שיווק ופרסום

מכרז המיליונים של אסם: מקאן בחוץ - מי יזכה בתקציב הנחשק?

לראשונה מזה שנים - מקאן מחוץ למכרז המדיה הענק של אסם, בתקציב המוערך בכ-80 מיליון שקל. אלה המשרדים שעלו לשלב השני והמכריע ויתחרו ביניהם על אחד מהתקציבים הנחשקים ביותר בישראל
מערכת ice | 
אסם (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
אחד מתקציבי הפרסום הגדולים במשק, המוערך סביב ה-80 מיליון שקל, מגיע לשלב המכריע, כאשר משרדי הפרסום הגדולים יעשו הכול כדי לקבל את גולת הכותרת של עולם הקמעונאות: התקציב הנחשק של אסם שיצאה במכרז שכבר עלה שלב.
נזכיר: בתקציב המדיה של ענקית המזון אסם-נסטלה זכתה באוקטובר 2020 יוניברסל מקאן על פני המתחרות שלה מדיה קום של אדלר חומסקי וזניט של פובליסיס. אז, לשלב השני עלו מדיה קום ויוניברסל, ולאחר תחרות צמודה, הוחלט כי מקאן תמשיך לשמש חברת המדיה של קבוצת אסם נסטלה.
מדובר במכרז הפרסום בינלאומי של נסטלה המותאם לישראל, ולכן מתחרות עליו הזרועות הבינלאומיות של משרדי הפרסום המתמחות במדיה. כך, חברת המדיה "יוניברסל" של מקאן, "מדיה קום קונקשנס" זרוע המדיה הבינלאומית של אדלר-חומסקי, וחברת המדיה הבינלאומית זניט מבית פובליסיס. 
מדובר במכרז המדיה של אסם-יוניברסל בלבד, ולא בכלל מערך הפרסום שמחולק בין כמה משרדי פרסום בארץ ביניהם למשל גיתם BBDO על הקולינריה וכדומה. אמנם מקאן היו אמונים על תקציב המדיה במשך שנים, אך בחברות בינלאומיות - וכאן מדובר בנסטלה - עורכים מכרז מסודר אחת לכמה שנים, ואין בזה משהו רע גם בפן המקומי אם אפשר על ידי כך לשפר עמדות מול משרדי הפרסום השונים.
באופן מפתיע, במכרז הפעם המוערך בהיקף של 80 מיליון שקל, מי שלא עלתה לשלב הגמר היא דווקא מי שהייתה אמונה במשך שנים על תקציב המדיה - מקאן. המשרדים שעלו לגמר: זניט של פובליסיס ומדיה קום של אדלר חומסקי, שיתחרו ביניהם על אחד התקציבים הנחשקים בענף.
מחברת אסם לא התקבלה תגובה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה