השוק

יבואנית הרכב הגדולה בישראל בעסקת ענק: תרכוש חברת טעינת רכבים

ג'ינרג'י, שהוקמה על ידי איש העסקים רן אלויה, היא אחת החברות המובילות בתחום טעינת רכב חשמלי בישראל, במגעים לרכישה על ידי פריסבי, לשעבר קרסו. העסקה המתגבשת מגיעה לאחר שOPC, שרכשה 51% מג'ינרג'י לפני כשלוש שנים תמורת 67 מיליון שקל, הודיעה בינואר האחרון על הסכם היפרדות עם מייסד החברה
מערכת ice |  2
רכב חשמלי (צילום freepik)
פריסבי, יבואנית הרכב הגדולה בישראל, עומדת להרחיב את פעילותה בתחום הרכב החשמלי. על פי פרסום בלעדי של כלכליסט, החברה נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת חלקה של OPC, מקבוצת עידן עופר, בחברת הטעינה לרכב חשמלי ג'ינרג'י. ההכרזה הרשמית על העסקה צפויה בימים הקרובים.
ג'ינרג'י, שהוקמה על ידי איש העסקים רן אלויה, היא אחת החברות המובילות בתחום טעינת רכב חשמלי בישראל. החברה מפעילה רשת נרחבת של עמדות טעינה ציבוריות ומתמחה גם בהתקנת עמדות טעינה ביתיות. כיום, ג'ינרג'י מחזיקה בעשרות עמדות טעינה מהירות הפרוסות ברחבי הארץ, כולל במרכזי קניות ומוקדי מסחר מרכזיים.

העסקה המתגבשת מגיעה לאחר שOPC, שרכשה 51% מג'ינרג'י לפני כשלוש שנים תמורת 67 מיליון שקל, הודיעה בינואר האחרון על הסכם היפרדות עם מייסד החברה. בדו"ח הכספי האחרון שלה, ציינה OPC כי רשמה ירידת ערך של כ-25 מיליון שקל על ההשקעה בג'ינרג'י.
עבור פריסבי, הרכישה הצפויה מהווה צעד אסטרטגי משמעותי. החברה, המייבאת מותגי רכב מובילים כמו רנו, צ'רי, דאצ'יה, XPENG וניסאן, תוכל לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי המתפתח. בפרט, הדבר עשוי ליצור סינרגיה עם פעילותה בתחום יבוא רכבים חשמליים, כדוגמת דגמי צ'רי החשמליים ומכוניות XPENG.
מהלך זה של פריסבי משתלב במגמה הולכת וגוברת בשוק, שבה יבואני רכב מרחיבים את פעילותם לתחום תשתיות הטעינה. דוגמאות נוספות לכך הן קבוצת שלמה, המחזיקה באפקון ובחלק מזיכיון היבוא של BYD, וקבוצת יוניון, יבואנית זיקר וג'ילי, המחזיקה ב-EV EDGE.
מעניין לציין כי זו אינה הפעם הראשונה שפריסבי (לשעבר קרסו) מתערבת בפעילות של קבוצת עופר בתחום הרכב החשמלי. לפני כעשור, לאחר קריסתה של בטר פלייס שהייתה בשליטת החברה לישראל, קיבלה קרסו את הזכות לשווק את המכוניות החשמליות של רנו בישראל.
הרכישה הצפויה של חלק מג'ינרג'י מסמנת שלב חדש בהתפתחות שוק הרכב החשמלי בישראל. היא עשויה להאיץ את המעבר לתחבורה חשמלית, תוך יצירת אתגרים חדשים והזדמנויות עסקיות. עם זאת, ההשפעה המדויקת על השוק והצרכנים תתברר רק בטווח הארוך, כאשר יתבהרו פרטי העסקה ואסטרטגיית היישום של פריסבי.
בעוד שהחברות המעורבות טרם הגיבו רשמית, השוק מצפה בדריכות להודעה הרשמית שצפויה בימים הקרובים. ההתפתחות הזו צפויה להשפיע לא רק על פריסבי וג'ינרג'י, אלא על כל שוק הרכב החשמלי והתשתיות הנלוות בישראל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רווחי גזל של היבואנים
    שלמה 07/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה לא על כל רכב מינימום רווח של 80000 שח מקסימום 170000 שח . תראו מבצע חברת ליסניג פרסמה הנחה של 30000 שח על הרכב של טיוטה חשמלי ביבוא של יבואן הרשמי . במחיר 209000 ש״ח . יבואן מוכר לנו ב 230000. אז כמה מרוויח יבואן של טיוטה משהוא קרוב ל 100000 שח . למה פשוט יבואן לא שקוף לא קונים חרם צגרכני
    סגור
  • 1.
    לא מספיק יבואנים גם עמדות טעינה
    אריק 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדינה מושחתת
    סגור