רכב

מהפכת הרכב החשמלי בנסיגה: פורד בהודעה דרמטית לספקים

היצרנית פורד שלחה הודעה לספקיה ועדכנה אות להתכונן לחצי מהכמות שציפו לה, מדגמי ה-F-150 Lightnung החשמליים ומוסיפה לחשש מנסיגה מהמהפכה בכבישים, שהתפרצה בשנים האחרונות
מערכת ice | 
פורד (צילום unsplash)
לאחר שהתרגלנו לראות בכל נסיעה כמות מכובדת של כלי רכב חשמליים אשר נעים בכבישי ישראל, נראה שלקחנו כמובן מאליו את המהפכה הענקית הזו, שמנסה להחליף את מקור האנרגיה המזהם באנרגיה נקייה יותר.
אך שכחנו שלמהפכה הזו יש מחיר גדול מאד, בדמות תעשייה רחבה מאחורי כל רכיב חשמלי ואלקטרוני, שלעתים החומרים שבהם משתמשים כדי לייצר אותם, גם נדירים וגם יקרים. בניגוד לדלק שמיוצר מנפט שנשאב מהאדמה ומזוקק בתהליך די פשוט, הטכנולוגיה שאפשרה את קיום הרכב החשמלי כמכלול, מסובכת הרבה יותר.
אומנם מדובר לכאורה בסוללה חשמלית בלבד שפשוט נטענת וכך אפשר להשתמש ברכב ללא דלק, אך שאר המכלולים מלבד הסוללה ולעתים גם הסוללה, נדרשים לעמוד בתנאים קשים ולכן מיוצרים מחומרים באיכות גבוהה וחומרים שיכולים לעמוד בעומס ובחום שנמצא מתחת למכסה המנוע, או במקרה הזה הסוללה. לעתים חומרים אלו הם נחשבים כמשאבי טבע שלא פשוט למצוא אותם והכמויות מוגבלות הרבה יותר מנפט.
יצרנית הענק פורד בישרה לספקיה כי היא תוכל לספק רק חצי מהכמות לה ציפו, מדגם הטנדר החשמלי שלה, F-150 Lightnung, אשר הצטרף למהפכת רכבי העבודה החשמליים, שלאחר כלי הרכב הפרטיים, התפרצה כאש בשדה קוצים וניתן לראות את ניצניה גם כאן בישראל.
לא ידוע האם המשבר בתעשיית כלי הרכב החשמליים הוא משבר חולף שפשוט מצטרף להאטה העולמית בכלכלה, או משבר מתמשך שככל שיהיה יותר קשה לחצוב את החומרים הנדרשים כיד לייצר רכב חשמלי חזק שיכול להחליף את רכבי הבנזין, שרק יחריף עם הזמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה