רכב

טסלה חוטפת מכה: זה הדירוג ה"עלוב" שקיבלה בקטגוריה החשובה ביותר

המכון לבטיחות הדרכים האמריקני ערך לאחרונה בדיקות בטיחות למערכות הקשורות בנהיגה אוטונומית, והעניק לרכבי טסלה את הציון "עלוב". נשיא המכון אמר: "ישנם נהגים אשר עשויים להרגיש שמערכת אוטונומית מקלה על נסיעות ארוכות, אך יש מעט עדויות לכך שהיא הופכת את הנהיגה לבטוחה יותר"
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום vecteezy, יוטיוב/ Insider News)
המכון לבטיחות הדרכים האמריקני אשר נוהג לדרג מכוניות ורכבי שטח, ערך לאחרונה בדיקות למערכות המתקדמות שאמורות לסייע לנהיגה האוטונומית ברכבי טסלה הנמכרים ברחבי העולם, ומצא כי הן לוקות בחסר. מתוך 14 המערכות שנבדקו, 11 זכו לדירוג "עלוב", כולל הנהג האוטונומי של טסלה.
מלבד לטסלה, המכון דירג גם מערכות נהיגה של החברות פורד וניסן, ואמר כי הדיבוריות שלהן נחשבות ל"גרועות". נשיא המכון דיוויד הארקי אמר בהצהרה: "ישנם נהגים אשר עשויים להרגיש שמערכת אוטונומית מקלה על נסיעות ארוכות, אך יש מעט עדויות לכך שהיא הופכת את הנהיגה לבטוחה יותר". מערכות רבות קיבלו ציון נמוך משום שלא עשו מספיק בשביל לוודא שהנהגים נשארו ערניים וקשובים כאשר המכונית נוהגת בעצמה, בולמת או מאיצה. למעשה, אף אחת מ-14 המערכות שנבדקו "לא עשתה עבודה טובה מספיק במעקב אחר תשומת הלב של הנהגים".
"הרגשנו שזה הזמן המתאים לנו להיכנס למרחב, למלא את הפער הרגולטורי הזה שאנחנו מדברים עליו, לעזור ליצרני רכב לייצר יישומים בטוחים יותר בתוך הרכבים שלהם וגם לעזור לצרכנים להבין מהן המערכות האלה בעצם ומהן ההבדלים הם בין חלק מהמערכות הללו", אמר הארקי. רבות מהמערכות קיבלו חסרונות על כך שלא עשו מספיק כדי לוודא שהנהגים נשארו קשובים וחסרי דעות כשהמכונית נהגה, בלימה והאיצה בעצמה. המוסד לביטוח אמר שאף אחת מ-14 המערכות שהוא בדק לא עושה עבודה טובה במעקב אחר תשומת הלב של הנהגים.
נהגי המבחן של מכון הביטוח בדקו מה יקרה אם הנהג יאבד הכרה במהלך נסיעה עם מערכת הנהיגה האוטומטית, מחשש שהרכב ימשיך לנסוע במהירות גבוהה מבלי שאף אחד שולט בה. "אם נהג לא מגיב עד 35 שניות לאחר שהוזהר, על הרכב להתחיל להאט ולפנות לשירותי החירום בכוחות עצמו", מסרו מהמכון.
לסיכום, אין ספק כי נאלץ להמתין עד שנוכל להתחיל לראות בכבישי ישראל רכבים שנוהגים באופן אוטונומי לגמרי, אך סביר להניח כי הדבר אכן יקרה בעתיד הקרוב. עד אז, חברות הרכבים יצטרכו להתאים את עצמן לתנאי הבטיחות הנוקשים אשר מדינות רבות מבקשות לעמוד בהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה