רכב

אילון מאסק, מאחורייך: כך מתפתח שוק רכבי ה"רובו-טקסי" בסין

אחרי שהחלו להפעיל צי של מכוניות אוטונומיות במחוזים מסוימים במדינה חברת באידו מצפה לצרף כ-1,000 כלי רכב חדשים לפעילות. בינתיים, נהגים מודאגים ומפחדים שיוותרו ללא פרנסה. גורמים רשמיים מדאיגים ואומרים: "בטווח הקצר אין לכך סיכוי"
מערכת ice | 
טסלה (צילום shutterstock)
חברות רבות מנסות לפתח רכבים אוטונומיים לחלוטין, שיוכלו לתפקד ללא נהג. בין החברות היא חברת טסלה, בהנהגתו של אילון מאסק. מאסק מבטיח את רעיון ה"רובו-טקסי" במשך כמה שנים, רעיון זה היה אחראי גם על זינוק במניות החברה, אפילו אחרי דוח רבעוני לא מוצלח. אבל לא רק מאסק נמצא בשוק, כעת מדווחים בעולם כי שירותי הרובו-טקסי בסין צוברים פופולאריות רבה בקרב משתמשים רבים. 
שירות הרובו-טקסי הפועל בסין מופעל על ידי חברת באידו (Baidu). על-פי דיווח CNBC החברה החלה להפעיל שירותי מוניות ללא נהג במחוזים מסוימים בסין כבר מחודש מרץ. לחברה יש כיום 500 רכבים והיא מתכננת להוסיף לצי המוניות שלה עוד 1,000 מכוניות נוספות.
ברשתות החברתיות בסין נראה כי נושא המוניות האוטונומיות חם יותר מאי פעם. בעוד רבים משתמשים בשירות החדש, נהגים רבים מודאגים מההשפעות השליליות של אימוץ טכנולוגיה זו על פרנסתם. ערים קטנות יותר בסין אסרו את כניסתן של המוניות האוטונומיות. ממשלת חוביי הגיבה לגולש מודאג ואמרו: "בטווח הקצר אין שום סיכוי שמכוניות אוטונומיות יחליפו נהגים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה