בעולם

סין במלחמה נגד ארה"ב: במה תשקיע כ-47.5 מיליארד דולר?

במסגרת "מלחמת השבבים" מול ארה"ב, סין הכפילה את שווי קרן ההשקעות המדינתית שלה ל-47.5 מיליארד דולר, המיועדים בעיקר לפיתוח תעשיית השבבים במדינה. הרקע לכך הוא הגבלות ייצוא השבבים והטכנולוגית של ארה"ב לשוק הסיני, במטרה להחליש את שאיפותיה להפוך למעצמה טכנולוגית
מערכת ice |  1
סין וארה"ב (צילום shutterstock)
סין הקימה קרן השקעות מדינתית בשווי 47.5 מיליארד דולר במטרה לפתח את תעשיית השבבים שלה, ובכך למעשה הכפילה את השקעותיה בתחום זה. הסיבה ליצירת הקרן היא בשל הגבלות גורפות של ארה"ב על ייצוא של שבבים וטכנולוגיות אמריקניות במטרה להחליש את השאיפות של בייג'ינג לכבוש את עולם השבבים ולחזק את מעמד סין כמעצמת על טכנולוגית.
הקרן החלה לפעול כבר בשנת 2014, והועבר אליה סכום של 19.2 מיליארד דולר במסגרת השלב הראשון. חמש שנים לאחר מכן, התווספו לקרן מיליארדים נוספים ושוויה עמד על 28.3 מיליארד דולר. קרן השבבים החדשה היא לא רק "מהלך הגנתי" בשביל להתמודד עם סנקציות מהמערב, אלא גם שאיפה אמיתית של מי ששואפת להיות מעצמת העל הבאה.
נזכיר כי ב-17 באוקטובר 2023 ממשל ביידן הודיע לאנבידיה כי תוך 30 יום ייכנסו לתוקף המגבלות על ייצוא שבבי בינה מלאכותית, מה שהוביל את החברה לפתח שני שבבים יעודיים לשוק הסיני. בחודש שעבר (אפריל), המשרד לתעשייה וטכנולוגית מידע של סין הורה לשלוש מפעילות הסלולר הממשלתיות הגדולות במדינה לבחון את הרשתות שבבעלותן, ולפעול להחלפת המעבדים מתוצרת זרה לכאלו מתוצרת סין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סינים ואמריקה
    מוטי 05/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אים אמריקה רוצה יכול להשפיע על כלכלת סין במחי יד תיתן לכל המדינות בארהב וחבריה בעולם לא להזמים מסין כלום והיא תתחיל ותיקנה את המהנדסים השוהים בסין לארהב
    סגור