שיווק ופרסום
אוכלים את הרשת: חשיפה חסרת תקדים ל-foodography של באומן ליקבי כרמל
מ-buzzfeed ועד mashable, פרויקט צילום האוכל של באומן ליקבי כרמל שבמסגרתו פותחו צלחות מיוחדות לצילום אוכל בסלולרי זכה לחשיפה ויראלית בסופ"ש
ההכנות לפסטיבל קאן לפרסום מחייבות את משרדי הפרסום המתמודדים להפיק קייס סטאדי סקסי כדי לגרום לשופטי התחרות להזיל ריר מהתרגשות מול המסך ולנקד את העבודה בהתאם. כשמדובר בפרויקט שהאוכל במרכזו, כמו זה של באומן בר ריבנאי עבור יקבי כרמל, זה הופך אפילו למהותי יותר. מהלך ה-foodography של משרד הפרסום, שבמסגרתו פותחו צלחות מיוחדות שנועדו בראש ובראשונה לצלם את האוכל ורק אחר כך משמשות לשאר הדברים השוליים כמו לאכול - זכה כמעט בין לילה לחשיפה ויראלית בינלאומית.
זה קרה במהלך סוף השבוע והתחיל באתר הפופולרי buzzfeed שמסקר טרנדים ויראליים ולמעשה קובע מה הכי חם בעולם עכשיו ומשם התפשט לאתרים רבים מסביב לעולם כגון קוסמופוליטן, נשיונל ג'יאוגרפיק, משאבל, פוקס, יאהו , טלגרף, ערוץ דיסקאברי, fast company, בשבועון הצרפתי lexpress, באתר האוכל המוביל בארה״ב eater ובבלוג השיווק והטרנדים היוקרתי PSFK. בנוסף מציינים במשרד הפרסום כי המהלך סוקר גם באוסטרליה, רוסיה, קטאר, ברזיל ואפילו איראן.
לפרויקט שהחל בשנה שעברה גייס משרד הפרסום 3 שותפים מרכזיים: אמנית הקרמיקה עדי ניסני שתכננה, עיצבה, פיתחה ויצרה צלחות מיוחדות שמאפשרות לסועדים לצלם את האוכל באמצעות הסמארטפונים; הצלם דן פרץ המתמחה בצילומי אוכל, שהעביר ללקוחות סדנת צילום במכשיר הטלפון הנייד והשף מאיר אדוני שנתן למהלך את הבמה שלו בדמות מסעדת כתית.
בין הצלחות המיוחדות שעוצבו ניתן למצוא את צלחת הלימבו שמגיעה עם גב גבוה בצורה של האות "נ". הצלחת מאפשרת למצלמים להניח את המארטפון בהתקן שנמצא בחזית הצלחת וכן לצלם ללא "רעשי רקע" - בלי דמויות לא רצויות בפריים ועוד. צלחת נוספת היא צלחת ה-360 שמונחת על בסיס מסתובב ומאפשרת לסועד לסובב אותה עד למציאת הפריים המושלם או יצירת וידאו של המנה המסתובבת.
בנוסף, הוזמנו הגולשים להעלות את התמונות שצולמו לעמוד האינסטגרם של המהלך תחת ההאשטאג #FDGR.
פסטיבל קאן ייערך בשבוע האחרון של חודש יוני - תאריך מסורתי שבו הפסטיבל נערך מדי שנה. מהלך ה-foodography של באומן בר ריבנאי (מאחוריו עומד מנהל הקריאייטיב ערן ניר) ויקבי כרמל יוגש השנה לקטגוריות הדיזיין וה-PR.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(14):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
9.מרוב אדוני לא רואים את כרמלשלומית 05/2015/11הגב לתגובה זו0 0איך נפלו גיבוריםסגור
-
8.ומה התוצאות?דודי 05/2015/10הגב לתגובה זו0 0שאפו על זה אבל אחרי כל החשיפה הזו סך הכול 755 תיוגים אז מה עשו זה?סגור
-
אתה חוטא לענף וללקוחות שלךבאומן יורם 05/2015/11הגב לתגובה זו1 0אתה חוטא לענף וללקוחות שלך שככה אתה מגיב, מבלי שבדקת בעצמך, מבלי שאתה יודע איך מותגי אלכוהול מתמודדים היום תחת חוקי הדארק מרקט...חושף את ערוותך ובורותך. אין לך מושג מה האתגרים של המותג הזה? איפה הוא חלש ואיפה הוא חזק? מי קהל היעד אליו כיוונו...האם באמת כרמל צריכים עזרה בקהל הרחב הקונה בסופר? האם אתה יודע את תקציב הקמפיין? האם אתה באמת בדקת את החשיפה של הקמפיין? האם באמת דיברת עם מבקרי יין, כתבי יין, סומלייה במסעדות, ומה דעתם על המותג על מוצריו השונים בסדרות הגבוהות, הסדרות הנמוכות? צא ולמד. ובתכלס, לא מבין מאיזה אינטרס אתה מגיב כך...סגור
-
7.מהלך PR הורס לבאומן אבל...נו באמת 05/2015/10הגב לתגובה זו1 0מי זוכר או שמע על היקב. הקידום של מהמלך היה באמצעות כתבה וחצי באווטבריין ו קידום סרטון שרואים בו לשניה וחצי את היקב. המלך הוא עירום, וקוראים לו יקבי כרמל. שמשהו יעשה פה סקר מודעות ... הרי מחוץ לתעשייה אין אף אחד שמכיר את המהלך . אז חדל מעוף ושוב שאפו לבאומן על החדשנות.סגור
-
6.משרד אחד בארץ שחושב אחרת . המלעיזים לא יודעים איך לאכול את זה (ל"ת)יזהר 05/2015/10הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
5.זה גרוע!!אמיר 05/2015/10הגב לתגובה זו6 0סתם. זה אחלה אבל אני רוצה לקבל תגובה כועסת מלובטון.סגור
-
4.שאפו באומןהדס 05/2015/10הגב לתגובה זו0 0פשוט נפלאסגור
-
3.תאכלו את הלבכרמלי 05/2015/10הגב לתגובה זו7 1ואני סבור שרק טוב יצא מהפרויקט הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות טעימים בסופו של דבר.סגור
-
2.נו באמת... הכי בנאלי... (ל"ת)נסחפתם 05/2015/10הגב לתגובה זו3 3סגור
-
1.חאלסזוהבי 05/2015/10הגב לתגובה זו5 8בגלל מהלכים כאלה לקוחות שונאים את משרדי הפרסום וזה בסוף דופק את כולנו. הרי מי בכלל שמע על המהלך הזה בארץ? מי נתקל בו למעט בICE? מי למען השם זוכר מהמהלך הזה יקבי כרמל ו/או משהו טוב על היין? איך זה פאקינג קשור!?!? (ואל תגידו לי שאוכל הולך עם יין כי זה קישור חלש באופן מביך) והכי גרוע שהשקיעו מלא אנרגיות וכסף במקום לתעל את זה למקום טוב עבור הלקוח. (אומנית קרמיקה?!?!?)סגור
-
חבר אתה פאסהקלוד 05/2015/10הגב לתגובה זו4 0לך תעשה באנר יא עצלן!!סגור
-
אז נענה לךיוסי 05/2015/10הגב לתגובה זו10 1למרות שאין לך אומץ לכתוב בשמך. הפרוייקט קיבל עמוד במדור האוכל המוביל בישראל של ישראל אהרוני בשבעה ימים. הופיע במדורי האוכל של מאקו, וואלה, נענע 10, וטיים אאוט ,בבלוגים המובילים לפודיס בינהם של אפרת אנזל. כתבה בלילה כלכלי .ובנוסף לשיתופים על ידי ישראל אהרוני מושיק רוט ועוד. אם אתה לא מבין את הקשר בין יין לבין חווית אוכל עילי ואת החיבור של אלה לטרנד צילומי האוכל אז כנראה שלא אצליח להסביר לך. עובדה שכל האתרים בארץ ובחו״ל הבינו את זה. אז מי שמביך פה זה כנראה אתה. ודרך אגב שלוש ארוחות לקהל הרחב במחיר 599 ש״ח לסועד נמכרו כולן.סגור
-
אמת אחתהפרלמנט 05/2015/10הגב לתגובה זו5 1העלות של הפרויקט לא משתווה לכמות היח"צ החלשה לה הוא זכה. אף אחד לא באמת שמע על הפרויקט בטח ובטח לא שמע על יקבי כרמל או על מה שהם מנסים לומר. מה הם מנסים לומר דרך אגב? מה המסר של המותג? מוכן להמר שבמחקרים התוצאות יהיו עגומות.סגור
-
הקנאה.. (ל"ת)שב תנוח 05/2015/10הגב לתגובה זו3 1סגור