השוק

פיאט וסיטרואן ברווחי שיא: זינוק בהכנסות - והדיבידנד מטורף

קונצרן סטלנטיס הסיני הכריז על תוכנית רכישה עצמית של 3 מיליארד יורו, במקביל לדיווח על הכנסות ורווחים חסרי תקדים בשנה החולפת. הרווח אחרי מס קפץ לשיא של 18.625 מיליארד יורו, מול 16.78 מיליארד יורו ב-2022. נתונים אלו נחשפים על רקע הדיווח לפיו החברה בדרך לאיחוד כוחות עם רנו, בעסקת מיזוג חדשה שעשויה לטלטל את השוק
מערכת ice | 
פיאט 500 (צילום pixabay, shutterstock)
סטלנטיס הכריזה על תוכנית רכישה עצמית של 3 מיליארד יורו, במקביל לדיווח על הכנסות ורווחי שיא ב-2023. הדיבידנד המוצע עומד על 1.55 יורו למניה, עלייה של 16% בהשוואה ל-2022. קבוצת הרכב הבינלאומית, שבסיסה באמסטרדם רשמה בסיכום 2023 הכנסות של 189.54 מיליארד יורו, עלייה של 6% בהשוואה לשנה שקדמה לה.
נתונים אלו עומדים בניגוד לציפיות בשוק, שעמדו על 189.92 מיליארד יורו. הרווח התפעולי עלה ב-1% ל-24.34 מיליארד יורו, האנליסטים ציפו ל-23.75 מיליארד יורו. הרווח אחרי מס קפץ לשיא של 18.625 מיליארד יורו, מול 16.78 מיליארד יורו ב-2022 – שוב מעל ציפיות האנליסטים, ל-18.18 מיליארד יורו. 
 
בין המותגים המובילים של סטלנטיס – פיג'ו, סיטרואן, פיאט, קרייזלר, אופל, דודג' וג'יפ. לצד ההישגים השנתיים, התוצאות במחצית השנייה של 2023 היו פחות חזקות. ההכנסות במחצית השנייה עמדו על 91.18 מיליארד יורו, בדומה למחצית המקבילה ב-2022. הרווח התפעולי ירד ב-10% ל-10.22 מיליארד יורו. 
 
לפני כשבוע נחשף כי ענקית יצרניות הרכב סטלנטיס, הקונצרן הסיני שמורכב ממותגי הרכב פיאט-קרייזלר הוותיקה, מחפש לאחד כוחות עם רנו בעסקת מיזוג חדשה שעשויה לטלטל את שוק הרכב העולמי. אם אכן יקרה איחוד כזה, השתיים יכולות להוות אתגר ענק לשאר המתחרות בשוק הרכב. האיחוד יאפשר להן להוזיל עלויות ולהתחרות מול מותגים חשמליים סיניים שמתחילים לפגוע בהגמוניה של המותגים הוותיקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה