רכב

סיוט במכונית טסלה: תינוקת ננעלה לאחר שהסוללה התרוקנה במפתיע

רנה סאנצ'ז, סבתה של הפעוטה, תיארה את הרגעים המפחידים בראיון לתחנת החדשות המקומית AZFamily: "סגרתי את הדלת, הלכתי סביב הרכב כדי להיכנס למושב הנהג, וגיליתי שהרכב מת. לא יכולתי להיכנס. מפתח הטלפון לא פתח אותו. גם כרטיס המפתח לא עבד"
מערכת ice | 
טסלה (צילום unsplash)
מקרה מטריד שהתרחש לאחרונה בפיניקס, אריזונה, מעלה שאלות נוקבות לגבי בטיחות כלי הרכב החשמליים של חברת טסלה. פעוטה בת 20 חודשים נלכדה בתוך רכב טסלה מודל Y לאחר שסוללת הרכב התרוקנה ללא התראה מוקדמת - וזאת בעיצומו של גל חום קיצוני באזור.
רנה סאנצ'ז, סבתה של הפעוטה, תיארה את הרגעים המפחידים בראיון לתחנת החדשות המקומית AZFamily: "סגרתי את הדלת, הלכתי סביב הרכב כדי להיכנס למושב הנהג, וגיליתי שהרכב מת. לא יכולתי להיכנס. מפתח הטלפון לא פתח אותו. גם כרטיס המפתח לא עבד."

בחוסר אונים, התקשרה סאנצ'ז למוקד החירום. צוות כיבוי האש של סקוטסדייל הגיע במהירות למקום, אך גם הם נתקלו בקשיים. "הדבר הראשון שהם אמרו היה 'אוי, זו טסלה. אנחנו לא יכולים להיכנס לרכבים האלה'," שחזרה סאנצ'ז. "אמרתי להם, 'לא אכפת לי אם תצטרכו לחתוך את הרכב שלי לשניים. פשוט תוציאו אותה משם'".
למרבה המזל, הפעוטה חולצה בבטחה לאחר שהכבאים נאלצו לשבור את חלון הרכב באמצעות גרזן. אולם, המקרה מדגיש פער בטיחותי משמעותי ברכבי טסלה. בדרך כלל, בעלי רכבי טסלה מקבלים התראה כאשר סוללת 12 הוולט, האחראית על מערכות החשמל של הרכב, עומדת להתרוקן - אך סאנצ'ז מעולם לא קיבלה התראה כזו, עובדה שאושרה לה מאוחר יותר על ידי נציג טסלה.
"כשהסוללה הזו מתרוקנת, אתה תקוע לגמרי," הסבירה סאנצ'ז. אמנם קיים מנגנון ידני לפתיחת חירום בצד הנהג, אך בהתחשב בגילה הצעיר של הפעוטה, זו לא הייתה אפשרות מעשית. מקרה זה אינו יחיד מסוגו. דיווחים רבים על אנשים שנלכדו בתוך רכבי טסלה מעלים חשש כי החברה אינה עושה מספיק כדי לשפר את המערכת או להדריך נהגים כיצד להשתמש במנגנון הפתיחה הידני הנסתר. "אתה לא יודע שהוא קיים אלא אם כן אתה יודע שהוא קיים," אמר ריק מגיסון, בעל רכב טסלה מאריזונה, לתחנת ABC15 בפיניקס בשנה שעברה, לאחר שנלכד ברכבו בחום של 38 מעלות צלזיוס.
המקרה האחרון מעורר דיון נוקב בתעשייה: האם זו אחריותם של שירותי החירום להתעדכן במדריכי החירום של טסלה, או שמא האחריות נופלת על כתפי טסלה, שבחרה "במנעולי דלתות אלקטרוניים ללא אמצעי בטיחות חירום מתאימים" והעדיפה "צורה על פני פונקציונליות", כפי שטען מייקל ברוקס, מנהל המרכז לבטיחות הרכב, בראיון ל-Fortune?
ברוקס הוסיף: "כשאין תקן פדרלי המפרט כיצד יש לייצר את כלי הרכב הללו, טסלה לעתים נדירות בוחרת בדרכים בטוחות. הם בדרך כלל בוחרים במשהו נוצץ: הבטיחות מגיעה אחרונה".
מקרה זה מדגיש את הצורך הדחוף בבחינה מחודשת של תקני הבטיחות ברכבים חשמליים, ובפרט ברכבי טסלה. בעוד שהחדשנות הטכנולוגית היא חיונית לקידום תעשיית הרכב, היא אינה יכולה לבוא על חשבון בטיחות הנוסעים, במיוחד כאשר מדובר בילדים קטנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה