שיווק ופרסום
אז מה היה לנו שם? עתיד הדיגיטל לפי בכירי מקאן בכנס הלקוחות של המשרד
פרופילים התנהגותיים, תהליך קבלת ההחלטות של גולשים ו-DNA של עולם המשחקים הטבוע בצרכן. קבלו הצצה לתוכן אליו נחשפו לקוחות מקאן
קבוצת מקאן אריקסון ערכה ביום ב\' את כנס הלקוחות השנתי שלה בסימן עולם הדיגיטל. בכנס שכותרתו \'אף מילה על פרסום\' דווקא דיברו הרבה על פרסום במתכונת של TED עם הרצאות בנות מספר דקות במגוון נושאים. האירוע נחתם בהרצאת אורח של גארי וינרצו\'ק מיזמי האינטרנט המובילים בעולם.
הנואמים בפני קהל הלקוחות ומוזמנים נוספים ברידינג 3 שהיה מלא מפה לפה, היו דרג המנהלים הבכיר במקאן: ניר רפואה, סמנכ\"ל קריאטיב מקאן דיגיטל, אמיר וויס, מנכ\"ל יוניברסל דיגיטל, אסף חתוכה - סמנכ\"ל אסטרטגיה מקאן אריקסון, אופיר כהן, מנכ\"ל universal search, אלדד ויינברגר, סמנכ\"ל קריאטיב מקאן אריקסון, עופר עובד , מנכ\"ל מקאן דיגיטל, מירב כנת, מנהלת תוכן ממותג, מקאן דיגיטל ואורי אדמון, סמנכ\"ל פיתוח עסקי, מקאן דיגיטל. פתחה וסיכמה את האירוע השנתי מנכ\"ל מקאן אריקסון, איריס בק.
סמנכ\"ל הקריאטיב במקאן דיגיטל, ניר רפואה היה ראשון הנואמים. רפואה התייחס לפייסבוק והצביע על המהפכה האמיתית שעומדת מאחורי הרשת החברתית. זו טמונה לדבריו בעובדה שפייסבוק הפכה את הרשת מאנונימית לרשת מזוהה. \"המהפכה האמיתית היא לא בלייק ולא בשיתוף, המהפכה האמיתית היא המעבר מרשת אנונימית לרשת מזוהה ומזדהה\".
להמחשת דבריו, רפואה לווה בשקף עם פאראפראזה על ציורו המפורסם של הצייר הבלגי, רנה מגריט (\'בנו של אדם\', 1964) בשימוש דיוקנו של הבוס, יו\"ר קבוצת מקאן, אילן שילוח. רפואה התבדח ואמר: \"יכול מאוד להיות שזה השקף האחרון שלי במקאן אריקסון\".
אמיר וויס, מנכ\"ל יוניברסל דיגיטל בחר לדבר על פרופילים התנהגותיים של גולשים כדרך נוספת לתכנון מדיה מעבר לתקציב וערוצים. \"כשאנחנו מתכננים פעילות דיגיטלית אנחנו לא מסתכלים רק על תכנון מדיה במובן הקלאסי של ערוצים, מיקומים, פורמטים ומחירים אנחנו מתכננים מסע דיגיטלי לגולש בתוך הסיפור שלנו digital story telling...זיהינו לפחות 6 טיפוסי גולשים: הצופים, הדעתניים, השחקנים, האספנים, היוצרים, החברתיים...כשאנחנו מתכננים פעילות אנחנו מתאימים קריאטיב שייתן מענה לכמה שיותר טיפוסי גולש בכל מפגש...החטא הגדול של השיווק הדיגיטלי הוא לכפות את רצוננו על הגולש\".
אסף חתוכה, סמנכ\"ל האסטרטגיה של מקאן אריקסון שנכנס לתפקידו לפני מספר חודשים, עסק בתהליך קבלת ההחלטות של הצרכן ברשת: \"מסע קבלת ההחלטות הדיגיטלי הוא איטרטיבי ומעגלי. צרכן אמנם מתחיל את \'מסע ההחלטות\' עם מספר אפשרויות אבל... במהלך המסע הוא לא רק מבטל מספר אפשרויות אלא הוא גם מוסיף אלטרנטיבות שכלל לא חשב עליהם בתחילת המסע\" \"למסע ההחלטות החדש מתחייבות התאמות בעשייה השיווקית\".
אלדד ויינברגר. רוצה שהלקוחות 'ישחקו' עם הצרכנים
אלדד ויינברגר, סמנכ\"ל הקריאטיב במקאן אריקסון הציג את טכניקת ה- Gameification כמנגנון המתבסס על מוטיבציות צרכניות ומבנה מוצר שמוטמעים בדרך כלל בעולם המשחקים, \"יש כאן דורות של צרכנים שבילו לפחות 10000 שעות במשחקי מחשב בילדותם ונערותם (זמן מקביל לזמן שבילו במערכת החינוך) התוצאה היא צרכנים עם מערכת הפעלה של שחקנים, עם game dynamics ב DNA לכן, אנחנו צריכים לשלב יותר מנגנוני משחק בפעילויות השיווק שלנו\".
מנכ\"ל מקאן דיגיטל, עופר עובד, הציג את מודל ה- Mobile marketing והדגים באמצעות זירת המובייל המוצלחת שפיתחו במקאן עבור yellow. לדברי עובד: \"mobile marketing הוא כמו השלום, כולם מדברים על זה אבל לא ממש עושים את זה. זירת השיווק הסלולארית היא (עדיין) אוקיינוס פתוח למשווקים. היא המקום היחיד בו צרכנים מאשרים למשווק לקחת חלק בחיי היומיום שלהם וזה \'החלום הרטוב\' של כל משווק\".
אורי אדמון, סמנכ\"ל פיתוח עסקי במקאן דיגיטל חתם את רצף הרצאות הבזק בנושא תופעת הסינגולאריות המביאה עימה היבטים עתידניים על מה יקרה לעולם הטכנולוגי עוד עשרות שנים: \"שווה לחכות ל 2035, נקודת הסינגולאריות בה תגבר החוכמה המלאכותית על זו האנושית, אבל כבר היום כולנו סטיב אוסטין - \'האדם המשופר\', שמתנהלים במסגרת של מציאות מוגברת ותודעה מוגברת בזכות המכשירים החכמים שיש לנו ביד. זה האתגר שלנו היום כמשווקים: איך משווקים לצרכנים ביונים?\".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(11):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.למה ללכלכך?דן ג. 07/2011/03הגב לתגובה זו0 0היה כנס ממש מקצועי. אפילו למדתי כמה דבריםסגור
-
7.כמה אריות הבאתם מקאן?איתן 06/2011/30הגב לתגובה זו0 0חבורת שחצנים. אם מקאן אריקסון היו משקיעים רבע מהזמן שהם משקיעים בנוצות שלהם בלעשות עבודה טובה ללקוחות שלהם, הם לא היו צריכים לכפר על עבודה בינונית בכנסים נוצצים. תלמדו משלמור שבאמת מובילים את הענף הזה בשקט להישגים בזירה הבינלאומית. ואם תהיתם - אני בכלל עובד אצל חומסקי.סגור
-
6.היה כנס מקצועי..אין מה לעשות..הם אימפריה (ל"ת)אלון 06/2011/30הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.אוננות עצמיתאחת שיודעת 06/2011/30הגב לתגובה זו0 0עד מתי מקאן עד מתי?!סגור
-
4.(ל"ת)רוני 06/2011/30הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
3.גארי היה אדיררוני 06/2011/30הגב לתגובה זו0 0גארי וינרצו'ק היה פשוט מדהים!!!!! איזה כייף שהביאו כזה תותח, פשוט הרצאה מעלפת ומרתקת בכלל הכנס היה מדהיםנהנתי מכל רגע!סגור
-
2.כנס לקוחות מקאןהייתי שם 06/2011/30הגב לתגובה זו0 0אחד הכנסים הכי טובים והכי מקצועיים שהייתי בהם מקאן אריקסון הראו שהם מבינים את עולם ה 3.0 ושהם צעד אחד לפני כולם אבל הכי יפה שהם שיתפו את הכל איתנו תודה למקאןסגור
-
תתעורר אדוני, מקאן מפגרים מאחורי כולםאחת שיודעת 06/2011/30הגב לתגובה זו0 0אתה יכול להיכנס בדלת של סאצ'י או של אידיאולוג'יק שנמצאים לא רחוק אחד מהשני אל תהמר על מקאןסגור
-
הייתי שם 06/2011/30הגב לתגובה זו0 0דרכתי בשתי הדלתות הללו ובאמת בלי לפגוע הם אפילו לא בכיוון ונא שים לב לתמונה הגדולה מקאן נותנים את כל השירות תחת קורת גג אחת (את כל השירות) זה מה שהקרא 360 אמיתי !סגור
-
סאצ'י? מפורקים. אידיאולוג'יק? נו מילא.מי?מה? 06/2011/30הגב לתגובה זו0 0אם אלה ההמלצות שלך, אתה חייב לחזור מהשבתון.סגור
-
1.היה כנס מעולה!! (ל"ת)היתה שם 06/2011/30הגב לתגובה זו0 0סגור