והפעולות הנוספות שמקדם המשרד להגנת הסביבה מתבצעות בשיתוף ובתיאום עם הרשות הארצית לתחבורה ציבורית שבמשרד התחבורה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(9):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.מה זה מאופסי פליטות? (ל"ת)יטי 04/2022/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.קודם יתקנו את הזמניםעידן שדה 04/2022/06הגב לתגובה זו2 0אפליקציות שאין שום קשר בין מה שכתוב למתי שהאוטובוס מגיע. נהגים שלא עוצרים בכלל. והשלטים שמודיעים זמנים בכלל לא עובדים כבר כמעט שנה. וצריך לשלם בכרטיס שאותו מטעינים במכונות שכלל לא מקבלות כסף אז איך לעזאזל ניסע? ואם אתה גר בפריפריה כמוני או מושב לך כמה קילומטרים טובים ברגל עד לחנות הנדסת תודעה ג'ורג' אורוול סדר עולמי חדש.סגור
-
6.שיוסיפו לא יחליפו (ל"ת)אדי 04/2022/05הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.דין להתפנפןןןןלידור 04/2022/05הגב לתגובה זו0 2אין אוטובוסים בכלל מה אתם מתעסקים בלש דרג אותם?! התחבורה בארץ כמו במדינת עולם שלישי והממשלה פה מתעסקת בחראסגור
-
4.מעט מדי יש לעודד מעבר מידי לאוטובוס חשמלי (ל"ת)מנה 04/2022/05הגב לתגובה זו1 0סגור
-
3.אוטובוסיםמירה 04/2022/05הגב לתגובה זו3 1קודם תדאגו שנהגים לאנ יסגרו על אנשים את דלתות האוטובוס , שיבואו בזמן ולא ידלגו על זמני הגעהנ, שבוע שעבר 3 פעמים קו 27 הגיע באיחור של 45 דקות , חוצפהסגור
-
דלת אחוריתנהג סוגר דלתות 04/2022/29הגב לתגובה זו0 0הדלתות מאחורה נסגרות לבד הן עם חיישן תזוזה. תפסיקו להדחף לתוך האוטובוס שיש ציפצוף ואז הדלת לא תסגר עלייך.סגור
-
2.שלא יהיו שקטים מדיעמירם 04/2022/05הגב לתגובה זו1 0אם לא נשמע את האוטובוסים מתקרבים, לא נוכל להיזהר מהם. יש לדאוג לרעש כזה שנוכל לדעת מתי מתקרבים.סגור
-
1.השתמשתם המון במונח "מאופסי פליטה"אלעד 04/2022/05הגב לתגובה זו3 1אבל לא הסבר אחד פשוט או דוגמא קטנה למה זה "מאופסי פליטה". אפס בעיברית ובהעברת מידע. אני מניח שהכתב עצמו לא כל כך מבין למה המושג "מאופסי פליטה" מתכוון. ועם כל הכבוד לאוטובוסים החשמליים, מישהו צריך, איך שהו, ליצר את אותו החשמל!!! ולא בטוח שהחיסכון בעלויות וזיהום אויר יהיו משמעותיות, אם בכלל!!!סגור