רכב

יצרנית הרכב החשמלי הפסידה 463.6 מיליון דולר: בדרך לפשיטת רגל?

פיסקר עדכנה בדוח הרבעון הרביעי כי ייתכן שאין לה מספיק כסף כדי לשרוד שנה נוספת. המניה נסחרה ב-75 סנט ונחתכה כמעט בחצי. החברה תפטר 15% מכוח העבודה בעודה מנסה לצמצם עלויות. המנכ"ל הנריק פיסקר: "2023 הייתה שנה מאתגרת עבור פיסקר, כולל עיכובים עם ספקים ונושאים אחרים"
מערכת ice | 
רכב חשמלי (צילום freepik)
פיסקר, חברת הרכב החשמלי שהוקמה על ידי מעצב הרכב הנריק פיסקר, הודיעה ביום חמישי בדוח רבעון הרביעי כי ייתכן שאין לה מספיק כסף כדי לשרוד שנה נוספת. החברה הודיעה שיש "ספק מהותי לגבי יכולתו של פיסקר להמשיך כעסק חי". כדי לקבל את המזומנים לעשות עסקים במהלך 12 החודשים הקרובים, החברה תצטרך לגייס יותר כסף ממשקיעים.
מניית פיסקר נסחרה ב-75 סנט למניה בתום המסחר ביום חמישי וירדה לקצת יותר מ-40 סנט. החברה מנהלת דיונים עם משקיע קיים לגבי אפשרות להכניס יותר כסף לחברה, אמרה יצרנית ה-EV בהודעתה. כמו כן, היא תפטר 15% מכוח העבודה שלה כאשר היא תנסה לצמצם עלויות. פיסקר הפסיד 463.6 מיליון דולר תוך כדי הכנסה של 200 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2023.
 
לפיסקר, שמוכרת את רכב השטח החשמלי אושן, יש מודל עסקי יוצא דופן שבו היא מיקור חוץ לחלוטין את הייצור של הדגם האחד שהיא מוכרת כיום. האוקיינוס נבנה באוסטריה על ידי חברת Magna שבנתה גם רכבים עבור מרצדס בנץ, ב.מ.וו ויגואר. "2023 הייתה שנה מאתגרת עבור פיסקר, כולל עיכובים עם ספקים ונושאים אחרים שמנעו מאיתנו לספק את רכב השטח אושן במהירות כפי שציפינו", אמר המייסד והמנכ"ל הנריק בהכרזה.
 
בשנה שעברה, מאגנה ייצרה יותר מ-10,193 רכבי שטח של פיסקר, אך פחות ממחצית מהם נמסרו ללקוחות במהלך השנה הקלנדרית, הודיעה החברה. פיסקר מצפה לספק כ-20,000 השנה, הוא הוסיף. פיסקר לא הגישה טופס רשמי 10-K, הדו"ח השנתי המלא שלה, לשנת 2023, כי, לדבריה, היא זקוקה לזמן נוסף כדי לסיים את הדו"ח וכי הוא יוגש עד ה-15 במרץ.
התוכנית העסקית המקורית של פיסקר כללה מכירות ישירות ללקוחות ללא סוחר עצמאי באמצע, בדומה לטסלה. עם זאת, פיסקר שינה את האסטרטגיה הזו השנה, והחל לרשום סוחרי זכיינות. עד כה, החברה החתימה 12 סוחרים בארה"ב ובאירופה, הודיע לאחרונה פיסקר. פיסקר היא חברת הרכב השנייה של המייסד הנריק פיסקר. הראשון שלו, Fisker Automotive, ייצר מכונית יוקרה היברידית פלאג-אין בשם פיסקר קארמה. החברה הזו פשטה רגל ב-2013 לאחר שחלק גדול מהמלאי שלה נמחק על ידי הוריקן סנדי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה