אייס

בעיית תדמית? אין חסות לפסטיבל האל'

מפיק הפסטיבל האלקטרוני הגדול בישראל, יואל סילבר, לא מבין למה חברות המשקאות מסרבות להשתתף באירוע המוזיקה הענק שהוא מרים בת"א
אלה ברייר |  11
המפיק היהודי-אמריקאי יואל סילבר מחכה כבר לרגע בו תל אביב תונח על מפת העולם בכל הנוגע למוזיקה האלקטרונית. זה יקרה, הוא מקווה, לא מעט בזכותו. אבל עד שזה יקרה בשבוע הבא בפסטיבל המוזיקה האלקטרונית הראשון בתל אביב, הוא יורה צרורות לכל עבר וחוזר ושואל לאן נעלמו חברות המשקאות כנותנות חסות?
תדמית המוזיקה האלקטרונית בישראל, שלא כמו במדינות רבות באירופה או בארצות הברית, שנויה במחלוקת. מצד אחד קהל אוהד ואדוק, מצד שני שפע של דעות קדומות. אולם סילבר לא מקבל זאת כטיעון. לדבריו ראוי שאירוע בסדר גודל כזה יזכה לתמיכה של התאגידים שנותנים חסות לאותם אירועים בדיוק בחו\"ל.
באנגלית מתובלת בסלנג עברי (\"הבעיה פה זה הפוזה\"), סילבר שואל כיצד קרה שחברות המשקאות השייכות ברובן לתאגידי ענק בינלאומיים החליטו לסרב להעניק חסות לאירוע המוזיקלי שיתקיים בהאנגר תל אביב ושאמור, לפחות על פי החזון של סילבר, מיליונר יהודי אמריקאי, לשפר את מעמדה של ישראל בתחום חיי הלילה והבידור בעולם כולו.
סילבר (35), אולי מצויד בפה גדול כפי שהוא עצמו מעיד, אבל גם יש לו רקורד מכובד בתחום ההפקות: כבר בגיל 26 הוא הקים את חברת Promtix המוכרת כרטיסי \"אפטר פארטי\" לתיכוניסטים ליום שאחרי נשף הסיום שלהם. הוא מוכר כרטיסים להופעות, מועדונים ומסיבות ברחבי ארצות הברית בתעשייה שמגלגלת מאות מיליונים של דולרים בשנה.
לטענתו הוא אינו כועס על חברות המשקאות אבל דורש (בכמה העתקים כולל למנכ\"לים של התאגידים בחו\"ל), תשובות: \"לכל עיר בעולם יש אירוע כזה. בניו יורק מגיעים לפסטיבל דומה חצי מיליון אנשים. חברות קוקה קולה, קרלסברג, הייניקן ועוד רבות תמיד מעורבות כנותנות חסות באירועים הללו. בהולנד הפסטיבל הגדול מקבל חסות של קרלסברג וגם בשאר העולם\", אומר סילבר שחבר לקראת האירוע למפיק זאב אייזיק (מבעלי האנגר 11 ומי שהביא לישראל אמנים כמו מדונה וריבר דאנס).
דוגמאות לאירועי מוזיקה שתאגידי המשקאות בחו\"ל כן שותפים להם לא חסרות: פסטיבל קוצ\'לה , אלקטריק דייזי , התעוררות ורבים נוספים.
בהתכתבויות שנערכו בין סילבר ובין גורמים בחברות הנ\"ל ושהגיעו לידי אייס, טענו החברות כי הן לא מעוניינות להשתתף באירוע כנותני חסות. בגולדסטאר נימקו את הסירוב בכך שמוזיקה אלקטרונית לא משויכת למותג.
גורמים בתחום מסרו לאייס כי סילבר דיבר על סכומי עתק במונחים ישראליים וכי איים לכאורה שיפנה לתקשורת באם האירוע לא יקבל את החסות. סילבר בתגובה מכחיש כי איים עליהן בכל צורה שהיא.
לדבריו של סילבר הוא איננו צריך את נותני החסות עבור מטרות רווח אולם לטענתו כשפנה אל כלי התקשורת בעניין הפסטיבל, השאלה הראשונה שנשאל היא מי הם נותני החסות.
\"באירועים בסדר גודל כזה, התמיכה מארגונים ותאגידים בינלאומיים כמו אלו שפנינו אליהם, היא מתבקשת ומקובלת. לכן היה לי חשוב לשתף אותם. הפסטיבל יצא לדרך איתם או בלעדיהם רק הייתי רוצה לקבל תשובה מנומקת או לפחות הסכמה לפגישה ולא פסילה על הסף כפי שהיה כאן\".
אל הפסטיבל שאמור לדבריו לשרת את ההסברה הלא רשמית בחו\"ל ולהציג צד אחר של ישראל בעולם (\"כבר נמאס מהדיבורים על טרור וביטחון\"), הוא רתם את מיטב אמני האלקטרוניקה הבינלאומיים בין היתר: די ג\'י בוריס, הקס הקטור, כריס ליבלינג וגם את אסטרל פרוג\'קשן – \"משלנו\".
- אתה אולי לא יודע אבל לקוקה קולה למשל יש את אירוע המוזיקה שלה שהיא מפיקה בישראל.
\"קוקה קולה וטמפו הן בעסקי ייצור משקאות ולא בעסקי הפקות אירועים או פסטיבלים. זאת הסיבה בגינה החברות העולמיות האלו נותנות חסות לאירועים בסדר כזה ברחבי העולם. זאת גם הסיבה מדוע ישראל מפגרת ב-20 שנה בתחום משאר העולם\".
-כיצד אתה מפרש את הסירוב החד משמעי הזה?
\"באמת שאין לי מושג.עד שיש אירוע שיכול לשים את תל אביב וישראל על המפה בהקשר חיובי, לא רוצים להשתתף. קרלסברג, קוקה קולה, טמפו, מה אתם עושים? אתם נותנים חסות לעשרות ומאות אירועים בשנה\".
-מה הצעד הבא שלך?
\"אני רוצה לקבל תשובות, לא מקובל בעולם ובפני התקשורת לא לקבל תמיכה של תאגידים בינלאומיים. מבחינתי כל דולר שנקבל החברות יכולות לתרום לצדקה, זה לא עוד אירוע מקומי, זה עולמי. זה מופיע בגוגל, אנשים שומעים על זה, כל אדם בתעשייה ובעולם הבידור יכיר את זה, יגיעו לאירוע סלבס ישראליים כמו איגי ווקסמן, אנה ארונוב, אשרי כהן ועוד. איפה התמיכה?\"
תדמית המוזיקה האלקטרונית בישראל בעייתית
למרות שחברות המשקאות ומנהלי המותגים עמם ושסרבו להיחשף, לא הודו כי מדובר בערכים שלא מתאימים לערכי המותג שלהם, אנשי תעשיית המוזיקה בארץ טוענים כי ייתכן וזאת הסיבה לסירוב החברות להשתתף כנותני חסויות. יחצ\"ן מסיבות תל אביבי אמר לאייס כי \"המיינסטרים בארץ שולט בצורה כמעט מוחלטת. מסיבות עבריות, מסיבות שחורות, מסיבות דאנס ומסיבות 80\' שולטות בסצינה ביד רמה. כל מה שחורג מהמסגרת זוכה לחשדנות מסוימת\".
אבל עובדה שבארץ \"נולדו\" כמה מהדי ג\'ייס המובילים בתחום האלקטרוני
\"זה נכון אבל גם נכון שהם כמעט ולא פועלים בישראל. אני משער שהסיבה שאותן חברות שבחו\"ל נותנות חסויות לאירועים דומים, יימנעו מלעשות כן בארץ בגלל שהקהל המקומי נוטה לראות במוזיקה אלקטרונית משהו חתרני יותר ולא כל כך מקובל\".
חברות המשקאות סירבו להגיב.
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    ל-6
    מישהו שקצת יותר מבין 10/2011/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התכוונת לפסטיבל ניצנים-אפשר-להגדיל-בשקל-תשעים? או אולי לאיזה ליצן ב289 שקל לשעתיים?
    סגור
  • 6.
    יצא לכם לחשוב אולי
    מישהו שקצת מבין 10/2011/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ש"האמנים" שהוא מביא באמת שווים משהו? כל עניין ה"פסטיבל האלקטרוני" נתפס פה כבדיחה לא מוצלחת כי האמנים (למעט המקומיים דווקא) הם כלומניקים ומתחום האלקטרוניקה המיינסטרימית הזוועתית ככה שאין באמת טעם להוציא על פסטיבל של ערסים עלובים כסף..כנראה שבחברות המשקאות יש אנשים שמבינים קצת מוזיקה ויודעים שאין מה להכניס כסף בדבר עלוב כזה. עם כל הכבוד סילבר תעשה קצת בדק בית פה זה לא אמריקה שתביא דברים באמת טובים אנשים ירוצו לעבוד איתך תהיה בטוח . אף אחד פה לא נגדך .
    סגור
  • 5.
    פרסום ראשון?!
    מופתע 10/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן! פעם ראשונה שנותנים במה לאמרגן שעושה רושם מנסה לסחוט חברות באמצעות התקשורת...הזוי
    סגור
  • לא קראת
    לא מופתע 10/2011/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העניין זה לא הכסף. הוא מציע לתרום את הכסף
    סגור
  • 4.
    SHALOM
    Yoel Silber 10/2011/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    . The reason why the AMERICAN JEW is they say the smartest jew in the world is because of the following. WE LISTEN FIRST.... THEN SPEAK.. I have listened very closely and I am not impressed with the answers. I AM NOT BUYING THE BULLSHIT... I AM HERE TO GENERATE TAX REVENUE FOR TEL AVIV FOR IT'S RESTAURANTS, TAXI DRIVERS, HOTELS, LOCAL BUSINESS, AIRLINES ETC, basically the local hard worker on the street making a dollar to pay his bills by cultivating something new. SO LETS TALK.... You say it's about the money 1st, YOUR DAMN RIGHT IT IS... So, WHICHEVER COMPANY COMES TO THE TABLE & SUPPORTS TEL AVIV for this event, ALL SPONSOR MONEY WILL BE DONATED TO A CHARITY OF IT"S CHOICE... STOP TELLING ME HOW GREAT YOU ARE, SHOW ME !!! A. I am more than happy to give a speech to brand managers here in Israel about marketing & branding products to consumers. B. While the rest of the WORLD'S BIG BRANDS SUCH AS COKE & PEPSI SPONSOR large music events, Israel can be the only one that does not. When you think you know everything, that is why Israel is 20 years behind in the electronic music production world. The rest of the worlds major brands, entertainment producers are promoting dance music events because it is becoming a billion dollar business. C. if you tell me that dance music is not of interest to support its fine, then you are not in the business of understanding your consumer. The rest of the world's brand managers get it. WHY CAN'T YOU ? My answer is this. COCA COLA, TEMPO ( Which is PEPSI ) Are in the business of Producing SOFT DRINKS.... No where in there MISSION STATEMENT do they say we are in the business of producing electronic music events. They are not in the business of producing concerts nor are they experts in this area. That is why these companies around the world brand their products to the biggest concert promoters in the world. The reason I believe Israel is 20 years behind in the world of event production for concerts, for event functionality, branding and marketing is because their is NO entity in Israel that these companies can work with on a large scale because themselves are 20 years behind the world in dance music production which is THE BIGGEST, FASTEST GROWING MONEY GENERATING TYPE OF EVENTS. Israel Leads the world in technology, High Tech, Bio Technology, Gene Therapy & Much more.. YOu cannot be the leader in the world in these areas and have a PRIMATIVE DANCE EVENT PRODUCTION SYSTEM. This is why their is no GLOBAL SUPPORT for an event here. UNTIL NOW.. It is because the promoters around the world & the DJ's do not have AN ENTITY IN ISRAEL WHICH THEY CAN TRUST TO MARKET A LARGE SCALE DANCE EVENT. I am more than willing to give a speech to brand managers here in Israel as I was a speaker with the President of MTV at the what teens want conference in Los Angeles with thousands of VP's of advertising agencies , brand managers etc.
    סגור
  • טען עוד
  • Please contact me. We have to meet.
    Lev 10/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Mr Silverman , i am waiting for an email from you. We can work on your idea. Tnx. Lev. Info@telavivfashionweek.com
    סגור
  • WHY NOT TEL AVIV ?
    Yoel Silber 10/2011/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Study Finds Insomniac's Electric Daisy Carnival 2010 Generated Almost $42 Million in Two Days for Los Angeles County Submitted by yoel on Thu, 2011-03-17 18:33 LOS ANGELES, March 17, 2011 (GLOBE NEWSWIRE) -- Los Angeles-based Beacon Economics today released a comprehensive economic impact study of Insomniac's Electric Daisy Carnival (EDC) event, finding that the 2010 event boosted economic output in Los Angeles by almost $42 million, generating hundreds of jobs and millions in tax revenue for both local and state governments. Electric Daisy Carnival will debut in Las Vegas on June 24 and 25, 2011. The report, commissioned by Insomniac, found that the two-day event boosted output in Los Angeles County by $41,955,237 in total. EDC 2010 generated a demand for the equivalent of 354 full-time jobs, bringing in $14.6 million in income for workers in the region. EDC generated $3.1 million in tax revenues: local governments earned over $1.2 million in revenues, and $1.9 million went into the state budget. The report also found that Insomniac contributed a significant amount of expenditures to the local economy. Attendees generated significant demand for hotel rooms, occupying 15,665 hotel rooms on the first night of EDC, and 18,429 on the second night. "I always knew that Insomniac's events brought jobs and revenue that benefit the communities that host our shows, but until this study was completed I only had estimates," said Pasquale Rotella, CEO of Insomniac. "My passion is creating wonderful experiences for music fans, so to learn that my passion also creates jobs, fills hotels and provides a substantial economic benefit to local governments and businesses – that just makes it all sweeter." Beacon Economics estimated the amount of spending generated by EDC 2010, using data collected via a comprehensive survey of more than 5,000 attendees and data provided by Insomniac, found that both local residents and visitors from other counties, states and countries spent a significant amount of money in connection with the event. "If calculated using a similar methodology, our analysis shows that EDC 2010 had a larger economic impact than other major events in Los Angeles County, including X Games 16, the 2011 NBA All Star Game, and the 2010 E3 Expo," said Beacon Economics founding principal Christopher Thornberg. "In just two days, this event filled over 34,000 hotel rooms and boosted economic output by almost $42 million. It's really very impressive." The EDC event in Las Vegas this summer is anticipated to have an even greater economic impact for the State of Nevada, due to the 100,000 fans that are likely to travel from destinations across the globe to attend the event. "We expect that Las Vegas and Clark County will experience an even greater increase in revenue than the numbers presented in this report," said Rotella. "Many more fans will be traveling from across the globe to Las Vegas for EDC 2011, which means they will need to book hotel rooms, rent cars and will likely sightsee and eat at some of the great restaurants Vegas has to offer. You put these factors together and the economic benefit to the City of Las Vegas and to Clark County really starts to add up fast."
    סגור
  • 3.
    חבל לו על הזמן והמאמץ
    אח שלו 10/2011/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברות בארץ בתחום נמושות ורואות הכל דרך האינטרסים המיידיים והמצומצמים מאוד שלהן. שום חזון שום מעוף, כל פעם אותו דבר עם שינוי מיקום פעם ב-5 שנים. עליבות!
    סגור
  • hi
    yoel silber 10/2011/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    You talk but you don't listen. You are paying 5 x more money for the same products we have in NY.which is one of the most expensive cities in the world.So, when you need the support for a global brand to bring people here from around the world and generate tax revenue for the local business' for the average person to survive you get support from your companies here that support the same events around the world. Why does coke israel or Pepsi around the world support big dance festivals and in Israel they don't. WHY NOT ?  
    סגור
  • 2.
    עד שבא מישהו ומנסה לתרום אףאחד
    חזיק 10/2011/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מצטרף. לא יפה.
    סגור
  • 1.
    מישהו חייב לו משהו?
    ajr 10/2011/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "אני רוצה לקבל תשובות, לא מקובל בעולם ובפני התקשורת לא לקבל תמיכה של תאגידים בינלאומיים."
    סגור