שיווק ופרסום

אילנית לוי וטיילור מלכוב ישתתפו בפרויקט רשת מיוחד ליום השואה

"מעלים זיכרון": אושיות הרשת מחברים את הדור הצעיר לעדויות ניצולי השואה דרך האינסטגרם, במטרה לשמר את זיכרון השואה ולהעלות את המודעות לכך שרבים מהניצולים חיים בעוני ובמחסור

מערכת ice | 
טיילור מלכוב (צילום שי כהן ארבל)
בשבוע הבא (17-18.4) יחול יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ואיתו יצא לדרך "מעלים זיכרון" - פרויקט שיזמו חברת 'מטא' בישראל וארגון 'לתת', במטרה לחבר את הדור הצעיר לעדויות ניצולי השואה, להעלות את המודעות לכך שרבים מניצולי השואה בישראל חיים בעוני ובמטרה לגייס תרומות שיסייעו לאותם ניצולים לחיות את שארית חייהם בכבוד.
בפרויקט ייקחו חלק אומנים, יוצרי תוכן ומשפיענים, שינגישו לקהל את סיפורי הגבורה של ניצולי השואה דרך חשבונות האינסטגרם שלהם וכך ישמיעו את קולם. הפרויקט יוצא לדרך זו השנה השלישית על רקע הצלחת הפרויקט בשנים הקודמות, במהלכן נחשפו יותר מ-10 מיליון גולשים לסיפורי הניצולים ברשתות החברתיות, וגויסו יותר ממיליון שקלים עבור ניצולי שואה החיים מתחת לקו העוני, באמצעות ארגון 'לתת'.
לפרויקט התגייסו האומנים, יוצרי התוכן והמשפיענים המובילים בישראל, אחריהם עוקבים מיליוני צעירים במצטבר. בין המשתתפים: ישראל בידור (1.3M), טיילור מלכוב (751K), עומר נודלמן (398K), חן אמסלם (421K), אילנית לוי  (425K), טליה עובדיה (308K), יעל אודם (28.5K), נוי אייזן (109K), לינוי אשרם (182K), , שלי בן יוסף (34.5K), דנה גרוצקי (190K), שביט ויזל (81K), איילת זורר (73.3K), דנה זרמון (584K), שחר טבוך (49.1K),  עומר ירדני (62K),  סטפן לגר (391K),  עומר מילר (196K), אורלי מירקין (15.3K), שירן קדר מילר (111K), אלירז שדה (177K) ונלי תגר (63.1K). 
בישראל חיים כיום 150,600 ניצולי שואה, מרביתם (כ-94.4%) בני יותר מ-80, ומספרם הולך ופוחת מדי שנה. ככל שחולף הזמן, הדור הצעיר מתקשה להתחבר לתכני ההנצחה המסורתיים. צעירים רבים כבר לא מכירים ניצולי שואה באופן אישי ולא שמעו ממקור ראשון את סיפורי הגבורה; המסעות לפולין הושהו בשנות מגפת הקורונה ובני הנוער, שהתרגלו לצרוך תוכן מהיר ומונגש דרך ערוצים אלטרנטיביים כמו הרשתות החברתית, כבר פחות מסוגלים להאזין לעדויות באורך מלא – כי הן אינן מותאמות לדפוסי צריכת התוכן שלהם.

מתוך ההבנה שמפעל ההנצחה המסורתי חייב להמציא את עצמו מחדש, במטרה להבטיח שהסיפורים החשובים ימשיכו לעבור מדור לדור, קם מיזם "מעלים זיכרון" – השואף לתווך ולהנגיש את עדויות הניצולים לבני הנוער, על מנת לגשר על הפער הבין-דורי ולהבטיח את שימור הזיכרון הקולקטיבי בקרב הדור הצעיר, בדרך שרלוונטית לו ומדברת אליו. 
לצד זאת, חברת מטא בישראל וארגון לתת יזמו תערוכה דיגיטלית של "מעלים זיכרון" – תערוכה אינטראקטיבית שציינה שלוש שנים של חיבור בין-דורי במסגרת הפרויקט. אירוע ההשקה התקיים במעמד ניקולה מנדלסון, סגנית נשיא ב'מטא' וראש החטיבה העסקית הגלובלית; עדי סופר תאני, מנכ"לית Meta בישראל; ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון 'לתת'; ז'יל דרמון, נשיא ומייסד ארגון 'לתת'; יוצרי תוכן מובילים וניצולי שואה שהשתתפו בפרויקט לאורך השנים. במהלך האירוע הוקרן מיצג המציאות המדומה "ניצחה הרוח" שמציג מסע באושוויץ, וכן נערכו שיחות בהשתתפות ניצולי השואה והמשפיענים.
עדי סופר תאני, מנכ"לית Meta בישראל: "בשנים האחרונות, בני ובנות הנוער הולכים ומתרחקים מזיכרון השואה; קל להניח שהבעיה היא בדור הצעיר, שלא מתעניין או רוצה לשמוע את הסיפורים, אבל בעצם, הבעיה מתחילה בנו – שלא מצאנו את הדרך להנגיש להם את סיפורי הגבורה החשובים האלו במקומות ובפלטפורמות שמתאימות לבני הנוער. פרויקט "מעלים זיכרון" מבקש לייצר חיבור יוצא דופן בין האנשים עם הסיפורים שהכי חשוב לספר, לבין האנשים עם הפלטפורמות הכי משמעותיות במדינת ישראל, על גבי הפלטפורמות שבהם נמצא הדור הצעיר, באופן שמאפשר להביא את הסיפורים הללו למיליוני צעירים ישראלים. נוצר חיבור בין-דורי עוצמתי, והוא שיאפשר לנו להמשיך ולקיים הלכה למעשה את ההבטחה לזכור ולא לשכוח".
ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון 'לתת': "מעלים זיכרון מאפשר לנו להנגיש את ההיסטוריה לבני הנוער בפלטפורמות שלהם, דרך חיבור והזדהות עם יוצרי תוכן מובילים והוא מהווה גם דרך חדשנית להעלות את המודעות ולהנכיח את הנושא בהיקף נרחב. דרך מעלים זיכרון אנחנו פונים לציבור הרחב לתמוך בתכנית, ומקווים שבמיוחד בימים אלה, בהם כולנו חווים משבר כלכלי וחברתי, תתגבש הסכמה רחבה שתאפשר לשים את הסיוע למשפחות ולניצולי שואה נזקקים בקונצנזוס, ובאמצעות עשיית הטוב, לאחות גם חלק מהקרעים בחברה הישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה