שיווק ופרסום
כיצד מותגים הפכו משבר להזדמנות? השפעת הפרסום בזמן המלחמה
מחקר חושף: בזמן המלחמה, מותגים שהתקדמו באמפתיה ותרומה לחברה התקבלו באופן חיובי יותר על ידי הצרכנים, שהעריכו אותן כמרגשות ואמינות. ההתאמה הנכונה לתקופה יכולה לחזק קשרים ולבנות אמון במותג
מחקר חדש שנערך לאחרונה מגלה את השפעת מלחמות על אסטרטגיות פרסום ותפיסת המותגים בעיני הצרכנים. המחקר, שבוצע בשיתוף פעולה בין איתי אולניק ממכון שילוב לד"ר דורית צימנד שיינר, ד"ר עופרית קול ופרופ' שלום לוי מאוניברסיטת אריאל, בחן את השפעת המלחמה על פרסומות טלוויזיה ותגובות הצרכנים בתקופת מלחמת "חרבות ברזל" באוקטובר 2023, והשווה את הנתונים לתקופה מקבילה בשנת 2022.
החוקרים מצאו כי המלחמה גרמה לשינוי משמעותי באופן שבו הצרכנים תפסו את הפרסומות והמותגים. בעוד שבתקופות שיגרה פרסומות נתפסו כמשעשעות ומעניינות, במלחמה הן נתפסו כמרגשות ואמינות יותר. צרכנים נטו להגיב באופן חיובי יותר לפרסומות שהדגישו תרומה לחברה והביעו אמפתיה כלפי המצב הקיים.
בנוסף, המותגים שהפגינו מחויבות חברתית ותרמו לרווחת הצרכן בזמן המשבר זכו לתפיסות חיוביות יותר, והצליחה להגדיל את האמינות והאהדה כלפי המותג. המחקר מציין כי המודעות שפורסמו בתקופת המלחמה הציגו גישות אלטרואיסטיות ואינפורמטיביות, בניגוד לפרסומות הרגילות ששידרו מסרים אישיים, ממוקדים בהנאה ושאיפות עתידיות.
עוד ב-
ד"ר דורית צימנד שיינר מדגישה כי הממצאים מצביעים על חשיבות ההתאמה של אסטרטגיות התקשורת של מותגים הזמן משבר. צרכנים מצפים ממותגים להראות מודעות חברתית ולתמוך בחברה במהלך מצוקות. על פי המחקר, מותגים שידעו לבטא את מחויבותם החברתית לא רק זכו להערכה, אלא גם הצליחו להגדיל את יציבותם והאמינות שלהם בעיני הציבור.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה