רכב
מותג הרכב לא יגיע לישראל? היבואנית סופגת מכה גדולה
הממונה על התחרות ייעצה למשרד התחבורה שלא להעניק לחברת גיאו מוביליטי בע"מ רישיון לייבוא תוצר פאריזון בקטגוריה N1
מכה קשה לחברת גיאו מוביליטי בע"מ מבית קבוצת יוניון, הגישה בקשה לקבלת רישיון ייבוא עבור מותג פאריזון (Farizon) בקטגוריה N1 (רכבים מסחריים עד 3.5 טון), אך הממונה על התחרות ייעצה למשרד התחבורה שלא להעניק לה את הרישיון המדובר
פאריזון הוא מותג מבית קונצרן הרכב הסיני המוביל ג'ילי (Geely), אשר מתמחה ברכבים מסחריים ממגוון סוגים. יוניון מוטורס, הינה אחת מיבואניות הרכב המובילות בישראל, ומחזיקה בהיקף פעילות משמעותי בקטגוריית הרכבים המסחריים עד 3.5 טון בזכות דגם הטנדרים טויוטה היילקס.
מבדיקת רשות התחרות עולה כי הענקת הרישיון המבוקש לגיאו מוביליטי אינה מקדמת את התחרות, בשל חלקה המשמעותי של יוניון בקטגוריית הרכב N1. לכן, במכתב שנשלח למשרד התחבורה, הממונה על התחרות ייעצה שלא לאשר את מתן הרישיון.
רק בשבוע שעבר פורסם כי משבר ייצוא הרכב מטורקיה לישראל מגיע לשיא חדש עם הצטרפות דגם של המותג רנו, יצרנית הרכב האירופית הגדולה ביותר הפועלת בטורקיה, לרשימת החברות שהפסיקו לשווק את מכוניותיהן בישראל. בימים האחרונים הוסרו מאתר היבואנית הישראלית דגמי רנו קליאו והגראנד קופה, המיוצרים במפעלי החברה בטורקיה, כאשר האחד מוצג כ"אזל מהמלאי" והשני מופנה לדגם עתידי שטרם הושק.
הפסקת השיווק של רנו מהווה נדבך נוסף במשבר המתמשך שהחל לפני כחצי שנה, כאשר שלוש יצרניות רכב מובילות - טויוטה, יונדאי ורנו - הפעילו מפעלים משגשגים בטורקיה וייצאו אלפי מכוניות לישראל. כיום המצב השתנה דרמטית: יונדאי הפסיקה לחלוטין את הייצוא לישראל, רנו השביתה את המשלוחים, ומתוך היצע דגמי טויוטה נותר רק ה-CHR זמין להזמנה, זאת הודות למלאי גדול שיובא מראש.
עוד ב-
מגיאו מוביליטי נמסר: ״טרם קיבלנו את מסמך העמדה הנוגע לקטגוריה N1. לכשיתקבל, נלמד את הנושא. מכל מקום, גיאו מוביליטי ממשיכה בשיווק של רכבים מסחריים ומשאיות חשמליות מבית פאריזון לקטגוריה N2 (מעל 3.5 טון)״.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה